Nimi asiaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Minulla on jo pidemmän aikaa ollut mielessä kiva nimi tytölle ja pojalle. Noin vuosi sitten naapuriin muutti perhe, jonka pikkupojalla on juuri se nimi, jota olen itse miettinyt jo pidempään. Ja nyt meille on juuri syntynyt poika vauva. Kehtaisitko tässä tilanteessa antaa vauvalle saman nimen kuin naapurinkin pojalla?
Naapureita ei varmaan tulla vuosikausia olemaan ja sitten voisi harmittaa, jos sen takia olisin tyytynyt johonkin vähemmän kivaan nimeen.
Mitä itse ajattelisit, jos naapuri antaisi lapselleen saman nimen kuin sinunkin lapsellasi?

henkilökohtaisesti annan lapsilleni hyvin harvinaiset (alle 5 väestörekkarin mukaan) tai itsekeksityt.

mutta jos en antaisi moisia nimiä muksuille niin mulle olisi ihan sama onko naapurin pirkon pojalla sama eeli-peeli nimi minkä itsekin haluisin omalle pojalle.

ei nimiä voi varata esim ystäväpiirissä. jokainen perhe antaa lapselleen sen nimen minkä haluaa.

Anna vaan haluamasi nimi. Eikä sitä mun mielestä tarvi mitenkään selitellä, ellei naapuri sit ota asiaa itse puheeksi. Ja tuskin ottaa, ellette muuten oo läheisiä. Mein naapuri anto koiralleen naapurin miehen nimen :laugh: Ja takuulla asuvat elämänsä loppuun asti naapureina, ja asuneetkin jo vuosia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
henkilökohtaisesti annan lapsilleni hyvin harvinaiset (alle 5 väestörekkarin mukaan) tai itsekeksityt.

mutta jos en antaisi moisia nimiä muksuille niin mulle olisi ihan sama onko naapurin pirkon pojalla sama eeli-peeli nimi minkä itsekin haluisin omalle pojalle.

ei nimiä voi varata esim ystäväpiirissä. jokainen perhe antaa lapselleen sen nimen minkä haluaa.

minunkin lapsilla tod harvinaisia nimiä! parhaita!!

Kyllä antaisin, jos kerta nimi on ajat sitten päätetty ja poika on vielä nimensä näköinen.
Eihän sitä tiedä, voi käydä niinkin, että annattekin eri nimen ja vuoden päästä naapuriin muuttaakin uusi perhe, jolla on samanniminen muksu.

Meillä muuten on semmonen tilanne, et jos meidän toinen on tyttö, sen toiseksi nimeksi tulee sama mikä ukon hyvän kaverin muksulla on.. Heidän tyttönsä syntyi joulukuussa, meillä on kakkosen nimi päätetty jo viime kesänä eikä ruveta sitä vaihtamaan, kun molemmat siitä todella tykätään. Jos vetävät herneen nenään, niin sille ei sitten voi mitään.

Mun tuttu (ei olla mitään lähimpii ystävii) oli kans miettiny valmiiksi pojalleen nimen, ja oli sama kuin meidän kuopuksella. Kun vauvamme sitten kuoli, hän sanoi, että tämä on ainoa syy, miksi hän ei nyt tällä kertaa haluakaan samaa nimeä antaa. Muuten ois voinutkin antaa valmiiksi mietityn nimen, eikä mua ois se haitannu...Luulisin ;)

Yhteistyössä