Niska niin kipeä että oksettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja?

Vieras
eilen yritin vähän siivota, pakko oli lopettaa kesken kun kävi oksettamaan.pari kertaa illlan aikaan oksensin kun päänsärky ja niskakipu niin pana. nyt sitten yritin jumpata, en päässy kun alkuun kun niskaan alko koskemaan hirveästi ja kävi taas oksettamaan. alaselkä ei tykkää yhtään jos jää jumppaamatta mutta nyt pakko jättää väliin.

niska ja hartiat järkyttävän kipeät. mikä näihin auttaa? pitäisikö jumpata oksettavasta olosta huolimatta? kaapissa vaan burana 400 ja panacodia jota jääny toissa syksyn selkäleikkauksesta, mutta panacod aiheuttaa oksettavan olon pitkäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kassun äiti;23110272:
mulla oli juuri sama vaiva, ja tuli ehdoton kielto kivun aikana jumpata niskaa. Eilen kävin hierojalla ja sitten kipulääkettä perään ja nyt olo paljon parempi. Oletko kokeillut hierontaa tai kuumaa suihkua?

illalla olin kuumassa suihkussa, tais se vähän helpottaa. hierontaa en ole kokeillu, pitää miehelle sanoo et hieroo kun kotiutuu iltavuorosta.
omt fysioterapiassa käyny viime vuonna kaksi 10sarjan hoitoa eikä siitä ollut kuin hetkellinen apu. niskat ja hartiat ihan karmeessa kunnossa vaikka jumppaan joka päivä ihan annetuilla ohjeilla.

Miehelläni auttoi paljon Tempur-terveystyynyn hankkiminen. Se oli kallis, yli 100 eur, mutta on ollut kyllä sen arvoinen niska- ja hartiasäryn poistaja. Enää hän ei matkusta minnekään yökylään ilman omaa tyynyä. Jo parissa yössä tavalllisella tyynyllä, säryt palaavat.

Voithan kokeilla lisäksi erilaisia luontaishoitoja kuten esim. vyöhyketerapiaa tai magneetiterapiaa. Itse käytän terapiamagneettia ( tai magneetteja, koska mulla niitä useampikin ) ja se helpottaa oloa aika paljon.

[QUOTE="una";23110508]mä pääsin eroon tuollaisesta akupunktiolla. suosittelen lämpimästi, vaiva pysyi yli vuoden poissa, nyt pitäis varata taas uutta aikaa[/QUOTE]

akupunktiota koetettu tuolla omt fysioterapiassa, ja se pahensi migreeniä.

Voisko olla että narskutat hampaita?

Mä olen nimittäin krooninen narskuttaja, yleensä narskutuksen tajuaa aamulla, kun olo on semmoinen jännä pöhnäinen. Joitakin vuosia sitten narskuttelu meni niin pahaksi, että oli jumalaton pää- ja niskasärky, kävelin seiniä pitkin kun huimasi kauheasti, silmiä ei meinannut jaksaa pitää auki.. jne. Kävin hammaslääkärillä teetättämässä hammaskiskon yöksi, niin johan alkoi helpottaa. Tosin mulla oli päänahkaa myöten kaikki niin jumissa, että siihen samaan syssyyn otin pitkän satsin hierojalle ja ostin Tempurin tyynyn. Olon kohenemiseen meni silti viikon verran, mutta niin karmeaa oloa ei ole sen jälkeen tullutkaan.

Voisko olla että narskutat hampaita?

Mä olen nimittäin krooninen narskuttaja, yleensä narskutuksen tajuaa aamulla, kun olo on semmoinen jännä pöhnäinen. Joitakin vuosia sitten narskuttelu meni niin pahaksi, että oli jumalaton pää- ja niskasärky, kävelin seiniä pitkin kun huimasi kauheasti, silmiä ei meinannut jaksaa pitää auki.. jne. Kävin hammaslääkärillä teetättämässä hammaskiskon yöksi, niin johan alkoi helpottaa. Tosin mulla oli päänahkaa myöten kaikki niin jumissa, että siihen samaan syssyyn otin pitkän satsin hierojalle ja ostin Tempurin tyynyn. Olon kohenemiseen meni silti viikon verran, mutta niin karmeaa oloa ei ole sen jälkeen tullutkaan.

en kyllä tiedä yhtään narskuttelenko hampaita. ei ainakaan hammaslääkäri vuosi sitten maininnu mitään kun leikkasivat noita viisaudenhampaita pois.

Ei ne hammaslääkärit välttämättä narskuttelusta mainitsekaan, valitettavasti. Tekevät vain sen, mitä varten sinne menee.

Mutta yksi hyvä tarkastuskeino on semmonen, että onko sulla piparikieli, siis semmoset piparin malliset kielen reunat. Se kielii narskuttelusta. Sekä kipeät ohimot, kipeät leukalihakset jne..

Mutta jos sitä ei ole, niin sitten ei kait auta kuin venytellä, venytellä, venytellä. Paitsi niskalihakset, niin myös kaulalihakset, rintalihakset jne. Kunnon tyyny kannattaa ostaa joka tapauksessa, varata aika hierojalle, välttää istumasta koneella..

Alkuperäinen kirjoittaja läkäriin;23112362:
jos sulla on pääkin kipeä, tuo voi olla aivokalvontulehdus. mulla oli ja särki päätä, niskaa ja välillä piti oksentaa.

huomenna vasta menen, mies nyt töissä ja poika nukkumassa. perus sairautena mulla migreeni, joten sen piikkiin laitetaan yleenä mulla kaikki päänsäryt. tai sitten sanotaan vaan et niskat jumissa. mut huomenna sen sitten näkee.
eikös aivokalvontulehduksessa nouse kuume?

lääkärissä käyty. määräs särkylääkkeitä ja verikokeisiin ja sydänfilmiin korkean pulssin takia ( 120)
epäili kilpirauhasen liikatoimintaa ja halus sulkea pois joitain muita harvinaisempia sairauksia.

että näin

Yhteistyössä