Noh... On olemasssa aina jokin syy, miksi lapsi joutuu lastenkotiin/otetaan huostaan. Tuo taustalla oleva syy (voi) jättää pieneen mieleen niin syvät arvet, että mikään myöhempi huolenpito ei niitä täysin korjaa. Eli onko lastenkodissa kasvanut lapsi "järkevä" ei välttämättä riipu lainkaan siitä lastenkodista... Tietysti jos sielläkin asiat ovat huonosti, ei lapsesta kovin helposti tule ehjää aikuista.Alkuperäinen kirjoittaja viivi:Kasvaako niistä järkeviä laisinkaan?Uskon että kasvaa.Elämä ei ole niin musta valkoista.
Veitsanat suustaniAlkuperäinen kirjoittaja mie:Noh... On olemasssa aina jokin syy, miksi lapsi joutuu lastenkotiin/otetaan huostaan. Tuo taustalla oleva syy (voi) jättää pieneen mieleen niin syvät arvet, että mikään myöhempi huolenpito ei niitä täysin korjaa. Eli onko lastenkodissa kasvanut lapsi "järkevä" ei välttämättä riipu lainkaan siitä lastenkodista... Tietysti jos sielläkin asiat ovat huonosti, ei lapsesta kovin helposti tule ehjää aikuista.
Sorry, mutta mikä takaa, että kenenkään esim. palstamamman lapsista tulee yhteiskuntakelpoinen ja järkevä. Kertokaa, mistä noita takuita saa, niin hankin heti.Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:Sama pätee myös sijaisperheeseen tai perhekotiin, mikään ei takaa että lopputulos olisi "yhteiskuntakelpoinen ja järkevä" kansalainen.
mä en nimenomaa halunnu sijaisperheeseen, menin mun sos.työntekijää vessaan piiloon kun moista kehtas ehdottaaAlkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Kyllä sijaisperhe on se mihin pieni (ja vähän isompikin) lapsi kuuluu. Lastenkodin tulisi olla vain väliaikainen ratkaisu.
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:Niinpä, joten minunkin lapsillani on 50/50 mahdollisuusAlkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:Sorry, mutta mikä takaa, että kenenkään esim. palstamamman lapsista tulee yhteiskuntakelpoinen ja järkevä. Kertokaa, mistä noita takuita saa, niin hankin heti.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Sama pätee myös sijaisperheeseen tai perhekotiin, mikään ei takaa että lopputulos olisi "yhteiskuntakelpoinen ja järkevä" kansalainen.![]()
Ja kyllä mä siis tiedän nää rajat ja rakkaudet ja vakaat perheoltavat ja sopivat vaan ei liian virikkeelliset ympäristöt.
Mutta ei kai siis ehdottomia takuita voi koskaan saada.Senpä takia en jaksakaan noita kun-teet-näin-teet-oikein-mutta-jos-teet-näin-niin-pieleen-menee-jankkauksia. Jos elämä oliskin mustavalkoinen valinta oikean ja väärän välillä, niin kylläpä olisi helppoa valita oikein
Ehdointahdoinhan kukaan tuskin valitsisi sen väärän....
Hienoa että sinusta on kasvanut onnellinen nainen. Tilastojen valossa olet onnekas ja positiivinen poikkeus.Alkuperäinen kirjoittaja pia:mä en nimenomaa halunnu sijaisperheeseen, menin mun sos.työntekijää vessaan piiloon kun moista kehtas ehdottaaAlkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Kyllä sijaisperhe on se mihin pieni (ja vähän isompikin) lapsi kuuluu. Lastenkodin tulisi olla vain väliaikainen ratkaisu.![]()
onneksi mua kuunneltiin..
Kävin tuossa psygologin juttusilla ja tuumasi mulle että musta on kasvanut ehyt ja tervejärkinen nuori nainen =)
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Hienoa että sinusta on kasvanut onnellinen nainen. Tilastojen valossa olet onnekas ja positiivinen poikkeus.Alkuperäinen kirjoittaja pia:mä en nimenomaa halunnu sijaisperheeseen, menin mun sos.työntekijää vessaan piiloon kun moista kehtas ehdottaaAlkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Kyllä sijaisperhe on se mihin pieni (ja vähän isompikin) lapsi kuuluu. Lastenkodin tulisi olla vain väliaikainen ratkaisu.![]()
onneksi mua kuunneltiin..
Kävin tuossa psygologin juttusilla ja tuumasi mulle että musta on kasvanut ehyt ja tervejärkinen nuori nainen =)
Mitä pienempi lapsi sijoitetaan "normaaliin" toimivaan perheeseen niin sen paremmat eväät elämälle.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel