Nimiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympii vaikka ei pitäisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympii vaikka ei pitäisi

Vieras
Valitsimme lapsellemme mielestämme kauniin nimen. Olin sen jo joskus kouluaikoina päättänyt, että lapsesta tulee tietyn niminen.
Nyt kaverin kaverit, joita emme tunne ja olemme heidät ehkä kerran nähneet joskus vuosi-kaksi sitten jossain juhlissa suuttuivat kun meidän lapsella on sama nimi kuin heidän lapsella. ja he keksivät sen ensin.
Emme siis ole kyseistä lasta ikinä nähneet, on useamman vuoden vanhempi kuin meidän lapsi emmekä muista ainakaan ikinä heidän lapsen nimeä kuulleemme koska emme heitä edes tunne.

Onpa tässä ongelmaa kerrakseen.
Ei ole edes mitenkään erikoinen nimi.
Ja tuntuu oudolta koska lapsemme eivät ole eivätkä tule olemaan tekemisissä keskenään, asumme eri kaupungeissa.

onko heillä oikeus suuttua?
Otinko vain liian aherkästi itseeni?

Yhteiset tuttavamme moittivat meitä tästä asiasta.
Tämä pariskunta oli heille itkenyt tätä asiaa, tuntevat meidät nimeltä minä en edes tiedä heidän nimiä.
Kerroin ihan suoraan, että en ole ikinä kuullut lapsen nimeä, ja jos olenkin, en kyllä muistanut.

Ehkä tuon voi sitten jättää omaan arvoonsa. Olet nyt niille teidän tutuille kertonut miten asiat on, joten se kai riittää. Eihän sun tarvii tuntemattomien ihmisten murheista välittää.

En välittäisi yhtään itselle tuntemattomien ihmisten murmatuksesta jostain lapsen nimestä. Meidän lapselle tuli äskettäin sama etunimi kuin kaverini lapselle, joka on 2-vuotias. Tuo kyseinen nimi on kulkenut minun ja mieheni suvussa ja minä ja mieheni siitä tykätään todella paljon. Samoin ystävälläni tuo nimi on "peritty" :D Ystäväni totesi vain, että hieno nimi kuullessaan asiasta ja muistipa onnitella lapsensa kanssa kaimaa ekana nimipäivänä ennen kuin itse muistin koko asiaa.

Suomessa ei minun mielestäni kovin montaa uniikkia nimeä ole, jos haluaa ainokainen nimen edustaja olla, täytyy kyllä keksiä aika erikoinen nimi. Luulin tyttärelläni olevan melko harvinainen nimi, niin vain tuli tuttujen kautta vaatteita joissa neitin nimi oli jo valmiiksi kirjoiteltu pesulappuihin. Tuttu sanoikin kun sitä ihmettelin, että ei muita sen nimisiä lapsia ole kuullutkaan näiden kahden lisäksi, en vain tiennyt tästä toisesta heidän tutustaan mitään.

Voi hyvä jumala, mikään nimi ei oo kenenkään oma :O :headwall:
Mä vaan EN voi käsittää ihmisiä jotka suuttuu siitä että joku toinen laittaa saman nimen lapselleen kuin mikä omalla on :O
Ei, todellakaan ei oo oikeutta suuttua sellaisesta.
Meidän yksi kaveri laitto saman nimen vauvalleen kuin meidän tytöllä on ja itse otin sen ennemminkin positiivisena: jonkun muunkin mielestä se nimi on niin kaunis että sen haluaa omallekin lapselleen.

Asennevammaisia tuollaiset jotka suuttuu moisesta.

Yhteistyössä