nimen valinta

• Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti
apsi
Miten ihmeessä vauvalle saa valittua nimen? Onko teillä muilla ollut valmiina joku ennakkoehdotus, vai onko vauva ollut vaikka vaan niin "Valtterin" näköinen, että juttu on ollut tavatessa ilmiselvä?

Mulla olis ollu tytölle nimi antaa vaikka puolessa sekunnissa, mutta meillepä tulee poika. Ja kivoja poikien nimiä on tosi vähän, ainakin, mitä netistä löysin. Tiedänkö minäkin sitten pikkumiehen tavatessani, kuka hän on, kun eihän kukaan ole ilman nimeä koskaan jäänyt... Eli kai minäkin tälle jotenkin nimen löydän? Vai?

iisi
Meillä kans pojan nimet kiven alla keksiä mutta kyllä sieltä sitten tupsahti ne pari esiin.
Eli tehtiin niin sekä tyttöjen että poikien nimissä että kumpikin katsoi mitkä nimet on ok ja loput unohdettiin heti. Sen jälkeen toinen katsoi käykö toisen jättämät nimet ja jos siellä oli sellaisia mitkä ei käyneet niin yli vaan. Sitten jäljelle jäi molempien mielestä hyviä nimiä joista tuli sitten nimi.

Mä etsin itselle mieluisia nimiä tai taidan etsiä niitä edelleen vaikkei vauvaa edes tiedossa ja ehdottelen sitten miehelle joka hylkää niitä sitä mukaa mutta siis tuolleen meillä on nimi lapselle löytynyt. Mites olis jos lainaisit vaikka kirjastosta näitä nimikirjoja (tai mitä ne nyt on viralliselta nimeltään) josko niistä löytys mieleinen?

apsi
Tuota voisi kokeilla, kun löytäisi ensin ne lähtövaihtoehdot. Mulla oli pikkulikkana varma tieto, mikä mun mahdollisen pojan nimeksi tulee, mutta paha kurki kylläkin anoppi on ihastunut aikanaan just samaan nimeen. Eli miehelläni on ko. nimi jo käytössä.

(Hei, tämänhän saa menemään anopin piikkiin. Niitähän syytetään aina kaikesta muustakin, miksei sitten tästäkin) ;)

Non compos mentis
Mulla ois pojalle nimiä valmiina useampi. Mutta eipä vaan tule mulle poikaa koskaan. :D Olen katunut lasteni nimiä useinkin jälkikäteen. Mutta minkäs teet. Vaihtakoot itse aikuisena nimensä paremmiksi, niinhän mäkin tein.

apsi
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olen katunut lasteni nimiä useinkin jälkikäteen. Mutta minkäs teet.

Jos katuminen on kerran luvallista, ehkä tämä hiukan helpottaa. Yritän varmaan etsiä "täydellistä" nimeä, sen takia sitä ei varmaan löydy. Täytyy olla avoimempi.

HelloShitty
mä löysin neloselle sata nimee mutta miehelle ei kelvannu mikään niistä. sit se ehdotti pari nimee mutta mä taas en innostunu niistä. netistä löytyy aika hyviä nimisivustoja ja sit on noita kirjoja. jos haluu tavallisemman nimen niin kalenteri vaan käteen.

lopullinen nimi löytyi kun molemmat luki yhtä kirjaa ja teimme oman listan ja sit verrattiin niitä. mies oli sit laittanu listalle nimen mikä ei löytyny koko kirjasta mutta molemmat ihastuimme siihen. :D

nyt kun kattelee typyä niin en vois kuvitella että sen nimi ois mikään muu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tuota voisi kokeilla, kun löytäisi ensin ne lähtövaihtoehdot. Mulla oli pikkulikkana varma tieto, mikä mun mahdollisen pojan nimeksi tulee, mutta paha kurki kylläkin anoppi on ihastunut aikanaan just samaan nimeen. Eli miehelläni on ko. nimi jo käytössä.

(Hei, tämänhän saa menemään anopin piikkiin. Niitähän syytetään aina kaikesta muustakin, miksei sitten tästäkin) ;)
Kyllä se on ihan selkeesti sitten anopin vika et teidän lapsi jää ilman nimeä :whistle: tai sitten voit sanoa et anopilla on sama maku noiden asioiden suhteen :xmas:

Kannattaa kans kysellä omien isovanhempiensa toiset nimet ja heidän sisarusten nimiä, sieltä saattaa löytyä joku tosi kiva nimi, ja mä tykkään ainakin siitä että nimet kulkee vähän suvussa. Meillä on pojalla toisena nimenä miehen isän toinen nimi ja jos tulee tyttö niin sille nimi tulee mun mummun siskon ensimmäisestä nimestä ja mun mummun toisesta nimestä.

Yhteistyössä