No entä sitten liesi? Millaisen kannattaisi ostaa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mun käsittääkseni tuo induktioliesi kuumenee tosi nopeesti ja on vissiin vielä kuumempi ku normiliesi. Monissa kattiloissa ja paistinpannuissa on kielto että ei induktioliedelle. Ainaki mitä meille on ostettu viimeaikoina, niin ainakin teflonpannuissa on melkeen poikkeuksetta tuo kielto. Meillä on keraaminen liesi, ja se on minusta tosi kiva. vois sanoo et helpompi pitää puhtaana ku sellanen tavallinen liesitaso.

XXS
Induktioliesi on erittäin nopea ja itse lieden pinta ei kuumene lainkaan. Valurauta-astioita ei saa siinä käyttää. Sekä induktio- että keraaminen liesi ovat molemmat yhtä helppoja puhdistaa.

Noin yleisenä neuvona mä sanoisin, että kannattaa miettiä sen lieden käyttöä. Jos ei ole kovin kova keittiöihminen, niin en välttämättä suuria summia laittaisi lieteen. Edullisemmallakin pärjää. Jos taas on kova leipomaan ja laittamaan, niin hieno liesi puoltaa paikkaansa, tottakai.
Mun mielestä siis =)

"Tavallisen" ja keraamisen välillä valitsisin keraamisen. Ei ole sen hankalampi puhdistaa - mielestäni helpompikin kuin tavis. Se onko uuni samassa vai erikseen on makuasia - erillisuuni mahdollista asentaa korkeammalle - ergonomisempi. Vaunu-uunit sitten ovatkin iham oma lukunsa - itse on moista ottaisi.
Induktioliesi kuumenee supernopeasti, mutta myös jäähtyy nopeasti.
Sille sopivia kattiloita ja pannuja kyllä löytyy esim. Hackmanilta.
Virran tarve on n. 5-kertainen normilieteen verraten, joten sulakkeen riittävyys hyvä varmistaa. Sähkönkulutus ei ole tavallista suurempi, koska on niin paljon nopeampi. Seuraava oma lieteni on ehdottomasti induktio ja erillisuuni sen lisäksi. Olen lopen kyllästynyt uunin edessä kyykistelyyn ja tavislieden puhtaaksi hinkkaamiseen.
Kiertoilma-ominaisuus on uunissa kyllä ihan ehdoton, voi paistaa monta peltiä pullaa kerralla ja muutenkin mielestäni parempi paistotulos.

Yhteistyössä