Niska niin kipeä ettei pää käänny - mikä auttaaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Sanoka mitä tässä voi ny enää koittaa!
Eilen oli niska vähän kipeä toiselta puolelta, vain yksi lihas. muutaman puranan otin.
Tänään kun aamulla heräsin, niin niska oli törkeän kipeä. Mutta meillä oli piknik-risteily ostettuna, niin lähdin laivalle.
Ja niska on edelleen aivan sökö. Ihan liikkumatta kun olen, niin ei satu.
Ibuprofeenia olen tänään napsinut jo kolme grammaa, joten nyt tarvitaan muita konsteja...

Kotona on ibuprofeenia, parasetamolia ja konjakkia sekä lasten Pronaxen...

Kummoses koktailin noista tekis että tokenis? Meneekö tämmönen ohi vain potemalla? Maanantaina pääsis helposti lääkäriin kun menen töihin - täällä viittis millään mennä vkonloppuna terveyskeskukseen...
Niin ja sunnuntaina on yhdet 60-v päivät joihin menen vaikka pää irti, mutta olis kivampi että tää särky loppuis...

mullakin oli kerran tollasta ja menin suoraa päätä hierojalle, joka tuntui olevan asiansa osaava heppu, vieläpä hyvännäköinen :) pari kertaa se pyysi venyttämään päätä milloin mihinkin ihme asentoon (vaikka sattukin ihan pirusti) ja puolessa tunnissa niska oli lähes entisellään!

Mulle on auttanu kipulääkken lisäksi se että olen lämmittänyt saunan ja ottanut kovat löylyt ja löylystä suoraan tosi kylmään suihkuun. Tätä rumbaa toistanut muutaman kerran.Laukaisee jännitystä ja pistää veret kiertämään ( ei suositella heikkosydämisille)

Tää ei oo siis tavallista niska ja hartiat jumissa - särkyä. Siitä mulla on kokemusta myös.

Muistaakseni noin 10 vuotta sitten mulla oli tämmönen "kohtaus" mutta en muista mitä lääkettä sain. Reseptissä oli kaksi ja toinen oli Trabona (=Voltaren) mutta se oli apteekeista loppu. Enivei - mulla ei ole sitä nyt.

Sirdaludia on, mutta en ole koskaan ottanut. Se on lääkärin mulle kirjoittamaa, mutta olen kuullut että siitä voi tulla hyvinkin outo olo, niin en ole uskaltanut käyttää. normaalisti minuun ei pienet lääkemäärät vaikuta, aina pitää olla "hevosannos".

Eli tulehtunut tämä on. Kylmää siis (yäk - en tykkää kylmästä).

Ja varmaan konjakkia.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Ei yhtään lääkärtä täällä tai edes tulevaa semmoista?

Mä meinaan en tiedä miten pystyn nukkumaan... :(

No sullahan on varmaan nivellukko. Ellei tuttavapiirissä ole oikeasti asian osaavaa ihmistä niin sitten kestät siihen asti kun saat ajan osaavalle fysioterapeutille joka kokeilee missä jumittaa ja mahdollisesti naksauttaa.

Siis oikeasti osaavaa, niskanikamia ei saa manipuloida kuin todellinen ammattilainen! Siihen asti rentoutusta, mikä parhaiten tuntuu auttavan.

Kiitos.

En viitsi nyt ottaa sitä Sirdaludia kun olen kumminkin päivällä juonut vähän.
Jos oten semmoisen huomenna illalla niin tuleeko siitä krapula?

Ei se pieni määrä varmaan haittaa? Jos et ihan juuri ole ottanut etkä enää ota.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Kiitos.

En viitsi nyt ottaa sitä Sirdaludia kun olen kumminkin päivällä juonut vähän.
Jos oten semmoisen huomenna illalla niin tuleeko siitä krapula?

Ei se pieni määrä varmaan haittaa? Jos et ihan juuri ole ottanut etkä enää ota.
No siitä viimeisimmästä ei ole vielä kovin kauaa.

KOitan selvitä noilla käsikauppalääkkeillä huomiseen... Kiitos vielä.

Yhteistyössä