Niukat kuukautiset - ohut limakalvo?

Pohdin tässä, että kun minulla on niukat kuukautiset, sellaista 2-3 päivää niukkaa vuotoa, että mitenkähän se vaikuttaa raskautumiseen? Millaisia vuotoja teillä on, ja onko raskauksia silti onnistunut?

Kun tuossa lueskelin netistä, että niukat vuodot voisi viitata ohueen kohdun limakalvoon, jolloin alkio ei kiinnity. Onkohan tähän tilanteeseen mitään toivoa, miten paksuuntaa limakalvoa..?
 
Näin ainakin gyne sanonut. Itsellä on AINA 6päivää vuotoa ja viimeinen 7päivä on niukkaa vuotoa :)
Ja mulla on tutkitusti tarpeeksi paksu limakalvo, ei kumminkaan liian paksu.
Juttele gynelle, siihenkin asiaan saa apua ja tukea limakalvon vahvistamiseen! =)
 
Ok, kiitos vastauksesta!

Mitenkähän sitä kuukautisvuotopäivien pituutta lasketaan..? Kun gyne aina kysyy, että kauanko kestää, niin tuhrupäivineen toki se 5-6 päivää, mutta varsinaista vuotoa on se 2-3 päivää...
 
Mulla on aina ollut tosi niukat kuukautiset, 2-4 päivää, vähän riippuen, miten tuhrut laskee mukaan, jopa niin, että vaikka yleensä pillerit vähentää vuodon määrää, mulla aikanaan vuodon määrä lisääntyi, kun pillerit aloitin, vaikka terkkari meinas, että voi loppua kokonaankin. Mutta raskaus sai alkunsa ja onnistui ihan ok, eikä lääkäri sanonut limakalvojen olevan mitenkään ohut, ultrattiin kierron lopussa syksyllä, se sanoi, että limis näyttää oikein hyvältä ja päiviin sopivalta, että ei kai se vuodon määrä ole suoraan verrannollinen limakalvon riittävyytenn, mutta toki kannattaa gynelle mainita, jos on semmoinen olo, että vuotoa on liian vähän.

Vuodon pituuden laskemiseen sain vinkin (täältä palstalta), että kp1 on silloin, kun vuotoa tulee kunnolla, eli pelkkää tuhrua ei vielä lasketa, mutta niukkakin selvä vuoto kyllä JA vuoto alkaa ennen klo20, jos sen jälkeen, on kp1 seuraavana päivänä. Ite lasken mukaan semmoiset päivät, jolloin on pakko käyttää vähintään pikkuhousunsuojaa ja sitä on vaihdettava säännöllisesti. Yleensä mulla on kp1 tosi niukkaa, kp 2-3 tulee reilusti ja kp4 tuhruttaa. Olen kyllä aina ollut tyytyväinen niukasta vuodosta, ei tule yli :D
 
Kiitos kattavasta vastauksesta!

Olinkin joo käsittänyt samaa, että kp1 on se kunnon vuotopäivä. Tuo kellojuttu siihen on hyvä lisä :)
Ja siis jälkikäteen, eli lopputuhrupäivät ovat laskettavissa menkkapäiviksi vielä..?
 
Kai ne on laskettavissa, ite lasken, jos tuhrua tulee vähän enemmän, kuin paperiin pyyhkimällä, eli siis se pikkuhousunsuoja-määrä ;) Ja loppupäässähän kuukautiset ei kp:hin vaikuta, vaan se kp1 on "tärkeämpi" löytää, kierron pituuden määrittämisen kannalta.
 
Niin mussu olikin selittänyt tosi hyvin. Mulla itsellä tosiaan ei koskaan ole alkanut tuhrulla vaan suoraan vuotamalla. Sitä kestää 6päivää että oon hälisemässä ja viimeinen 7päivä on huoleton mutta sen verran kumminkin että ob pitää vaihtaa! ;) Yleensä toi 7päivä menee niin että iltapäivällä voin jättää ob n pois ja ei valu siis housuihin :D

Ja gynellehän ei tarvitse sanoa kuin että 2-4päivää tuhrua sitten vuotaa 2-3päivää ja sitten loppuu, hää kyllä ammattilaisena osaa neuvoa ja antaa oikeat lääkkeet jos niikseen menee :)
 

Yhteistyössä