Nimetön ilmianto poliisille

• Viestiketjun aloittaja Ninnih
  • Ensimmäinen viesti
Ninnih
Kuulin eilen kaveriltani kuinka eräs poika- ja tyttöporukka oli ajellut autolla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kännissä ja olivat ajaneet auton ojaan niin että yhdeltä oli sormi murtunut ja yhdellä oli otsaan laitettu tikkejä.

Heidän mielestään tapaus oli hauska ja kännissä kun vähän ajelee autolla niin ei muka ole mitään pahaa. Terveysasemalla olivat selittäneet että on kaaduttu tai jotakin ja joku kaveri oli hoitanut ambulanssin virkaa eli kukaan viranomainen ei tiedä tapauksesta.

Ketään ei vähempää kiinnosta se minkälaisia vaaratilanteita jatkuvasti aiheuttavat sekoilullaan.

Minä kuitenkin haluaisin että tuollainen joka viikkoinen kännissä ajelu loppuu ennen kuin joku kuolee ja mikä pahinta: joku jalankulkija tai toinen autoilija kuolee. Voiko poliisille tehdä jonkinlaisen ilmiannon niin, ettei mistään saa selville ilmiantajaa? Pelkään vähän näitä "hauskanpitäjiä" ja monta kaverisuhdetta on vaakalaudalla jos jostakin selviää minun toimineen vasikkana.

Ei tuo ilmoittaminen hyödytä mitään, koska poliiseilla ei ole mitään resursseja kytätä ketään "ennaltaehkäisevästi" ja poliisi ei voi mitään sille jos jessica ja jorma kavereineen on ajanut kännissä viimeviikolla... Ainut mistä on hyötyä on se että soitat poliisille kun he ajavat kännissä niin poliisi käy ne tieltä nappaamassa pois (jos käyvät)

Ninnih
[QUOTE="allukka";27248841]Jos toi on joissain piireissä sellasta yleistä hiljaista tietoa niin eihän ne voi tietää kuka se ilmiantaja on ollut. Osta prepaid ja ilmota siitä.[/QUOTE]

Mutta jos vaikkapa 7 henkilöä tietää tästä varmuudella ja kaikki ovat toisilleen sellaisia kavereita etteivät koskaan menisi kertomaan toisistaan ja sitten tiedän vielä minä joka haluaisi tällaisen vääryyden loppuvan :(

Ninnih
Ei tuo ilmoittaminen hyödytä mitään, koska poliiseilla ei ole mitään resursseja kytätä ketään "ennaltaehkäisevästi" ja poliisi ei voi mitään sille jos jessica ja jorma kavereineen on ajanut kännissä viimeviikolla... Ainut mistä on hyötyä on se että soitat poliisille kun he ajavat kännissä niin poliisi käy ne tieltä nappaamassa pois (jos käyvät)
Entäpä sellainen, että pakkohan sen auton on jossakin olla ja nokka ja pohja rikkinäisenä, ja se että muutamilla on tikkejä naamassa ja sormi paketissa? Menevätkö poliisit tarkastamaan onko auto oikeasti rikki?

Ymmärsin että auto oli heti samana yönä hinattu kaikessa hiljaisuudessa ja pimeydessä pois.

"allukka"
Mutta jos vaikkapa 7 henkilöä tietää tästä varmuudella ja kaikki ovat toisilleen sellaisia kavereita etteivät koskaan menisi kertomaan toisistaan ja sitten tiedän vielä minä joka haluaisi tällaisen vääryyden loppuvan :(
Tietysti on aina olemassa sellainen riski, että se tieto leviää eteenpäin jonkun toimesta kaverille ja sit sen kaverin kaverille yms. Eli se voi käytännössä olla kuka vaan ku juoruilija tietenkin vannottaa tätä kaveria ettei vaan kerro kellekään ja tää kaveri taas eteenpäin jne. Ihmisistä ei ikinä tiiä, oikeesti. En siis todellakaan tiiä juorutaanko siellä päin mutta tämmöstä tuli mieleen

viime viikonlopulle ei oikein enää voi mitään, mut jos tiedät millä autolla/autoilla toi porukka yleensä ajelee, niin voisit ilmoittaa poliisille niiden rekkarit ja sanoa et kannattaa käydä viikonloppuisin puhalluttamassa jos liikkellä näkyy..

Entäpä sellainen, että pakkohan sen auton on jossakin olla ja nokka ja pohja rikkinäisenä, ja se että muutamilla on tikkejä naamassa ja sormi paketissa? Menevätkö poliisit tarkastamaan onko auto oikeasti rikki?

Ymmärsin että auto oli heti samana yönä hinattu kaikessa hiljaisuudessa ja pimeydessä pois.
Ei poliisia kiinnosta missä oot autos hajottanu ja ittes telonu ja kyllä ulosajoja tapahtuu ihan selvinkinpäin eli mikään ei todista että känissä olisi ajettu

"vieras"
Poliisille voi tehdä nimettömän ilmiannon, mutta siitä huolimatta poliisi voi selvittää, mistä ilmoitus on annettu. Kannattaa mennä vaikka kirjastossa olevalle tietokoneelle, joka ei vaadi kirjautumista.

No hitto. Kai odotan sitten, että joku kuolee kännikuskin takia jos vaikka sitten jo poliisiakin kiinnostais
eipä se taida siitä olla kiinni et kiinnostaako niitä, vaan siitä et niillä vaan ei ole mitään mahdollisuuksia asiaa näin jälkikäteen enää todistaa.

edelleenkin voit imoittaa et tuolla porukalla on tapana tehdä känniääliöajeluja ja toivoa et seuraavalla kerralla jäävät kiinni.

"vieras"
Minä myös ehdotan, että seuraavan kerran kun tiedät heidän ajavan humalassa, soitat heti poliisille. Sitä paitsi, sillä tavalla he tuskin tietävät kuka soitti. Minä nimittäin soittaisin täysin ventovieraistakin jos näyttäisi siltä, että ajavat humalassa.

"vieras"
Oon miettiny kans nimetötä ilmiantoa, Tampereella on kuulemma joku vihjelaatikko, minne voi jättää nimettömänä ilmoituksen. Mä haluan, että ex jää kiinni sen huumesotkuista.

"vieras"
Kuulin eilen kaveriltani kuinka eräs poika- ja tyttöporukka oli ajellut autolla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kännissä ja olivat ajaneet auton ojaan niin että yhdeltä oli sormi murtunut ja yhdellä oli otsaan laitettu tikkejä.

Heidän mielestään tapaus oli hauska ja kännissä kun vähän ajelee autolla niin ei muka ole mitään pahaa. Terveysasemalla olivat selittäneet että on kaaduttu tai jotakin ja joku kaveri oli hoitanut ambulanssin virkaa eli kukaan viranomainen ei tiedä tapauksesta.

Ketään ei vähempää kiinnosta se minkälaisia vaaratilanteita jatkuvasti aiheuttavat sekoilullaan.

Minä kuitenkin haluaisin että tuollainen joka viikkoinen kännissä ajelu loppuu ennen kuin joku kuolee ja mikä pahinta: joku jalankulkija tai toinen autoilija kuolee. Voiko poliisille tehdä jonkinlaisen ilmiannon niin, ettei mistään saa selville ilmiantajaa? Pelkään vähän näitä "hauskanpitäjiä" ja monta kaverisuhdetta on vaakalaudalla jos jostakin selviää minun toimineen vasikkana.
lakkautetaan! Sinäkö sitä valvot ja teet ilmotukset?

"..."
Eihän se enää auta ja sulla ei ole todisteita siitä,että ovat ajaneet mitään muuta ku kuulemasi teinien känniajelu "kehuskelu"..
Soita sitte ihan poliisille,ku tilanne on oikeesti päällä ja ne teinit ajaa sillä autolla,oli ne kännissä taikka ei.

"ville"
lehto eijalla on kolme luvatonta alpakkaa hyrynsalmella perhekodissa. asia on oikeudessa yhden ns dalttonin laittomasta maahan tuonnista. toivon että poliisi ottaa tämän ilmoituksen vakavasti sillä lehto räikeästi käyttää mediaa hyväkseen ns daltonin tapauksessa. asia on käsiteltävänä siikalatvan käräjäoikeudessa. toivon että poliisi tutkii tapauksen koskien näitä hyrynsalmella perhekodissa oleskelevia laamoja kohtaan ja saattaa eija lehdon vastaamaan teoistaan. t eläinten ystävä

Rakmk

Mitä kaverisuhteita näihin paskoihin ylipäänsä haluat ylläpitää?

Yhteistyössä