Nina tt!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pph jolla moraali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pph jolla moraali

Vieras
Siis toimitko ihan oikeasti pph:na?

Lueskelin tuolta joistain että päästät lapset itsekseen oven taa ja olet sopinut siskosi (kenen lapsia ne ovat) kanssa että se on ok....tiedät kai että pph ei todellakaan voi päästää lapsia oven taa, vaikka vanhemmat kuinka sanoisivat että se on ok? Minulta on myös yritetty vaatia ulkon nukuttamista mutta ei ole sitten kauaa enää vaadittu kun olen selittänyt että en voi silloin valvoa lasta kun itse olen muiden kanssa toisessa huoneessa nukuttamassa....

Vai hoiteletko lapsia muuten vaan ja vain väität että olet pph? Vai lukeeko palkkakuitissasi "perhepäivähoitaja"? Olet sitten vissiin tehnyt toimintasuunnitelmat ja vuosikertomukset alueesi muiden pph:iden kanssa? Ja esimiehesi on tehnyt kotikäynnit kotonasi? Täytät kuukausiraporttia lasten hoitopäivistä, olet tehnyt hoitosopimukset ja tiedät mitä asioita vakuutukset kattavat? Varahoitopaikat selvillä?

Joo pakko sanoo tähän, että mitä nyt oon noita ninaTT juttuja lukenu niin oon ihan suu ammollaan ollu.. Mutta onneks se ei mua, eikä mun lasta kosketa millanen ihminen hänen lapsestaan tulee aikuisena noilla kasvatus metodeilla..

[QUOTE="Piia";23474913]Joo pakko sanoo tähän, että mitä nyt oon noita ninaTT juttuja lukenu niin oon ihan suu ammollaan ollu.. Mutta onneks se ei mua, eikä mun lasta kosketa millanen ihminen hänen lapsestaan tulee aikuisena noilla kasvatus metodeilla..[/QUOTE]

Ehkä hänellä on niin paljon koulu- ja työjuttuja, että oman lapsen kasvatuksen puutteen voi hyvin selitellä uudenlaisella kasvatusmetodilla. Eli onko se nyt sitten se vapaakasvatus hieno ja kaunisteltu termi. Olen nähnytkin muutaman tällaisen jo kouluikäsen "ihanan" pikkuterroristin...

Mutta tuli mieleen jos kaikilla vanhemmilla ei vaan riitä voimat siihen lapsen johdonmukaiseen kasvatukseen, pelisääntöihin, niin antaa vaan kaiken mennä omalla painollaan. Vähän niinkuin antaisi auton ajaa yksin ja katsoisi sitten lopussa miten kävi, syteen tai saveen? Sittenhän sen joskus näkee lapsenkin kanssa menikö elämä kummalle linjalle kun lapselle annetaan vastuu jo vauvasta asti toimia parhaaksi katsomallaan tavalla.

veikkaanpa, että aika monelle vapaankasvatuksen puolestapuhujalle iskee se ohjauksen tarve jossainvaiheessa kun ei enää näytäkään lapsen päätökset hyvältä ja on pakko puuttua lapsen parasta ajatellen. Voi olla kyllä silloin jo myöhäistä ja vaikeaa. On heitäkin, jotka eivät huomaa lastensa ongelmia, eivätkä puutu koskaan, päättipä Pilvi-Veikko siirtyä vaikka huumeiden pariin tai varkaisiin :)

Eihän pph:a kukaan ole vahtimassa, voi tehdä mitä lystää lapsien kanssa, vaikka täyttelis mitä lappuja.
Itse en luota perhepäivähoitajiin pätkäkään.

Itseasiassa pph:n työ on jatkuvasti "sosiaalisen suurennuslasin" alla, tällä tarkoitan toisia ihmisiä puistoissa, kaduilla, pph:n naapureita, jotka kyllä tarkasti kuuntelevat että miten pph lapsille puhuu jne.

Helppoahan se olisi laittaa nuokin isommat lapset tuohon portaille odottamaan kunnes itse saan tuon vauvan ja itseni puettua-mutta entä jos joku isommista saakin päähänsä lähteä juoksemaan --ihan mihin vaan, ihanaan vesilätäkköön viiden metrin päähän, kotipihan viereiselle autotielle....aikamoisen valinnan eteen joutuisin; jätänkö jonkun toisen vauvan yksin sisälle ja juoksen hakemaan sitä karkulaista, joka todennäköisesti on saanut villityyä muutkin hulvattomalle päälle, vai annanko juosta. Vaikka kyse ei olisikaan pitkästä ajasta niin vahinko ei koskaan tule kello kaulassa, sekunnissa saattaa tapahtua vaikka mitä.

Perhepäivähoitajilla on niin jumalaton vastuu Toisten Ihmisten Lapsista, ja seuraukset mitkä syntyvät jos käy ilmi että pph on ollut suljetun ovan takana ja lapset yksikseen oven ulkopuolella, ja jotain peruuttamatonta on tapahtunut, mustamaalaavat jo ennestään parjattua pph:n ammattia.

Siksi peräänkuulutan NinaTT:ltä kommentteja, koska tuolla toiminnallaan hän ei todellakaan edesauta oikeiden perhepäivähoitajien ammattitaitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen pph;23476971:
Itseasiassa pph:n työ on jatkuvasti "sosiaalisen suurennuslasin" alla, tällä tarkoitan toisia ihmisiä puistoissa, kaduilla, pph:n naapureita, jotka kyllä tarkasti kuuntelevat että miten pph lapsille puhuu jne.

Totta. Tämä on mielestäni kyllä vain hyvä asia, tosin ei se mihinkään oikein vaikuta. Itsekin olen puistoissa käynyt monien pph:ien kanssa omien lapsieni ollessa pienempiä, eikä kyllä ollut juttu sen tasoista, että omaa lasta niille tädeille olisin uskaltanut laittaa. Vaikka ihmiset pph:ien juttuja kuuntelisivat, niin käytännössä se varmaan aika harvoin johtaa toimenpiteisiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä