Nivus-/alavatsakivut. RV 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Nyt alkaa jo pelottaa. Viimeiset 3 päivää on ollut ihmeellisiä nivuskipuja, jotka esiintyvät varsinkin kävellessä. Joskus kipua esiintyy myös istumasta seisomaan noustessa tai esim jalkaa nostaessa (sukkaa pois otettaessa). Välillä tuntuu myös, että olisi kauhea vessahätä vaikkei mitään oikeastaan tule ulos virtsatessa. Vatsa tuntuu välillä kovalta (ilmeisesti ennakoivia supistuksia) ja lihaksia tavallaan "vetää" kun nousee seisomaan.

Onko vaarallista? Vauva tuntuu kuitenkin liikkuvat suht normaalisti (ehkä hieman vähemmän potkuja kuin esim. 2 viikkoa sitten). Soitan kyllä vielä neuvolaan tänään, mutta jos joku osaisi edes jotain sanoa, mitä tämä voisi olla?

Kyllä nuo ihan liitoskivuilta kuulostaa ja siltä et kudokset venyy kun vauva kasvaa. Aina kannattaa mainita asiasta neuvolassa tai jos kivut oikein yltyy niin ottaa yhteyttä vaikka synnärille.

Liitoskivuilta tosiaan kuulostaa. Mulla oli nivuset ja alapää tooosi kipeät. Harjoitussuppareita varmaan tulee jo jonkin verran. Loppuvaiheessa saa juosta tosi useasti vessassa ja suunnilleen pari tippaa tulee kerrallaan pissaa. Tsemppiä! :hug:

Eli mitään kauhean vakavaa ei välttämättä olisi? Kannattaako silti soittaa neuvolaan tänään vaikka aika seuraavaan tarkastukseen olisi ensi maanantaina?

Ensimmäinen lapsi kyseessä, joten olen vähän hukassa. Mutta kysyvähän ei tieltä eksy :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eli mitään kauhean vakavaa ei välttämättä olisi? Kannattaako silti soittaa neuvolaan tänään vaikka aika seuraavaan tarkastukseen olisi ensi maanantaina?

Ensimmäinen lapsi kyseessä, joten olen vähän hukassa. Mutta kysyvähän ei tieltä eksy :)

Soita vaan neuvolaan, niin saat varmuuden. =) Onnea odotukseen! :hug:

Yhteistyössä