Nimi kolmannelle tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
Nimiapua siis kaipailisin... Mikä olisi hyvä nimi kolmannelle tyttärellemme? Kahdella ekalla on perinteinen vanhanaikainen suomalainen nimi ja sukunimemmekin on varsin suomalainen nen-päätteineen. Ehdotelkaa.. Kiitos. :)

Liisa, Taina, Tuula, Leena, Marjatta, Eila, Aila, Virve, Eija, Martta, Virve, Siiri, Helga, Kerttu, Meeri - kaikkiin täytyy sanoa ei. Nimet löytyy omasta perheestä, lähimmäisiltä tai sitten heidän lemmikeiltään.

Emma ja Helmi itselläkin olleet mielessä.

Annastiina, Anni, Saimi, Sanni, Iiris, Kaisa, Hilma, Viivi, Vilma, Viola, Talvikki ja Annukka löytyy läheisistä tai kavereiden perheistä, joten ei niille.

Justiina, ihan kiva, mut ehkä liian pitkä.

Hilja, Valma, Vappu, Kaisu, Mirjami, Maaria ei iske.

Mies ehdotellut Taimia ja minä Eevaa.

Annatko oikeesti lapselle nimeksi esim. kerttu tai liisa tai Justiina?? Minun nimeni on Aune, ja olen koulussa hävennyt sitä nimeä, kun toisilla on ollut tavallisia kuten:

Anna
Annika
Ella
Sofia
Linnea
Nea
Roosa
Emma
Ilona

Älkää antako lapselle ''vanhempaa'' tai erikoista nimeä, siitä voi alkaa koulukiusaus!

Aada,Airi,Amalia,Aurora,Eevi,Elvi,Hilda.
Iida,Ilmatar,Julia/ Juulia,Leila,Lotta,Loviisa,Lyydia.

Annatko oikeesti lapselle nimeksi esim. kerttu tai liisa tai Justiina?? Minun nimeni on Aune, ja olen koulussa hävennyt sitä nimeä, kun toisilla on ollut tavallisia kuten:

Anna
Annika
Ella
Sofia
Linnea
Nea
Roosa
Emma
Ilona

Älkää antako lapselle ''vanhempaa'' tai erikoista nimeä, siitä voi alkaa koulukiusaus!

WTF? Kiusaajien häpeähän moinen asia on. Esikoisellani on muutamia kaimoja Suomessa, Väestörekisterikeskus poistanut tarkat määrät näkyvistä, mutta esim. vielä viime vuonna näkyi, että heitä oli Suomessa yhteensä neljä ja koskaan ei ole nimest kukaan urputtanut.

Asta,Auli,Elsi,Helka,Ilma,Immi,Kielo,Krista.
Laila Leila,Lilja.
Madilda,Minea,Oivi,Onerva,Pirita,Piritta,Rosa,Saana,Saara.
Sara,Tilda.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä