Nimiasiaa taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikeaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaikeaa..

Vieras
Meidän esikoistytön nimi on Milla ja hänen veljelleen kovasti nimeä mietitään. Itse en juurikaan ole sopivia vaihtoehtoja keksinyt, mutta mies on ihastunut nimeen Roope ja itsekään en sitä mahdottomana pidä. Pari päivää olen nimeä "maistellut" ja yhtäkkiä tajusin yhteyden Aku Ankkaan...

Onko tuo niin ilmeinen yhteys, että kaikki pitää meitä ihan kajahtaneina jos pojalle annetaan nimeksi Roope ja asiasta saadaan aina kuulla? Itseäni ei siis häiritse ja kovasti nimestä myös pidän.

Ei mulle ainakaa Roopesta eka Ankkalinnan asukki tule mieleen. Itse asiassa ekana tulee mieleen muinainen lastenohjelma, Roosa ja Roope.

Tuo, että suostuuko pappi kastamaan - ei kai kukaan ole niin tyhmä, että moista uumoilee. Nimihän on nimipäiväkalenterissakin!

Ihan hyvä nimi, iloinen ja reipas.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
miten olisi Konsta.
Tosin AkuAnkka nimet sopisivat, onhan Millakin Akusta =)

Tuo just mietityttää kun Milla Magia yrittää varastaa Roopelta rahoja.. Jos joku luulee, että yritetään jotain nimileikkiä vääntää Ankkalinnan hahmoista.

Juu, ehkä toi Roope ei nyt oo ihan paras nimi kun sisko on Milla, muuten kyllä ihan kiva nimi.. Haluatteko nimen olevan jollain lailla samantyyppinen kuin Milla, esim. Miika..? Jos ette, niin nimiähän on rajattomasti, niin ei muutakun nimikirjoja,nettiä, kalenteria yms. lukemaan, kyllä se sopiva sieltä löytyy..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
On ilmeistä, valitettavasti. Suostusikohan ees pappi kastamaan...

Kyllähän varmaan kastais, mutta ei aiota kastaa..

Mutta teihin sovelletaan silti samaa nimilakia: "Pykälä 32 b Etunimeksi ei voida hyväksyä nimeä, joka on sopimaton tai jonka käyttö muutoin voi aiheuttaa ilmeistä haittaa"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On ilmeistä, valitettavasti. Suostusikohan ees pappi kastamaan...

Kyllähän varmaan kastais, mutta ei aiota kastaa..

Mutta teihin sovelletaan silti samaa nimilakia: "Pykälä 32 b Etunimeksi ei voida hyväksyä nimeä, joka on sopimaton tai jonka käyttö muutoin voi aiheuttaa ilmeistä haittaa"

Edelleen. Roope löytyy almanakasta, joten ei ole kysymystäkään, etteikö sitä hyväksyttäisi. Ellei nyt sitten sukunimi ole Ankka.

Yhteistyössä