No just, kannattaisi opetella lukemaan kutsu tai sitten edes kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purnausta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purnausta

Vieras
Ollaan juhlimassa pian meidän lapsen synttäreitä. Sukulaisille ja läheisille laitettu kutsu jo hyvissä ajoin. Kutsuttiin lauantaina käymään.

Nyt eräs ilmoittaa vain että he tulevat joko lauantai tai sunnuntai. Ja sitten kun laitan ettei sunnuntai käy vaan toivoisimme että kaikki vieraat tulevat lauantaina.

Niin mitä hän tekee, loukkaantuu. Ja nyt vihjailee ettei sitten varmaan päästä ollenkaan.

Olisiko se niin vaikea edes kysyä että jos ei silloin pääse kun on kutsuttu että kävisikö joku toinen päivä.

Samapa tuo minulle tulevatko vaiko eivät. Tyttö olisi vain ilahtunut. Ja ärsyttää tuo asenne.

Ei kaikki todellakaan osaa lukea niitä kutsuja. Itse kun laitoin kutsuja nimiäisiin ja laitoin kutsuun myös "ilmoitattehan osallistumisestanne xx.xx. päivään mennessä"... Ei kaikki vaivautuneet todellakaan ilmoittamaan tulevatko vai eivät.. oli vähän vaikeeta miettiä tarjottavan määrää. Mut ei meillä sentään yritetty tulla muuna päivänä kuin sinä päivänä,joka kutsussa luki. :headwall:

no mutta niille ei varmaan vaan sopinu tulla sillo ku kaikki muut tulee ja yritti siksi vaihtaa tota päivää,oisko se nyt niin maailman kauhenita vaikka ne tuliski sitte sunnuntaina.(tai millo nyt olikaa)vai oliko teillä jotain suuniteltuu menoo sillo..?

Ei sovi ei. Eikä tarvitsekkaan. Mutta silloin voisi joko ilmoittaa ettei pääse, tai kysyä kävisikö joku toinen päivä.

Rebel, toi on kanssa tosi ärstyttää jos ei ilmoita mitään vaikka pyytää. Koeta siinä sitten arvailla just tarjottavien kanssa.

Tai sitten jahkaillaan vielä edellisenäkin päivänä, en minä nyt oikein vielä tiedä....

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
no mutta niille ei varmaan vaan sopinu tulla sillo ku kaikki muut tulee ja yritti siksi vaihtaa tota päivää,oisko se nyt niin maailman kauhenita vaikka ne tuliski sitte sunnuntaina.(tai millo nyt olikaa)vai oliko teillä jotain suuniteltuu menoo sillo..?

Mutta vieraat eivät voi ilmoittaa tulevansa joko la tai su jos juhlat on la!
Jos se ei sovi, voi toki kysyä sopiiko tulla esim su.

No kun se sunnuntai ei sovi meille ja sillä hyvä. Kyllä yleensä taitaa kuitenkin olla tapana että jos ei ole kutsuttu tai ei pääse silloin kun on kutsuttu niin kysytään että milloin sopisi. Tai jos itselle sopii vain tiettynä päivänä niin kysyä että voiko silloin tulla. Ja jos ei voi niin sitten ei voi mitään.

Mua ärsyttää tässä nyt vain se asenne että he tulevat sunnuntaina. ja sittenkun se ei käykkään meille niin otetaan nokkiinsa.

Tää ihminen on muutenkin sellainen että aina kun meillä on jotkut juhlat tiedossa. Niin näyttää mulle hyvissä ajoin kalenteriaan että milloin heille sopisi. ja olettaa että me järkätään juhlamme nimenomaan heidän aikataulujensa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
No ongelmahan oli, että vieraat vain ilmoittivat että tullaan sitten su, ja kun se ei sopinut ap:n perheelle niin vieraat suuttuivat. Eli hölmöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Ei kaikki todellakaan osaa lukea niitä kutsuja. Itse kun laitoin kutsuja nimiäisiin ja laitoin kutsuun myös "ilmoitattehan osallistumisestanne xx.xx. päivään mennessä"... Ei kaikki vaivautuneet todellakaan ilmoittamaan tulevatko vai eivät.. oli vähän vaikeeta miettiä tarjottavan määrää. Mut ei meillä sentään yritetty tulla muuna päivänä kuin sinä päivänä,joka kutsussa luki. :headwall:

Joo tämä on uskomatonta! Nytkin ristiäiskutsuun laitoin, että ilmoitathan tulostasi, niin ei viitsitä laittaa vaikka tekstaria.

Ja meillä kun oli ristiäiset ja häät samalla, niin osa vieraista ihmetteli suut auki, että ai, täällä kastetaan lapsi kanssa!!
No joo.. se olisi selvinnyt siitä kutsusta ehkä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun se sunnuntai ei sovi meille ja sillä hyvä. Kyllä yleensä taitaa kuitenkin olla tapana että jos ei ole kutsuttu tai ei pääse silloin kun on kutsuttu niin kysytään että milloin sopisi. Tai jos itselle sopii vain tiettynä päivänä niin kysyä että voiko silloin tulla. Ja jos ei voi niin sitten ei voi mitään.

Mua ärsyttää tässä nyt vain se asenne että he tulevat sunnuntaina. ja sittenkun se ei käykkään meille niin otetaan nokkiinsa.

Tää ihminen on muutenkin sellainen että aina kun meillä on jotkut juhlat tiedossa. Niin näyttää mulle hyvissä ajoin kalenteriaan että milloin heille sopisi. ja olettaa että me järkätään juhlamme nimenomaan heidän aikataulujensa mukaan.

Voi luoja mikä tyyppi. Jätä piruuttaankin kutsumatta seuraaviin pirskeisiin, ja / tai et ees puhu mitään et jotkut juhlat ois tulossa.. harmi tietysti jos on lapsesi kummi tai jotain vastaavaa mut rajansa kaikella!

No toi on kyllä törkeetä.
Meillä on kans miehen sisko perheineen, joka ei ilmoita tulostaan tai tulematta jättämisestään jos on ollu jotain kutsuja. Olen lakannut kutsumasta heitä meille lainkaan, kun ottaa niin paljon aivoon.
Viimeksi sentään kutsuttiin kuitenkin poikkeuksellisesti miehen 40-vuotisjuhliin ja tulivat SEURAAVANA päivänä puolen päivän aikaan onnittelemaan. Oltiin iloisesti siinä edellinen vuorokausi juhlittu (ja juotu myös alkomahoolia jonkun verran), niin kumpainenkaan meistä ei ollut kovin pirteä viiden tunnin yöunien jälkeen (tosiaan edellinen vuorokausi valvottu aamu kuudesta seuraavaan aamuun seitsemään). Ottipas siitä sitten herneen nenäänsä tämä sisko hyväkäs.