Nilkka nyrjähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkäriin vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääkäriin vai ei

Vieras
Nyrjäytin nilkan perjantai-iltapäivänä, vedin kunnolla lipat ulkona. Polveenkin tuli ruhje. Eilen jo oli musta vähän parempi, mutta ei kauhean hyvä. Eilen levossa ollessa ei särkenyt. Ja nyt aamulla särkee enemmän kuin eilen ja se on edelleen turvoksissa.

Plus eilen kummatkin käsivarret olkapäästä ranteeseen ovat kipeitä. En tiedä tuliko nekin tuosta. On mulla ennenkin nilkka nyrjähtänyt, mutta ei oo ikinä kädet kipeytyneet siitä.

Olen siis laittanut kylmää, pitänyt koholla, on ideaalisidekin osan päivästä.

Ajattelin että en mene lääkäriin, kun siitä ei oo mitään hyötyä, kun jalka ei ole murtunut. Vai olisko kuitenkin hyötyä? Saikkutodistusta en tarvitse. Teen kotona töitä ja pystyn kyllä siihen. Mies hoitaa nyt kuljetukset päiväkotiin. En taida lähteä kävelemään sitä kilsaakaan sinne ja takaisin.

Kauanko tää särkee? En nyt muista edellisistä kerroista. Edellisen kerran tää tapahtui v. 2002 tai 2003. Silloin kävin lääkärissä ja laittoi vain tiukan siteen.

Jos se on kovin kipeä, niin kävisin ihan sen takia, että joku sen nilkan sitois. Idealsiteellä tekee helposti hallaa jalan paranemiselle, jos sen sitoo väärin. Nykyään suositaankin enemmän ilmalastaa tai teippausta.

Toivottavasti pian paranee! :flower:

Mies luuli viimetalvena että on vaan nyrjähtäny. Olikin murtuma kehräsluussa ja koipi meni pakettiin. Jos se vaivaa kovin niin kannattaa se tarkistaa. Vaikka se jalalla käveli niin oli vaurio.
Itselläni se särkyvaihe kesti muutaman päivän. Ei ollu murtumaa mutta pehmytkudosvaurio ja laittoivat lastan+kepit.

Peeveli... on tää kipeämpi kuin joskus aiemmin. Netistä silloin pe katsoin, 2-3 päivää jos ei tunnu paranevan, niin pitäisi mennä. Siksi en lähtenyt heti. Oli sen verran myöhä, että olisi pitänyt mennä kauemmas sairaalan päivystykseen. Mun mielestä tää nyt särkee enemmän kuin ennen, vai muistanko vaan väärin.

Raahaudunhan mä sillä täällä vessaan jne. Mutta sattuu. Pitää pitää seinistä kiinni. Noustessa ei uskalla varata siihen. Eli kepit ehkä tarvisin. Suorassa seisominen ei satu.

Päätin että meen huomenna terveyskeskukseen varmuuden vuoksi. En millään jaksa lähteä tuntikausiksi sairaalan päivystykseen tänään. Nilkka on turvonneempi kuin eilen.

Kipu ei oo niin kova kuin murtuneena olisi (luulisin), voin seistä täysin suorana joten voi varata, mutta ei taivutella. Vaikuttaa muuten melko samalta kuin ennen, mutta muistaakseni ei ollut näin kova kipu ja käsiin ei sattunut yhtään silloin ennen.

Taivutella ei voi, ja on reikusti turvonneempi kuin eilen.

2vk sitt astuin portaalta sivuun,nilkka kipee ja kun kävelee turpoaa.kuvattiin ei luumurtumia,,päivälläkäytän sellaista nilkka tukia,onko normaalia et edelleen kipee kävellessä ja turpoaa laitakaasähköpostia yllä olevaan osoitteeseen

Yhteistyössä