Nina Mikkonen on entinen päiväkotilapsi, tästä näkee millaisia he ovat :o

• Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
aika karseeta..
Voi kamala, minusta kotona hoitaminen on ok, mutta pitää sillä äidillä olla edes vähän älliä päässä. Oiskohan Mikkosen lapsilla olisi päivähoidossa asiat paremmin? Miten voi natseihin verrata päivähoitoa?

:(

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja aika karseeta..:
Voi kamala, minusta kotona hoitaminen on ok, mutta pitää sillä äidillä olla edes vähän älliä päässä. Oiskohan Mikkosen lapsilla olisi päivähoidossa asiat paremmin? Miten voi natseihin verrata päivähoitoa?

Lue aiheesta ajatuksella, ei tunteella. Tosi asia on että nykyaikainen päivähoito on ajatuksena melko pitkälle noista natsisaksan lasten kasvatus opeista lähtöisin. Ei siis mikään kaasuttaakaa väärään uskontoon kuuluvat vaan että äidit tehokkaaseen työhön lapset erilleen perheestä mahdollisimman nuorena niin ovat helpommin aatteelle muokattavissa. Ja nykypäivän aate on markkinavoimat.

keikkailija
Oon ollut päiväkodeissa töissä,keikkaillut monessa paikassa.

Sen sanon päiväkodeista,ainakin jotka oon nähnyt että alle 3 vuotiaiden paikka ei päiväkoti missään nimessä ole.
Niin säälittää ne pienet jotka ei tajua isompien reuhoomista,tappelua-jäävät jalkoihin ja joutuvat aina ja kaikesta luopumaan.
Nurkassa kyyhöttävät yhen lelun kanssa,jonka joku ilkee isompi voi tulla ottamaan pois.

Mä koitin olla pienten kanssa liki koko ajan,kahvet join siinä kiireellä ja takasin.
Ei voi kukaan aikuinen olla koko aikaa läsnä ja alle 3 veee on vielä todella avuton isompia vastaan.

MOnessa on jaettu ryhmät niin että on alle 3 veet yhessä,ja isommat erikseen mutta esim vuorohoitoryhmässä isot ja pienet on samassa.

Ja pienissäkin on eroja,kyllä joku tosi rauhallinen ja arka 2 vee hukkuu sinne muuutaman rauhoojan joukkoon.Yksin.
Mua säälitti päiväkodin pienet ihan kaameesti.En ole pystynyt omiani laittamaan hoitoon ees perhepäivähoitoon vaikka uskon että olis parempi vaihtoehto.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
puhui se ihan asiaakin. Se nössö mies ei saanut mitään vakuuttavaa suustaan, kunhan vikisi kun Mikkoska vei sitä kuin pässiä narussa. Ihme väittelijä!
"vei sitä kuin pässiä narussa" - eli tarkotat ettei osannu ihmisten välisen keskustelun pelisääntöjä, saati alkeellisimpiakaan vuorovaikutustaitoja. Argumentit aika heikkoja....

höpöjäkö?
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja aika karseeta..:

Lue aiheesta ajatuksella, ei tunteella. Tosi asia on että nykyaikainen päivähoito on ajatuksena melko pitkälle noista natsisaksan lasten kasvatus opeista lähtöisin. Ei siis mikään kaasuttaakaa väärään uskontoon kuuluvat vaan että äidit tehokkaaseen työhön lapset erilleen perheestä mahdollisimman nuorena niin ovat helpommin aatteelle muokattavissa. Ja nykypäivän aate on markkinavoimat.
Ei en vieläkään voi oikein tosiasiana pitää nykyhoidon ja natsien "yhteistä" menneisyyttä. Saksassa toki on lapsia hoidettu kindergardeneissa hieman (sen 100 vuotta) ennen natsiaikaakin. Lisäksi he kopioivat sen unkarista (engelgarten), jossa hoitoa on ainakin ollut olemassa jo 1828. Joten kertoisitko miten tämä kaikki nyt 1930-lukuun jotenkin kolahtaa?

