Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 12:54 Hammash kirjoitti:Helpottuiko sulla oireet heti raskausaikana? -Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun miehen veljen vaimolla on nivelreuma. Hän haluaisi kovasti lapsen, mutta ei kai oikein uskalla. Miten vauvan kantaminen, rasittuuko nivelet kovasti?
Voimia sulle! Hienoa, että olet noin hyvin pärjännyt ilman lääkkeitä. Toivotaan, että saat pysyä hyvässä kunnossa!
[/quote
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 12:54 Hammash kirjoitti:]
Mulla kävi sillälailla et ku raskaustesti näytti plussaa, jätin lääkkeet pois. Olen aina pysynyt hyvässä kunnossa lääkkeillä. Ja kun jätin ne pois olo jatkui ennallaan, samanlaisena kun oli ollut lääkkeidenki kanssa. Ja vauvan hoito on sujunut oikein hyvin.
Ja tällaista olen kuullut muilta reumaäiteiltä. Jollain on reuma äitynyt todella pahaksi raskauden ajaksi, ja joillain taas "parantunut" ja sit taas seuraava raskaus on laukaissut oireet. Joillain on taas raskaus vienyt oireet jopa vuosikymmeniksi... :attn: Että kovin on yksilöllistä.
Jos tuttavasi joskus päättää aloittaa lapsentekohommat, niin minulle voi laittaa myös yksityisviestiä jos haluaa kysellä lisää!!!
=)
:attn: Kuinka totesit reumasi, selvisikö tutkimuksista nopeasti reumatekijä vai tehtiinkö useamman kerran?Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 11:07 Hiawatha kirjoitti:Itselläni on ollut nivelreuma vuodesta 2001. Raskausaikana söin lääkkeitä koko ajan, pari kertaa äityi tosi pahaksi ja jouduin olemaan sairaslomalla. Lääkäri varoitteli että synnytyksen jälkeen voi tulla "romahdus", mutta nyt synnytyksesta on 4 kk ja olen voinut todella hyvin. Edes syksy ei ole vaikuttanut kuten yleensä.
Sormien keskinivelet paisuivat ja olivat arat. Samoin päkiöitä aristi. Terveyskeskuksessa otettiin reumakokeet ja reumatekijä löytyi. Sitten lähetteellä keskussairaalaan ja lääkitys aloitettiin. Samalla lääkityksellä olen pärjäillyt lähes koko ajan.Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 23:06 vieras maalta kirjoitti:\:attn: Kuinka totesit reumasi, selvisikö tutkimuksista nopeasti reumatekijä vai tehtiinkö useamman kerran?Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 11:07 Hiawatha kirjoitti:Itselläni on ollut nivelreuma vuodesta 2001. Raskausaikana söin lääkkeitä koko ajan, pari kertaa äityi tosi pahaksi ja jouduin olemaan sairaslomalla. Lääkäri varoitteli että synnytyksen jälkeen voi tulla "romahdus", mutta nyt synnytyksesta on 4 kk ja olen voinut todella hyvin. Edes syksy ei ole vaikuttanut kuten yleensä.