Nina Mikkonen on entinen päiväkotilapsi, tästä näkee millaisia he ovat :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän ole! Tuolla HS:n haastattelussa kertoo äitinsä olleen kotiäiti. Mitä se sit siellä hoidossa oistehny ku kerta äiti on kotona?
Nin mikkosella ei ole varmaankaan minkäänlaista kokemusta päivähoidosta ja sillä' sitä on niin hyvä vastustaakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja keikkailija:
Oon ollut päiväkodeissa töissä,keikkaillut monessa paikassa.

Sen sanon päiväkodeista,ainakin jotka oon nähnyt että alle 3 vuotiaiden paikka ei päiväkoti missään nimessä ole.
Niin säälittää ne pienet jotka ei tajua isompien reuhoomista,tappelua-jäävät jalkoihin ja joutuvat aina ja kaikesta luopumaan.
Nurkassa kyyhöttävät yhen lelun kanssa,jonka joku ilkee isompi voi tulla ottamaan pois.

Mä koitin olla pienten kanssa liki koko ajan,kahvet join siinä kiireellä ja takasin.
Ei voi kukaan aikuinen olla koko aikaa läsnä ja alle 3 veee on vielä todella avuton isompia vastaan.

MOnessa on jaettu ryhmät niin että on alle 3 veet yhessä,ja isommat erikseen mutta esim vuorohoitoryhmässä isot ja pienet on samassa.

Ja pienissäkin on eroja,kyllä joku tosi rauhallinen ja arka 2 vee hukkuu sinne muuutaman rauhoojan joukkoon.Yksin.
Mua säälitti päiväkodin pienet ihan kaameesti.En ole pystynyt omiani laittamaan hoitoon ees perhepäivähoitoon vaikka uskon että olis parempi vaihtoehto.

aika kamalissa paikoissa olet ollut. toivottavasti otit asiat puheeksi!
Kyllä ryhmäkoot ovat liian isoja pienten(kin) puolella, mutta noin huonosti ei tilanteet saisi olla, kuten kuvailemissasi päiväkodeissa.

Mikkosen puheista mietityttämään jäi kommentti, ettei tarhantäti voi rakastaa lapsia. Kyllä ainakin itse rakastan jokaista lasta, mikäli sama lapsi on hoidossa pitkään ja ehdin häneen tutustua. Jos lapsi on vain varahoidossa, niin silloin ei ehdi tunneside syntyä. Ehkä mikkonen vertasi rakkaussuhdetta vanhempi-lapsi suhteeseen, mikä on tietysti erilainen, syvempi. Mutta ei ne lapset päiväkodissakaan (toivottavasti) ihan tunteettomassa ilmapiirissä kasva..

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja aika karseeta..:
Voi kamala, minusta kotona hoitaminen on ok, mutta pitää sillä äidillä olla edes vähän älliä päässä. Oiskohan Mikkosen lapsilla olisi päivähoidossa asiat paremmin? Miten voi natseihin verrata päivähoitoa?

:(

Lue aiheesta ajatuksella, ei tunteella. Tosi asia on että nykyaikainen päivähoito on ajatuksena melko pitkälle noista natsisaksan lasten kasvatus opeista lähtöisin. Ei siis mikään kaasuttaakaa väärään uskontoon kuuluvat vaan että äidit tehokkaaseen työhön lapset erilleen perheestä mahdollisimman nuorena niin ovat helpommin aatteelle muokattavissa. Ja nykypäivän aate on markkinavoimat.

Näin on!

Yhteistyössä