Nimet jotka piinaa (positiivisesti)

11.02.2012
483
1
16
Ulkomaa
Onko muilla ollut mielessä jotku nimet jo pitkään, jotka jotenkin tuntuu tosi extra kivoilta, mutta ette kumminkaan haluaisi antaa niitä lapsillenne? Joten ne jäävät joiksikin ihme haamunimiksi mieleen kummittelemaan.

Mulla tällaiset nimet on Astrid ja Annika. Niissä jotenkin on sitä jotain! Mutta jotenkin tarkemmin ajateltuna ne ei ole kumminkaan niin kamalan kauniita nimiä, vaikka joku niissä kumminkin kovasti kiehtoo. Tuskinpa siis pääsevät koskaan edes harkintalistalle. Lisäksi kun oma (tuleva) perhe ulkosuomalainen niin tuntuisi jotenkin isänmaanpetturuudelta antaa ruotsalaiset nimet :D

Mutta olen aina silloin tällöin miettinyt mielessäni noita nimiä jo yli 10 vuotta!

Mullakin pyörii mielessä jotai superkauniita nimiä kuten Elena, Illusia, Evita, Bella, Doris... mut omalle lapselle en jotenkin antaisi, kun tuntuu että ne olis liian erikoisia ja ei sopis suomalaisen suuhun. Meidän sukunimikin olisi oikein sopiva ko. nimille, ei siis perus suomalainen sukunimi.

Elena tai Evita ois kyllä niin ihana nimi tytölle, eikä ehkä liian erikoisia.

Astrid ja Annika on molemmat ihania nimiä, ja varsinkin jälkimmäinen ihan perinteinen mutta silti kansainvälinenkin nimi. :) Astrid taas voi olla vaikea lausua.

Meillä on Alma, joka valittiin juri siksi, että se on tavallisempi kuin muut vaihtoehdot. :) Haluttiin niJomenomaan avstustaa erikoisuudentavoittelua.
Jäi kyllä paljon kivoja nimiä käyttämättä. Ne voin ehkä käyttää jatkossa, mutta niitä joita en antaisi, mutta silti viehättävät:

Meira
Maura
Eulalia
Alvar (tosi yleinen nykyään)
Aatos (sama)
Dooris
Dora
Magda

Ja muitakin, mutta en tähän hätään keksi..

Olen jo pitkään ihastellut nimeä Laila Vadelma. Jotenkin kuulostaa tosi kivalta mun korvaan, mutta ei sovi kyllä tippaakaan sukunimeen joten se siitä. :D

Muita mitkä on kivoja mutta en syystä tai toisesta kuitenkaan ehkä antaisi omalle lapselleni ovat mm. Iisakki, Urho, Eleni, Ulrika, Matleena ja Sinikka. :)

Jos tyttäreni Aava Linnea saisi siskon joskus, harkitsisin pikku hetken Saga Vanamoa hänelle nimeksi ja sitten keksisin jotakin muuta sen tilalle. Aava ja Saga (lausuttuna pitkällä a:lla) rimmaavat minusta ja Vanamo ja Linnea tarkoittavat samaa.

Silti mä tosiaan ryhdistäytyisin ja kuokkisin jostain jonkin muun nimivaihtoehdon.

Tommo! Oli ukkini kutsumanimi, talonsa mukaan. Pojan saimme, mutta ei hänestä Tommoa tullut, vaan sai nimen, jolla puolisoni äiti ei häntä ikinä suvainnut kutsua, koska tuo nimi oli - mustalaisen nimi.

Tommo! Oli ukkini kutsumanimi, talonsa mukaan. Pojan saimme, mutta ei hänestä Tommoa tullut, vaan sai nimen, jolla puolisoni äiti ei häntä ikinä suvainnut kutsua, koska tuo nimi oli - mustalaisen nimi.

Argh, mistä noita tulee jotka ei suostu kutsumaan annetulla nimellä :headwall:

Mielenkiintoisia vastauksia, lisää :D Kertokaa myös syyt sille miksi ette kumminkaan halua niitä nimiä käyttää.

Mulla pyörii niin paljon aina mielessä kaikkia nimiä, mitään niistä en haluaisi kuitenkaan antaa. Ja lisäksi ajattelen paljon tytön nimiä, koska oletan saavani tytön. Jos se onkin poika, en tiiä mitä sitten teen.

Mut poikien nimiäkin ajattelen, erityisesti rakastan nimeä Väinö. Mieheni ei haluaisi sitä, koska se on kuitenkin ns. vanhuksen nimi. Samaten Eino kiehtoo, ja samoista syistä en sitä ehkä ainakaa ensimmäiseksi nimeksi antaisi.
Myös perinteiset sellaiset kiltin pojan nimet kuten Mikko ovat kivoja. Esteenä nimen antamiselle on usein myös se, että suvussa jo jollakin toisella lapsella on jo se nimi. Meidänkin lähisuvussa on jo kaikki kivat nimet kuten Emma, Aino, Helmi, Sofia....

Jos saan tytön annan ehkä sittenkin nimeksi Saga. Tai no en tiiä. :D

Myös Sella -nimi tytölle piinaa mua :) se on aika harvinainenkin. Harvinainen nimi olisi kivempi, mutta ei kuitenkaan sellainen kummajaisnimi joka on vain muutamalla.

Toi Sella kyllä kaikuu mielessä siihen tahtiin, että uskoisin sen vain aiheuttavan nimittelyä, joten unohdan senkin. Mun mielestä nimen antaminen lapselle on todella vaikeaa.

Mutta mä teen siten, että annan nimen vasta sitten kun näen lapseni.

Tykkään nimistä Sonja, Hilja, Eleonoora, Aleksandra, Helena, Emma... mutta kaikki käytössä tai sitten sellaisia, mitä ei voi antaa.

Poikien nimistä mainittakoon vaikka Marius, Mihail, Onni, Veikko.

Yhteistyössä