NimiAreena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä nimeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä nimeksi

Vieras
Kokeiluketju...ajattelin avata kun ei tällaista täällä ole.
Niin kuin nimi jo kertoo tänne kasataan nimiä...joita olette lapselle joskus ajatelleet ,antaneet ,kuulleet jossain jollain jne. ketjussa voi haaveilijat ,odottajat jne. kysellä nimivinkkejä odottamalleen/haaveilemalleen lapselle:)
Kysymyksiä voi heittää esim. nimien yhteen sovittamisesta jos jotain on jo mielessä, etsiä toista tai kolmetta nimeä jne. taivas on kattona ,mitä kukakin keksii kysyä.
Katsotaan kuinka ottaa tuulta purjeisiin tämä ketju:)

Kerroppa mikä on syy, minkä lapsellesi nimeksi laitat? Vitsinä olen heittänyt tytölle Sinivuokkoa tai Suvituuulta, no tyttöä ei minulla ole, mutta saahan sitä heitellä ja haaveilla... On se vaan jännä, kun annat lapselle nimen, hänen tulee kantaa sitä ikänsä, siis vaikea tämä valinta? Olisi kiva kuulla minkälaisia nimiä olette antaneet/ajatelleet antaa lapsillenne nyt tai mahdollisesti tulevaisuudessa? työnimet on siten asia ihan erikseen, tai vaikuttaako suvussa kulkevat perinteet? Mielenkiinnolla jään odottamaan alkuperäisen viestiketjun aloittajan kanssa teidän ehdotuksianne ja ideoitanne? Tämähän käy hyvin myös vinkkiketjuksi nimivalintaa pohtiville!

Nimiä ollaan pohdittu enemmän ja vähemmän, mutta tämmöisiä on nyt ollut päällimmäisenä:
Tyttö:
Sandra Josefiina, Sanna Karoliina tai Sandra Anna-Maria, tykkään myös seuraavista nimistä: Sara, Veera, Johanna,Sanna, Sofia, Stella,
Meille on kuitenkin alustavasti lupailtu että poika olisi tulossa, joten noi nimet jäävät tuoloin käyttämättä. Poikien nimiä on sitten jotenkin vaikeampi keksiä....
Näitä Poikien nimiä on kuitenkin ollut mielessä....
Ihan ihkuin on mielestäni Kasper, mutta emme keksi siihen toista nimeä, sen pitäisi olla pehmeä, antakaa vinkkejä, muita ehdotuksia on sitten... Nico Kristian, nimiä joista tykätään: Patrik, Sebastian, Benjamin, Markus, Teemu jne.. Ei tule nyt mieleen.
Antakaa ehdotuksia, laskettu päivä sen kun lähenee, ja ois kivaa että olis jotakin valmiiks mietitty ennen kuin lapsi syntyy, (nimihän pikkuiselle annetaan vasta kun nähdään miltä toinen näyttää, jos on ihan Villen näköinen niin eihän siitä voi Penttiä tulla.)

Hei ewa,
mielestäni tuon Kasperin kanssa kävisi kaksi muuta nimeä, joista toinen lyhyt ja toinen pidempi - esim. juuri
Kasper Nico Kristian (tai samaan tyyliin Markus Nico Benjamin ym.ym.)
Mitään varsinaisia uusia nimiehdotuksia en osaa antaa, mutta noin rytmillisesti mielestäni tuommoinen yhdistelmä sopii hyvin yhteen.

Kiva ketju ja hyvia nimia olette miettineet. Osaisikohan joku auttaa? Asun USA:ssa amerikkalaisen mieheni kanssa, ja olen todennakoisesti raskaana (en ole uskaltanut tehda testia viela, mutta oireista paatellen olen). Tyton nimi on jo paatetty, mutta jos saammekin pojan... Haluaisin suomalaisen nimen joka on helppo aantaa englanniksi (ei tarvitse kuulostaa samalta englanniksi lausuttuna). Keksitko muita kuin: Joel, Markus, ja Jasper? Kiitos avusta etukateen!

Moi!

