Nivea sun children´s sun lotionista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaupan aurinko voidetta ei saa käytää alle 2 vuotiaalle. meillä myös tuota kyseistä aurinko rasvaa ja olen sitä pari kertaa sipaissut tytölleni, mutta itse ajattelin että apteekista saisi tuota fysikaalista voidetta ja nuo kaupan oisi kemiallisia koska niitä ei saisi käyttää.. en tiedä sitten varmasti..

Lapset ja aurinko

Ei varmasti voi liikaa korostaa kuinka tärkeää on suojata lapsi UV-säteilyn vaaroilta. Aurinkoisella säällä on mukava leikkiä ulkona, kun on asianmukaisesti suojauduttu auringon paahteelta. Aivan pienille lapsille, alle 2-vuotta, ei suositella käytettäväksi ollenkaan aurinkorasvoja, vaan suojaus tapahtuu vaattein, varjoin ja aurinkolasein. Paras tapa on olla altistamatta lasta ollenkaan auringolle ja esimerkiksi rannalla antaa pienten leikkiä ja oleskella vain aurinkovarjon alla. Hieman vanhemmat lapset kannattaa totuttaa käyttämään lapsille tarkoitettuja aurinkovoiteita, joissa suojakerroin on yli 40 ja jotka ovat erittäin vedenkestäviä. Lasten on myös hyvä oppia käyttämään aurinkolaseja ja hellehattua.

lähde: http://www.verkkoklinikka.fi/ajassa/&id=5561365

Suojavoiteessa oleva kemiallinen aine taas imee säteilyn haitallisen energian itseensä. Useimmissa aurinkorasvoissa ovat molemmat vaikutustavat yhdessä.

Eikös nuo tekstit "ei alle 1-vuotiaalle" ole sen vuoksi vaan, että sen ikäinen ei saisi ihan nestehukankaan vuoksi olla suorassa auringonpaisteessa. Enpä usko että lasten aurinkovoiteet on sen vaarallisempia alle vuosikkaille kuin muutkaan hoitorasvat joita käytetään vastasyntyneestä lähtien :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Hei, mä ostin samaa juuri toissapäivänä :) Ymmärtääkseni kaikki lasten aurinkovoiteet on fysikaalisia, käytän itsekin tuota lasten voidetta juuri siitä syystä :D

Kaikki lasten voiteet eivät valitettavasti ole vain fysikaalisia, Esim. Eucerin Junior -sarjasta ainoastaan sk 25:ssä on pelkkä fysikaalinen suoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Hei, mä ostin samaa juuri toissapäivänä :) Ymmärtääkseni kaikki lasten aurinkovoiteet on fysikaalisia, käytän itsekin tuota lasten voidetta juuri siitä syystä :D

Kaikki lasten voiteet eivät valitettavasti ole vain fysikaalisia, Esim. Eucerin Junior -sarjasta ainoastaan sk 25:ssä on pelkkä fysikaalinen suoja.

Lukeeks niissä puteleissa sit et pelkästään fysikaalinen? :o
*urvelo*

Yhteistyössä