Niskapoimu ultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mihelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mihelia

Vieras
Niin, minulla viikkoja jo 14 enkä ole päässyt siihen nptutkimukseen! :( Mutta sehän ei ole varma enään viikkojen 12 jälkeen.... Mitä kummaa siis. neuvolassa ei ole puhuttu mitään, enkä ole kysynytkään ku luulin että kai se nyt puheeksi tulee ja aika varataan mutta ei!.... Huoh olo on niin pettynyt... Olen ensiodottaja joten en ihan kaikkea tiedä vielä mitä tutkimuksia kannattaa tehdä yms. Oletteko te päässeet np ultraan ja millä viikoilla? entä ne jotka eivät? Huolestuttaa nyt aivan kamalasti että jos jotain on vialla..... rakenne uä:hän menen helmikuun alussa... kai sielläkin selviää jos jotai on oudosti. Tämän lapsen isän puolella on serkuksia joilla on downin syndrooma.

Kiitos jos vastaatte!

Miltä paikkakunnalta olet? Tiedätkö, että tarjoaako kunta teillä tuon np-ultran? Mulla oli viikolla 10 ja käsittääkseni se on yleensä viikoilla 10-12. Kannattaa soittaa neuvolaan ja ihmetellä asiaa.

Rovaniemeltä olen.... Ja tietääkseni se pitää itse maksaa se käynti. Kaverin ainakin piti itse se maksaa mutta oli vaan normaalin polikäynnin hinta ollut eli 22e....
Joo pitää kai soittaa. Tää on ihan kummallista. Odottiko ne että tiedän itse ihan kaiken ja osaan kysyä sitä sitten... huoh.

Kerrohan mikä sitten oli heidän selityksensä asiaan. mielenkiintoista olisi tietää. mun mielestä on neuvolaterveydenhoitajan moka tuo asia, mutta koska täytyy itse maksaa niin voi olla että on sen vuoksi mennyt ohitse koko asia.

"Mutta sehän ei ole varma enään viikkojen 12 jälkeen...."

Ei pidä paikkaansa. Esim täällä tuo ultra tehdään vasta kun viikkoja on 12+6 - 13+6. Eli jos äkkiä toimit, saatat vielä hyvinkin ehtiä.

(ja vinkvink, tällaiset asiat joissa on kiire kannattaa aina hoitaa heti neuvolantätin kanssa)

Olen koko aamun koittanu tätille soittaa mutta vasta nyt vastasi. Elikkäs, pahoitteli kovasti jos on häneltä jääny asia ohitse ja ei ole huomannut sitä. Aikoi soittaa sairaalaan ja kysyä että kuinka pian saisi ajan, jos sen haluan vielä. Kuitenkaan tulos ei ole yhtä tarkka kuin viikolla 12, sanoi hän. Soitti sitten tuossa ihan vasta uudestaan ja sain ajan perjantaille klo 10. Itsekustanteinen juttu. Lääkäri siellä voi yrittää sitten katsoa jos jotai on ilmennyt, kun kerta suvussa on downia. Huoh. Helpotti kyllä vähän. Kyllähän ne varmasti näkee jos on turvotusta tjtn. :)

Hyvä että selvisi! Eikä kannata uskoa ihan 100% tuohon että ei olisi yhtä tarkka kuin viikolla 12, täällä tosiaan väitetään että tulos on tarkimmillaan viikolla 14. Uskoo ken tahtoo, minä luotan siihen että kai nuo nyt edes jotain tietävät eikä tälläkään aikataululla ihan metsään mennä.

Yhteistyössä