NISSEN 75€/3 lasit, kellään kokemusta noista (tai spersaversilta 29€:n lasit)?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silmälasit uusiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

silmälasit uusiksi

Vieras
Kuuluuko noihin hintoihin vain kotkut varastovahvuudet eikä linssejä ohennella tms., vai saako niillä ihan hyvät lasit?

Houkuttelisi tuollaiset halvat lasit, mulla on vahvuudet tällä hetkellä -2,25 ja hajataittoa, nouseeko hinta sitten ihan samoihin kuin muissakin liikkeissä vai saako noin halvalla lasit noilla voimakkuuksilla?
 
no mun Specsavers lasit jotka oli mainoksessa 79 maksoi jotain 350e, kun niihin oli jotenkin pakko ottaa ne aurinkolasit ja jotain muuta "pienellä lausuttua diipadaapaa siinä selitettiin jne " ja sen lisäksi sangat on ihan paskat, toimi noin kuukauden ja repsottaa joka kohdasta ja pinta on mennyt pilalle jostain reaktiosta (sangat siis on sellaiset kuluneet ja pinttyneet ja vaihtaneet väriä )
tästälähtien maksan kunnon hinnan, vaikka linssit itessään onkin ihan ok
 
Mulla ei ainakaan ohentamiset kuuluneet, mulla tosin sitä ongelmaa ei ole. Hyvät lasit sain, ollut jo monta vuotta, pitäis uusia ku löytäis hienot sangat. Seuraavalla kerralla linssien takia ostan kunnolliset, naarmuttui nopeasti ja pinta meni nopeasti vanhaksi eli kunnolla kovikkeilla kestäisi paremmin.
 
Minulla -3,5 ja Nissenin lasit tuli maksamaan kyllä hieman enemmän kuin 75 €...

Heti kehykset oli 95 € mallistoa. Ja linssit kannatti kuulemma ottaa ne ohuimmat, eli olikohan 105 € linssipari. Eli ekat lasit yht 200 €, toiset 200 €-75 € = 125 € yhteensä 325 €. Ja ne kolmannet on lahjakortti 75 € jonka saa käyttää sellainen, joka ei ole läåhiaikoina Nisseniltä laseja ostanut, eli ei oikein voi itselle kolmansia sillä hankkia.

Jos vähempi ohennus linsseihin riittää, se on 55 € linssiparille hintaa.
 
Nissenillä tulee ohennetut joko 130 tai 180 riippuen kuinka paljo ohennusta haluaa. Nissenin sivuilla on hyvä laskuri.

Likalle haettiin keväällä sieltä lasit, tollaset 75 € kehykset. Hyvät on ollu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No joo, mullakin makso noi Nissenin lasit 215 euroa. Hajataittoa löytyy reilusti ja linssejä pitää ohentaa, lisäks viel ne pinnoitteet... Otin toiset lasit aurinkolaseina, niihinkin ne pinnoitteet + aurinkopinnoite, näihin piti ottaa kallimmat linssit ton hajataiton takia. Näistä tuli vielä siis satanen lisää. Kolmannet on tosiaan kaverille, niitä ei pysty itselle ottamaan. Ja nekin meni jotenkin niin, että lasit ois ollu ilmaset, mutta sit siitä näöntarkastuksesta ois pitäny maksaa.
 
Mulla on ollut 25 vuotta lasit. Ja surkeimmat sangat on ollu Nissenin. Kerran oon sieltä ostanu ja toista kertaa en osta.
Mulla on lasit päässä koko hereillä olo ajan (ja yölläkin jos sängystä nousen) niin ne pitää olla kunnolliset. jos Ylivieskan lähellä asuu niin Näkökeskus sellanen missä hinta/laatu suhde on mun mielestä hyvä.
 
Ohennukset tosiaan tuo lisää hintaa laseille. Hajataittokorjaus kyllä pitäisi kuulua linssien hintaan, -2.25 voimakkuus ei välttämättä sitä ohennusta vaadi. Riippuu linssin halkaisijasta. Mitä suurempi halkaisija, sitä paksumpi on linssin reunapaksuus. Jos on suht pienet linssit, ei tuolla voimakkuudella vielä ohennus ole välttämätön.

Nuo alkaen hinnat yleensä sisältää ns. peruslinssin, jolla tarkoitetaan pinnoittamatonta ja ohentamatonta linssiä. Lisäkäsittelyistä maksetaan vielä päälle.
 
