NIMIMERKILLE YKSIN!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myös yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myös yksin

Vieras
Tunnistin niin viestistäsi itseni!
Olen 2v lapsen yksinhuoltaja ja ihan samanlailla voisin kirjoittaa.
Tiedän että minulla masennut mutta apua vaikea hakea ja löytää.
Onko lääkkeistä apua?
Kauanko menee että ne alkaa tepsiä? :'(

Ei yksin lääkkeistä mitään apua ole. Ei ne ole mitään ihmepillereitä, mitä moni luulee, että kun alkaa syömään niin elämä paranee. Jos ihminen on todella masentunut, ei siis alakuloinen. Tarvitsee hän hoitoa. Siihen liittyy yleensä terapia ja lääkkeet yhdessä. Ei kukaan pelkillä lääkkeillä parane. Eikä masennuksesta muutenkaan parannuta viikossa tai kahdessa. Se on pitkä prosessi. Siihen tarvitaan paljon aikaa.

Olen itse kärsinyt masennuksesta kahdeksan vuotta ja jokseenkin tiedän mistä puhun. Tiedän myös etten koskaan parane. Tai mistä tuostakaan tietää, jos pääsen oikeaan terapiaan. Siihen on kuitenkin tällä hetkellä mahdottomuus mennä, joten siirtoa tulee taas kolmisen vuotta.
Hakekaa ajoissa apua. Ensin omalle terveyskeskukselle puhumaan ja vaatimus päästä juttelemaan ammattilaisten kanssa. Tiedän, että voimat on vähissä. Mutta pyytäkää apua joltain läheiseltä joka jaksaa teidän kanssanne, teidän rinnallanne. Lapset teitä kuitenkin tarvitsee vielä ja paljon.

Moi! :) Mulla kesti n. 2 viikkoa kun lääkkeet alkoi vaikuttaan. En olis uskonut että voisin vielä olla onnellinen ja että lääkkeet todellakin auttaa. Eihän ne tietenkään ongelmaa poista, mutta jos ei edes tiedä mistä masennus johtuu niin kyllä ne sillon auttaa, tai ainakin auttoi mua. Aluksi mulle määrättiin cipramilleja, mutta ne ei todellakaan auttanut.. Mutta jokaiselle ne vaikuttaa erilailla. Zlofteihin olen ollut tyytyväinen, mutta se että joudun ottaan rivatrilleja heti kerralla 4 ja aloittaan niillä päivän niin ei tunnu kivalta. Kai sitä täytyis sinne lääkäriin mennä ja vaihtaa lääkitys.. Ja mennä jutteleen.

Yritä jaksaa! :hug: =)

Kyllä me vielä hymyillään!

Yhteistyössä