niskajumi/niska-hartia ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumijumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumijumi

Vieras
siis onko teillä muilla niskajumit aiheuttaneet näin kamalia oireita. Tuntuu, että niinkuin huimaa, tai lattia "aaltoilis " jalkojen alla. Semmonen epätodellinen olo muutenkin. Näkö on sumee, ja tuntuu, että ajatus ei kulje. Välillä myös jomottaa takaraivoa ja ohimoita. Ja lääkäri väitti, että johtuu niska.hartia jumeista!!!!!!!!!On niin vaikee uskoo. Ja kummallisinta on, että niska-hartiaseutu ei edes tunnu kovin jäykältä/kipeeltä.

mulla oli vähän samoja ongelmia.. ja kävin aikas pohjalla ajatuksissani ku hieronnat ei auttaneet.. olin lopulta oulussa pään kuvauksissa. luulin että sieltä löytyy jotain mitä ei pitäs. onneksi ei löytynyt. ei mullakaan tuntunut jäykältä niskoissa jne. mut sieltä se johtui. ei päässyt veri kiertäämään kunnolla nuppiin asti. nytkin välillä meinaa samoja oireita tulla. netissä oli hyvä keppi jumppa ohje just tuolle seudulle..mut menin hävittään sen sivun. :/

Kyllä se vaikuttaa vähän joka paikkaan jos niskat jumissa, ei veri kierrä normaalisti.
Minä olen jopa lentäny selälleni kun oikeen on pyörryttäny.

Mulla on nää niskat ollu jo kauan huonossa kunnossa, selkään jo ottaa. eikä taho normalisoitua millää, käsistä välillä häviää tunto.

itselläni on myös niska-hartiajumit ja välillä päätäkin särkee ja pikkusen huippaa ja kättä särkee myös mutta en ole vielä käynyt lääkärissä kun toi käsisärky meni ohi niin en sitten viittinyt mennä päivystykseen kun ne kuiteskin laittaisi mut fysikaaliseen ja eikä ole sellasia rahoja millä menisi sinne

Mulla taas puutuu oikean käden sormet, jos esim. neulon tai teen jotain muuta staattista. Hierojalla mainitsin asiasta, niin hän epäili, että olisi kädenkin lihakset jotenkin jumissa, että hermot on pinteessä ja siksi puutuu sormet. Itse kyllä luulen, että on niillä hartioillakin asian kanssa jotain tekemistä.

Mulla ollut niska/hartiavaivaa jo kauan...fysioterapeutilla kävin ja se auttoi...tarttis taas mennä.Mulla myöskin epäily fibromyalgiasta, erityisesti päälaelle kohdistuneesta.Lähes aina nuppi kipeenä |O .Diagnoosi on tension-neck särystä

Mulla on aina niska-hartiaseutu todella jumissa, käynkin hierojalla vähintään kerran kuukaudessa. Oireet on samanlaisia kuin teillä muillakin: huimaa, pyörryttää (muutaman kerran olen meinannut kaatua) vasen käsi on aivan tunnoton sormiin saakka, rintaa pistää koska kylkivälilihaksetkin ovat jumissa, päätä särkee niin että päänahkakin on ihan kipeä.
Eli ap:lle, kyllä voi nuo oireesi johtua ihan niskajumista, vaikkei niska-hartiaseudulla tuntuisikaan kipeältä.

Minulla on lämmitettävä kauratyyny, jota käytän säännöllisesti. Lisäksi tilasin itselleni sellaisen kipukoukun, toivottavasti siitä on hyötyä. Mies hieroo harteita lähes päivittäin, koska jokapäiväiseen (tai viikkoiseen) hierojaan ei ole varaa. Saunassa vaston välillä harteita oikein kunnolla, sekin vähän helpottaa. Olen myös huomannut, että jännitän koko ajan hartioita ihan huomaamattani. Nyt olenkin alkanut kiinnittää asiaan huomiota, ja tänäänkin olen jo ties kuinka monta kertaa laskenut hartiat alas korvista...