Ostin talvella Itiksen Nisseniltä kahdet lasit peruslinsseillä. Kotona sitten huomasin, että toisien silmälasien oikeanpuolimmaisessa linssissä oli kaksi isoa naarmua. Ihmettelin tätä suuresti, miten UUSISSA laseissa voi olla naarmuinen linssi? Seuraavana päivänä vein lasit takaisin kys. liikkeeseen ja oikeanpuolimmainen linssi luvattiin vaihtaa ja saisin lasit n. 2 viikon kuluttua. Asiaa ei pahoiteltu mitenkään ja koin asiakaspalvelun minua kohtaan tympeäksi.

Kävin hakemassa lasit uudestaan, kun minulle ilmoitettiin niiden olevan valmiit. Kotona huomasin vaihdetun linssin olevan huonosti paikallaan, se ei pysynyt ollenkaan urallaan, vaan naksahteli koko ajan pois paikoiltaan. Menin taas seuraavana päivänä käymään liikkeessä ihmetellen tilannetta. Liikkeestä minulle ilmoitettiin, ettei linssissä ole mitään vikaa! Mitä ihmettä!? Kerroin, että en ole asiasta ollenkaan samaa mieltä, kyllähän linssin pitää pysyä sille tarkoitetulla uralla. Minulle vastattiin, että olen väärässä, kolme optikkoa oli tutkinut lasit ja minun piti kuulema luottaa heidän ammattitaitoonsa. Koin, että minua vastaan hyökättiin, minua väheksyttiin eikä kohdeltu asiallisesti. Ilmoitin selvästi, etten ole tyytyväinen laseihin, mutta optikko (KIRSI KURVINEN) vain ilmoitti, ettei laseissa ole vikaa. Tässä vaiheessa ei enää sanallakaan mainostettu 100% tyytyväisyystakuuta, jota oli aikaisemmin niin kovasti minulle hehkutettu. Poistuin liikkeestä hetkeksi miettimään tilannetta, ja muistin, että minulle on tosiaan luvattu 100% tyytyväisyystakuu. Menin takaisin liikkeeseen ja ilmoitin, että vetoan tyytyväisyystakuuseen, haluan uudet linssit kehyksiin, koska en ole tyytyväinen laatuun. Tämä toimi ja linssit lähtivät uusittaviksi. Optikko (KIRSI kURVINEN) tosin käyttäytyi minua kohtaan vähättelevästi ja ilmoitti minulle, että "tämä on sitten VIIMEINEN kerta kun linssejä uusitaan, ei meillä TURHAN takia näitä jatkuvasti uusita". Olin saamastani kohtelusta tuohtunut ja hyvin pettynyt.

No, sitten minulle ilmoitettiin taas, että lasit ovat noudettavissa ja kävin hakemassa ne samana päivänä. Sain muuten asiallista kohtelua, mutta tapahtumia ei vieläkään pahoiteltu mitenkään. Seuraavana päivänä huomasin kuitenkin, että oikeanpuolimmaisessa linssissä oli TAAS naarmu. Tällä kertaa pienempi kuin ensimmäisellä kerralla, mutta silti ihan selvä paljaalla silmällä nähtävä naarmu. Lähdin samantien käymään liikkeessä avomieheni kanssa. Optikko (KIRSI KURVINEN) tutki laseja ja sanoi ettei hän nää mitään naarmua. Tämä voi olla totta, koska liikkeessä oleva valaistus heijastui voimakkaasti linssien pintaan. Hän vei lasit takahuoneeseen ja palattuaan ilmoitti, että kolme optikkoa oli tutkinut linssin eikä naarmua ole. Minun ja mieheni sanoilla ei ollut minkäänlaista painoarvoa asiassa, vaikka eihän linssissä olevan naarmun näkemiseen tarvita optikon tutkintoa (ainakaan minun tietääkseni..?). Meitä vähäteltiin ja koin, että minut leimattiin suorastaan HULLUKSI ja itketettiin ja nolattiin täysin. Optikko (KIRSI KURVINEN) nauroi minulle ja sanoi, että "olet liian pikkutarkka, kyllähän näissä aina on naarmuja.." ja "jos kerran olet noin pikkutarkka, olisit ottanut naarmuuntumattomat linssit" ja "olisit ottanut heijastamattomat linssit niin naarmu näkyisi paremmin" ja "tämä tilanne on aivan naurettava". Minulle myös sanottiin, että olen itse naarmuttanut linssin, vaikka en ollut laseja vielä käyttänyt, kerran vaan puhdistanut annettujen ohjeiden mukaan (huuhdellut haalealla vedellä, pessyt varovasti laimealla saippualla ja kuivannut silmälasien puhdistukseen tarkoitetulla mikrokuituliinalla). Kun pyysin päästä juttelemaan asiasta myymäläpäälikön kanssa, optikko (KIRSI KURVINEN) alkoi väittää, että olen tavannut jo myymäläpäälikön ja keskustellut hänen kanssaan tilanteesta vaikka en ollut, eikä hän uskonut asiaa vaikka yritin kuinka sanoa etten ole myymäläpäälikköä tavannut. Hän vähätteli ja syytti minua valehtelusta, enkä päässyt tapaamaan myymäläpäälikköä vaikka hän oli paikalla.

