Niukat menkat, silti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana?

Vieras
Hei,

Onko kokemusta että hedelmöittymisen jälkeen olisi vielä tullut normaalin kierron mukaan menkat, mutta olisitte jo raskaana? Minulla siis oli menkat viime viikolla, kylläkin aivan poikkeuksellisen niukat (normaali vuoto runsasta, kestää 6 päivää, nyt 2 päivää ja kolmantena aivan pientä tiputtelua). Vatsassa velloo edelleen vähän väliä kuin menkat alkaisi ja olen itkuherkkä kuin mikäkin. Rinnat eivät kuitenkaan arista tms.

Minulla on normaalisti erittäin säännöllinen kierto ja kuukautisten kesto 4 -5 päivää. 10 päivää kuukautisten jälkeen tuli pari päivää vuotoa ja jonkin ajan kuluttua tein raskaustestin ja se näytti positiivista.

Terveydenhoitajan kanssa olimme sitä mieltä, että tuosta ylimääräisestä vuodosta ei tarvitse välittää ja laskimme lasketunajan sitten oikeiden kuukautisten mukaan. Ensimmäisessä ultrassa lääkäri sitten totesi että tuo välivuoto oli ollut kuukautiset ja hedelmöittyminen tapahtunut vasta sen jälkeen.

Tämän kokemuksen jälkeen en menisi mitään vannomaan eli voit hyvinkin olla raskaana : ) Ensimmäisen lapsen kanssa rintoja aristi tosi paljon, mutta nyt ei yhtään. Ja tuollaisia välivuotoja voi tulla. Raskaustesti kyllä kertoo oletko raskaana vai et.

Yhteistyössä