Mulla niska-hartijumi yhdistettynä lopputyöstä aiheutuvaan stressin teki semmoisia "humpsahtelukohtauksia" eli yhtäkkiä päässä ikäänkuin humpsahti ja tuli ihan epätodellinen olo, oli muistaakseni jotain näköhäiriöitäkin (on jo pari vuotta aikaa). Säikähdin tietysti, mutta onneks mitään vakavaa syytä ei löytynyt. Vaiva helpotti punttijumpalla ja kuntonyrkkeilyllä, hieronnalla, venyttelyllä ja lopputyökin onneks valmistui...

Vähintäänkin kun heilutteli ja pumppaili käsiä eri suuntiin ilman painojakin 15-20 minuuttia, niin sekin auttoi jo paljon!

Eli siis vaikka niskat ei sinänsä tuntuneet mitenkään erityisen kipeiltä niin ne oli kuitenkin niin jumissa että estivät kunnolla verenkiertoa päässä.

Täällä ihan samoja oireita :wave: Nyt olen pariin otteeseen käynyt hierojalla,ja maanantaina haen lähetteen 15xhierontaan.Kyllähän se tietysti maksaa,mutta minkäs voit. Pitää itse lisänä tehdä noita venytyksiä ja keppijumppaa. Tässä mm.yks linkki jumppaohjeisiin http://www.fysio2000.net/ohjeet/keppijumppa.html

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla on aina niska-hartiaseutu todella jumissa, käynkin hierojalla vähintään kerran kuukaudessa. Oireet on samanlaisia kuin teillä muillakin: huimaa, pyörryttää (muutaman kerran olen meinannut kaatua) vasen käsi on aivan tunnoton sormiin saakka, rintaa pistää koska kylkivälilihaksetkin ovat jumissa, päätä särkee niin että päänahkakin on ihan kipeä.
Eli ap:lle, kyllä voi nuo oireesi johtua ihan niskajumista, vaikkei niska-hartiaseudulla tuntuisikaan kipeältä.

Minulla on lämmitettävä kauratyyny, jota käytän säännöllisesti. Lisäksi tilasin itselleni sellaisen kipukoukun, toivottavasti siitä on hyötyä. Mies hieroo harteita lähes päivittäin, koska jokapäiväiseen (tai viikkoiseen) hierojaan ei ole varaa. Saunassa vaston välillä harteita oikein kunnolla, sekin vähän helpottaa. Olen myös huomannut, että jännitän koko ajan hartioita ihan huomaamattani. Nyt olenkin alkanut kiinnittää asiaan huomiota, ja tänäänkin olen jo ties kuinka monta kertaa laskenut hartiat alas korvista...
Joulupukki toi mulle viime jouluna sellaisen "shiatsu-hierontalaitteen", merkiltään light wave. Citymarketista sen mies pukin konttiin osti ja maksoi vajaat 50 euroa. Mielestäni on ihan kelpo laite oikeiden hierojakäyntien lisäksi. Pahimpiin kolotuksiin sillä saa kivasti ensiapua, jos ei kukaan kerkeä kotona hieromaan.

*Päänsärky etenkin ohimoilla ja takaraivolla
*paineen tuntu silmien alla
* korvat vihloo
*vas. käsi omitunen, tuntuu kuin puristusvoima olisi poissa
*hutera olo, kuin en olisi ihan tilanteen tasalla.
*tutut sanat katoaa joskus kesken lauseen
*puhe puuroutuu välillä
*kerran tullut kylmä hiki päähän ja oksettava olo, en oksentanut
*musta piste usein näkökentässä (lasiaisen samentuma?)
*tuntuu hetkittäin kuin silmissä olisi samea kalvo, vaikea tarkentaa katsetta
*silmät kuivuu

Mikä voi olla?
Päivystyksessä kävin, antoi särkylääkettä ja Sirdaludia.
Pää särkenyt jo kolmatta viikkoa!
Vastaavaa ollut ennenkin, näin pahana 2v sitten!