Mitä tällainen asiakaspalvelu on olevinaan? En ole missään IKINÄ aikaisemmin törmännyt moiseen!

LOPULTA kuitenkin tarjottiin, että linssi voidaan uusia. Sanoin, että mielestäni tämä ei tässä tilanteessa enää riitä, vikoja on ollut jo liian paljon ja asiasta on aiheutunut minulle niin paljon harmia. Minkäänlaista hyvitystä en kuitenkaan saisi, koska heidän mielestään laseissa ei ole ollut mitään vikaa ja niitä on korjattu koko ajan turhaan ilman syytä. No, ei auttanut muu, kuin antaa lasit TAAS korjattaviksi ja alkaa odottamaan TAAS seuraavat 2 viikkoa niiden valmistumista..

Ei kukaan vie laseja korjattaviksi ihan vaan "huvin vuoksi" ilman syytä, kuka nyt haluaa luopua maksamistaan laseista turhaan noin pitkäksi aikaa? Olen hyvin loukkaantunut saamastani kohtelusta ja erittäin pettynyt lasien laatuun. Kokemus on ollut stressaava ja suorastaan traumaattinen. Reklamaatiosta ei myöskään ollut mitään hyötyä, eikä myymäläpäälikkö (KIM NYMAN) ottanut asiaa ollenkaan tosissaan kun häneen vihdoin sain yhteyttä. Toivon ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa, joten välttäkää hyvät ihmiset Nisseniä (ja varsinkin tuota Itiksen Nisseniä) jos suinkin vaan voitte!
 
K.O liike mainosti vielä viime viikolla "silmälasit, aurinkolasit voimakkuuksilla ja kolmannet kaverille,ilmainen näöntarkastus". Tilasin ystävälleni ajan ja menimme yhdessä liikkeeseen (muistaakseni perjantaina).
Seinällä komeili mainos "silmälasit, aurinkolasit voimakkuuksilla ja kolmannet kaverille+ ilmainen näön tarkastus". Sitten optikko yllättäen ilmoitti, että aurinkolaseihin tulee lisää hintaa 25€ koska ne on tummat. Kuka helvetti luulee aurinkolasien olevan tavallista "valkoista" lasia. Jessus sitä selittelyjen tulvaa. Kaverini kuitenkin otti ne koska hänellä oli maksusitoumus, ja itselle jäi vain se 25€ maksettavaksi. Olisi pitänyt kellot soida siinä kohtaa kun aikaa kävin varaamassa ja pyysin kustannusarviota. Siinä oli maininta vain yksistä laseista 75€, ei muuta.
Näön tarkastus 0€, sekin lisättiin vasta kun huomautin asiasta. Täysin epäluotettava läävä. Itselläni oli saman liikkeen kanssa hankaluuksia 2011. Mutta en tiennyt niitä joka kerta kohtaavani. EN IKINÄ MENE ENÄÄ, PITÄKÖÖT MUKAMAS HALVAT LASINSA.
 
[QUOTE="vieras";28730870]Mulla on ollut 25 vuotta lasit. Ja surkeimmat sangat on ollu Nissenin. Kerran oon sieltä ostanu ja toista kertaa en osta.
Mulla on lasit päässä koko hereillä olo ajan (ja yölläkin jos sängystä nousen) niin ne pitää olla kunnolliset. jos Ylivieskan lähellä asuu niin Näkökeskus sellanen missä hinta/laatu suhde on mun mielestä hyvä.[/QUOTE]

Nissen ei tee sankoja, joten varmaan sen saman valmistajan sankoja löytyy muistakin liikkeistä.
 

Uusimmat

Yhteistyössä