Nimien merkityksistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytön äiti

Vieras
Meillä on mielessä yksi ihana nimi tytölle. Valitettavasti selvisi, että tämä nimi tarkoittaa myös erästä kalalajia (ei niin tunnettua). Ajatus ei tunnu hyvältä, mutta nimi oli niin vahva suosikki että harmittaa kyllä pirusti!

Kuinka tarkkoja te olette olleet tällaisten asioiden kanssa? Nimestä nyt ei tule millään tavalla kala mieleen, ja moni tuskin tuota asiaa tietääkään... Olenko nyt ihan ylihysteerinen jos luovun nimisuosikista tällaisen asian takia?

Mä oon ollut aika tarkka. Meiltä löytyy kuningatar-enkeli ja lasten & merenkulkijoiden suojelupyhimys & uusi kuu :)

Mutta mitä kalalajeihin tulee, niin ei kai se huono asia ole jos nimi viittaa johonkin kalalajiinkin?

Onko nimellä jotain muuta merkitystä? Kyllä minä lasten nimien merkitykset olen katsonut, mutta en osaa sanoa miten vahvasti tuollainen mielleyhtymä vaikuttaisi. Kerro se nimi niin katsotaan tietääkö ihmiset sitä yhteyttä.

Uskon kuitenkin, että aika monella nimellä on olemassa jotain "ei niin miellyttäviä" merkityksiä, koska tässä maailmassa on niin paljon erilaisia sanoja ja asioita mitkä tarkoittaa eri juttuja.

Meidän kuopus on Olivia ja sehän on oliivipuun lehvä. Pohdin itse myös pitkään, että onko tuo ok yhtymä, mutta lopulta se olikin minusta oikein kaunis merkitys.

Aika tarkka olen omien lasten kohdalla. Havaitsin vasta, että inhoamani nimi Jemima tarkoittaakin kyyhkystä ja nimi sai roiman arvonnousun silmissäni. En hätkähtäisi, jos omalle kohdalle tuo nimi sattuisi joskus harkittavaksi.

En viitsi paljastaa nimeä koska se on aika harvinainen. Mulle itselleni tuli nimestä mieleen haave tai unelma. Siis sellainen mielleyhtymä. En tiennyt alunperin että nimellä oikeasti oli joku merkitys, mutten tosiaan ole sitä mieltä että tuon kalalajin nimeä edes moni tietää. Nimi ei siis ole Hauki! :xmas: Mutta en tiedä... Olen aika tarkka ihminen muuten ja kyllä tämä nyt pisti miettimään...

Yhteistyössä