Mä oon kans miettiny kansaenvälistä lapsen nimeä...
Pojalle oon ajatellu Leo tai Teo.
Tytölle on jotenkin vaikeempi miettiä.
Mielessä on pyöriny Elle, Ellen, Anna, Maria.
Mukava miettiä ja tietää mitä muut miettii=)

Meillä on vanhanaikaisia nimiä jo käytöss joten, joku samanlainen pitäisi keksiä seuraavallekkin tulokkaalle: Helmi Annikki ja Toivo Kalevi.
Lahjakin olis kiva ja Aarre. tämmöisiä on mietitty. Suvun nimiähän nämä on ja siitäkin on tiettyä rasitetta....

Jeps eli meillä on kolmas nimi pojalle hukassa! Esikoisella on kans kolme nimeä niin haluaisimme tälle tulokkaallekkin kolme. Tietenkään ei ihan pakolla kolmea laiteta jos ei kuulosta hyvältä=) Juuh ja lapsukaisesta on sit tulossa suomenruotsalainen et ei mitään ihan perus teemua tai juhaa.

Eli mikä nimi sopisi näiden perään?
Emil onni .....

Tykkään nimistä esim. Ben, Lucas, Oliver, Daniel, Benjamin, Alexander jne..

Tyttöjen nimiäkin ollaan mietitty ja tämmöisiä on tullut vastaan:

Emmi Ada Camilla
Saga Ida Olivia
Sara Amanda

Hienoa ketju on saanut alun...täällä siis AP=alkuperäinen ketjunpystyttäjä:) jatkakaamme siis ,sovitaan ,että 100 viestistä uusi ketju ,ettei kasva liian pitkäksi lukea ,tämä siis ketju yksi.

Joku kyseli Kasper nimelle jatkoa ja tykkäsi Benjamin ja Sebastian nimistä ,miks ei siis

Kasper Sebastian Benjamin

Tai jotain lyhyempää pehmeää sinne väliiin esim.

Kasper Noa Benjamin ... (Noa lausutaan kahdella oo:lla)

Nämä kaksi tytön nimeä ovat jääneet mieleeni erikoisuuksina ovat syntyneet samaan aikaan kun meidän keskimmäinen ja kuopus.

Vanhempi on Enna Nelma Esteri...Esteriksi kutsutaan ja hänen pikkusisarensa on Iiri Sini Tuuli
Omilleni en näitä laittaisi ,mutta mieleen jäivät.
Esteri on kyllä mummoni nimi ja voisin sen laittaa toiseksi nimeksi tytölle ,mutta suvussa yksikään ei ole mummon nimeä käyttänyt. Johtunee osittain siitä sanonnasta,että vettä tulee kun esterin P:stä
Mieheni on näissä nimiasioissa niin jääräpäinen ,ei tykkää vanhoista nimistä ja muutenkin aina makustelee ja keksii mitä ihmeellisempiä selityksiä, miksi joku nimi ei ole hyvä.

Jos ei onni tarvitse olle toinen nimi niin miten olisi:

Emil Oliver Alexander tai Benjamin
Emil Daniel Benjamin
Emil Lucas Oliver
Emil Onni Aukusti
Emil Onni Julius

Tytön nimet kaikki ihania ,mutta tietenkin piti alkaa niitä sotkea sekaisin:
Leikittelin noilla Sara Ada Amanda, tyyliin seuraava nimi alkaa sillä kirjaimella mihin edellinen loppuu.
Näistä mainitsemistasi nimistä voi vaihtamalla saada vaikka mitä ja kaikki ovat hyviä yhdistelmiä.

Emmi Ida Olivia
Sara Ada Camilla
Sara Ida Olivia
Saga Amanda
Emmi Amanda
Emmi Olivia

miten olis vaikka
Emil Onni Sebastian
Emil Onni Alexander

Mun mielestä kans tuo Ada on mitä hellyttävin nimi...
Meille tulee myös suomenruotsalainen vauva jonka nimi pitäis sopia myös suomenkielisten suuhun, ja esim.
Saga Ada Olivia kuulostaa aivan ihanalta : )

tuosta alla olevasta pitäisi löytyä paljon nimivaihtoehtoja : )

http://www.kanalen.org/namnarkivet/index.php?function=search&frame=0

Lueskelin noita nimiehdotuksia läpi ja tuli mieleen, et vanhemmat sovittelee aina kahta tai kolmea nimeä peräkkäin, mut tuntuu, et joskus se kutsumanimi vähän ikään ku unohtuu siinä runoillessa. Toki on tärkeää, et kaikki nimet rimmaa ja kuulostaa kivalta, mut eihän niitä ristiäisten jälkeen tarvitse ku papereissa ja myöhemmin ehkä jossain todistusten jaossa saattavat tulla ilmi. Siispä enempi tarmoa sen kutsumanimen miettimiseen, koska sehän se nimenomaan on ilona tai rasitteena lapsen arjessa.