Totta toki on että lapsen tarha vapauttaa äidin työn iloiseen maailmaan, joillekin tämä lienee jopa pakollinen tapa ansaita elantonsa, toisille lienee elintasonsa. Mutta kyllähän tämä naisten työllisyys on alkanut a) tarpeesta työntekemiseen b) tarpeesta saada työvoimaa, joista jälkimmäinen oli se yhteiskunnan paha tapa saada edullistettua työvoiman kokonaiskustannuksia kasvattamalla työntekijä massaa (toki varmaan osaltaan johdettavissa syyksi miksi palkat ovat edelleen eriarvoisia?). Toki natsit, kuten muuten muutkin vallankahvassa olevat, omalta osaltaan edistivät aatettaan ainakin osan tarhoista ja ainakin sijoituskodeissa, mutta en tällä perusteella menisi kyseistä lastenkasvatusideologiaa natseille antamaan.. jalostusta idealle kun voi harrastaa muutenkin. Ja ihan tiedoksi, että eipä natseillakaan ollut mitään "kunnon kotona kasvatettuja arjalaisia" vastaan, tukivat ihan suvereenisti tuotakin vaihtoehtoa (sodan eri vaiheissa toki tarvittiin tehtaille tekijöitäkin, joka toki antaa toisen kuvan aiheesta).

Markkinatalous oli se 80..90-luvun ilmiö, globaali talous on se pop tänään, ellei nyt nuo pankit tuosta piakkoin kaadu... ja TV sumentaa vastarinnan kaikella tositeeveellään...

vieras
Mä inhosin pienenä kotona olemista, olisin halunut päiväkotiin muttei äitini siihen suostunut. Ikää mulla oli silloin about 4 kun aloin päiväkotiin haluamaan, en voinut ymmärtää miksi mua ei päästetty. Kotona oli tosi tylsää. Itse kyllä vien lapseni päiväkotiin, kotona ei koskaan ole samanlaista toimintaa ja kaveriseuraa lapselle kuin päiväkodissa!

heei
Se on kyl ite ollut kotihoidossa.
Katos tänne
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Nina+Mikkonen+Nyt-liitteen+haastattelussa+2022004+Vauvaa+ja+työtä+ei+voi+yhdistää/1135242858641

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keikkailija:

Sen sanon päiväkodeista,ainakin jotka oon nähnyt että alle 3 vuotiaiden paikka ei päiväkoti missään nimessä ole.
Niin säälittää ne pienet jotka ei tajua isompien reuhoomista,tappelua-jäävät jalkoihin ja joutuvat aina ja kaikesta luopumaan.
Nurkassa kyyhöttävät yhen lelun kanssa,jonka joku ilkee isompi voi tulla ottamaan pois.

Mä koitin olla pienten kanssa liki koko ajan,kahvet join siinä kiireellä ja takasin.
Ei voi kukaan aikuinen olla koko aikaa läsnä ja alle 3 veee on vielä todella avuton isompia vastaan.

MOnessa on jaettu ryhmät niin että on alle 3 veet yhessä,ja isommat erikseen mutta esim vuorohoitoryhmässä isot ja pienet on samassa.

Ja pienissäkin on eroja,kyllä joku tosi rauhallinen ja arka 2 vee hukkuu sinne muuutaman rauhoojan joukkoon.Yksin.
Mua säälitti päiväkodin pienet ihan kaameesti.En ole pystynyt omiani laittamaan hoitoon ees perhepäivähoitoon vaikka uskon että olis parempi vaihtoehto.
Meidän lasten vuorohoidossa on kyllä alle 3-v ryhmä ja isompien ryhmä erikseen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
puhui se ihan asiaakin. Se nössö mies ei saanut mitään vakuuttavaa suustaan, kunhan vikisi kun Mikkoska vei sitä kuin pässiä narussa. Ihme väittelijä!
"vei sitä kuin pässiä narussa" - eli tarkotat ettei osannu ihmisten välisen keskustelun pelisääntöjä, saati alkeellisimpiakaan vuorovaikutustaitoja. Argumentit aika heikkoja....
Väittely ja mielipiteiden vaihto sivistyneiden ihmisten kesken EI ole sama asia kuin kuka huutaa lujimpaa. Harvinaisen moukkamainen käytös tällä naisella!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nina Mikkonen on kotihoidettu. Tuollaisia niistä sitten tulee :'( :'( :'(

:xmas:
Jos näistä kahdesta ihmisestä pitäisi valita, et kumpi on parempi kotihoito vai päivähoito lapsen sosiaalisten taitojen kannalta, niin valitsen päivähoidon 100-0!!!

v
Alkuperäinen kirjoittaja keikkailija:

Täällä ei alle kolmevuotiaat "pääse" päiväkotiin, ovat pehepäivähoitajalla tai ryhmiksissä ja kyse siis kunnan hoitopaikoista. Olen tyytyväinen tähän päätökseen.

Yhteistyössä