Tässä ensin linkki,missä on kiva selata nimiä..

http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.html

Me ei olla keksitty vielä kuin tytölle nimi...Nella Marjukka Katariina...

Pojan toisena/kolmantena nimenä tulee olemaan Mikael..mutta etunimeä ei millään keksitä...onko ehdotuksia?

Itse vielä haaveilija, mutta nimiä on jo kovasti mietitty :)).

Tytölle: Olivia, Helmi, Hilkka (Helmi isomummoni nimi, Hilkka puolison mummon nimi, eivät tosin kulje suvussa, mutta pidän nimistä)
Pojalle: ??? vaikeampi keksiä, mutta olen miettinyt myös Benjamia, Santeria, Leeviä

En pidä siitä, että naapurin lapsella tai, että naapurin koiralla on sama nimi kuin lapsellani olisi. Siis, ettei joka toisella lapsella ole sama nimi. Pidin ennen paljon Vilma nimestä, mutta nyt tuntuu, että jokaisen tyttökoiran nimi on Vilma... Kun vauvan nimenanto (toivottavasti joskus) tulee enemmän ajankohtaiseksi olen myös ajatellut lukea nimikirjoja ja nimien tarkoituksia :).

Mun mieleni lisäsi rimsuun Emil Onni...nimen Valdemar.

Itse haluan ehdottomasti antaa lapselleni suomalaisen nimen. Lisäksi sen täytyis olla jotenkin down to earth eli ei liian hieno. Suosikkini on pitkään ollut Aino mutta se on noussut hirveän suosituksi, joten saas nähdä. Pidän myös yhdistelmästä Maija Ilona sekä Katrista. Toisaalta rakastan luontoa ja kukkia, joten kukan nimi voisi tulla kyseeseen, esim. Kanerva tai Orvokki.

Nuo siis tytölle. Pojalle on mielestäni vielä hankalampaa miettiä nimeä. Tykkään esim. nimistä Kari, Karri, Juha, Ilmari, Arvo, Lauri, Heikki.

Mun mielestäni nimen valitseminen on ihan kauhean vaikeaa. Hirveää ajatella, että toinen joutuu sitä koko elämänsä kantamaan, piti siitä sitten tai ei.

Täällä on keskustelua pidetty yllä...jipii

Mitä olette mieltä näistä muoti ilmiöistä ,että lapset saavat nimensä esim. TV-sarjojen henkilöiltä? Suomalaiset ovat tietysti ihan ok ,mutta minä ainakaan en ymmärrä näitä ,esim. kaunareista annettuja nimiä joita tässä ""männävuosina"" vilahteli kastetuissa. Hieman kyllä nauratti nimet tyyliin Ridge Kosonen tai Brooke Mikkonen:) ... no jokainen tyylillään ,mutta?

Yksi nimi joka on viimevuosina noussut listoille on Peppi ,tätä olen vierastanut kun peppi tuo mieleeni sen pisamanaamaisen punatukkaisen peppi-pitkätossun lapsuuteni lastenohjelmasta.
Mutta oikeestaan nyt nimeä ajatellen ,ei se yhtään hassumpi olisikaan.

Tiedän pari kaukaista tuttavaa jonka tytön nimi on peppi
on Peppi Emili... Peppi-Lotta ja Peppi Ida Eveliina

Tuli tuossa mieleen ,että nimiä voi bongailla myös siitä äskettäin avatusta www.kastetut.fi johon voi vauvastaan kuvan ja nimen laittaa jne. tietty moni on jo ollut sitä ennen www.syntyneet.fi sivulla katseltavana
Kätevää siinä on se ,että alueittain näytetään kastetut ,sieltä voi jokainen sitten nimiä katsellessaan ,tarkastella kuinka paljon saman nimisiä on kastettu jos joku nimi mielessä pyörii mietinnän alla...tosin eihän kaikki suinkaan laita vauvansa kuvaa sinne ,vaikka aika yleistä se taitaa nykyisin olla ns. muotivillitys:)

Yhteistyössä