niksinikkarit...kysymystä pukkais :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kun nyt näemmä en saa nukutuksi, niin koitanpa käyttää tämänkin ajan fiksusti :).

Kysymys 1:

Miten sais oikein hyvin ja helposti semmoisen tosi ohuen paperitapetin pois ja vielä sen alta pohjatapetin, jonka päälle on maalattu?

Kysymys 2:

Kun tuota tapettia on koitettu poistaa väkisin ja tehty seinään h***'tisti koloja, niin miten ne sais parhaiten tasaiseksi?

Kysymys 3:

Kaikki vinkit kehiin, joilla sais pinttyneen likaisen vessapytyn puhtaaksi??

Kiitos ja kumarrus jos apuja saan :)

kolmoseen mä osaan auttaa, koska painin itse saman ongelman kanssa juurikin äskettäin. toiselta palstalta sain avun. Harpicin musta pullo, sulatti meillä pinttyneet vesirajarannut pöntöistä pois ja sai vanhat pöntöt säihkymään. kaikkiin muihin siivousongelmiin ja vaikeisiin kohteisiin auttaa taikasieni tai fairy power spray (FPS)

Alkuperäinen kirjoittaja Maryanne:
kolmoseen mä osaan auttaa, koska painin itse saman ongelman kanssa juurikin äskettäin. toiselta palstalta sain avun. Harpicin musta pullo, sulatti meillä pinttyneet vesirajarannut pöntöistä pois ja sai vanhat pöntöt säihkymään. kaikkiin muihin siivousongelmiin ja vaikeisiin kohteisiin auttaa taikasieni tai fairy power spray (FPS)

Voi kiitos kaunis vinkistä :flower: =) .

Hmmm... yksi ongelma siis ehkä pois pyyhkäisty, jipii :D

1. Tapetin kastelu yleensä irroittaa sen aika näppärästi, mutta tosta maalatusta tapetista mä en sano kyllä yhtään mitään.

2. Pakkeli peittää sen minkä pinta heittää :D

3. Harpicista mulla ei ole kokemusta, mutta itse käytän vahvaa kloritevesiseosta vessan pöntön pesuun.

Nostan tätä vielä ja kiitän saamistani vastauksista :).

Lisään vielä: se seinä on TOSI klommoinen ja kuopilla. Eli koko seinä pitää todennäköisesti pakkeloida. Mietin vaan että miten sen sitten saa tehtyä helpoimmin...

Ja vessanpytty: ollaan asuttu tässä useampi vuosi, enkä oo koskaan saanut pyttyä puhtaaksi. Olen koittanut kaikkea mahdollista, mutta ilmeisesti sen pytyn pinta on vaurioitunut (tuntuu ainakin karhealta...joo yöks) ja sitten imenyt itseensä kaiken lian.

jos en muista värin niin siinä "Sillä Siisti"-ohjelmassa oli vinkki että laittaa CocaColaa sinne pyttyyn vaikuttamaan, niin lähtee pinttymät..

Näin tuolla sivuilla luki:

Wc-pönttö:

Saat likaisen vessanpöntön vaivatta puhtaaksi, kun kaadat sinne Coca-colaa. Anna vaikuttaa 1,5 h-yön yli.

mulla ei oo vessaharjaa koska mä vihaan sellasta :x YÖK!! mut mulla on domestos 5x mömmöö,sillä lähtee KAIKKI eikä tarvii vessaharjaa! eli ton näkönen pullo
domestos220.jpg

Jos seinä on tasaisesti kolhuilla, niin se voisi näyttää maalattuna hyvältä ilman pakkelointiakin. Mä vähän epäilen, että koko seinän paklaus vaatii ammattilaisen kättä, jos siitä haluaa oikeasti tasaisen sekä suoran.

Tapetti kannattaa irrottaa niin, että suihkuttaa oikein reilusti monta kerrosta suihkupullolla vettä. Kun antaa imeytyä kunnolla, saa tapetit tosi helposti pois.

..ja me otettiin tapetit sillain pois että laimealla fairy-vedellä kostutettiin tapetit sellasen ikkunanpesulastan avulla ja sitten annettiin vaikuttaa ja revittiin käsin pois :)

Me jouduttiin irrottamaan tapetti niin, että mies ensin rikkoin sen pinnan hiomakoneella (oli vedenkestävää, ja olikohan sen hiomakoneen nimi epäkeskohiomakone, en oo varma) ja sitten kasteltiin höyrypesurilla ja sit sai irti...oli aika homma. Kait se on helpoin pakkeloida jollain isolla lastalla koko seinä sitten?

Se tapetti irtoaa aivan tolkuttoman pieninä paloina (vaikka siis kostutettu) ja ne maalatut kohdat (joita on paljon) ei lähde mihinkään. TODELLA hidasta ja hankalaa hommaa :/

Ja sit on sitä "silitbangii" mitä mainostavat nyt telkussa. Poistaa vaikeimmatkin liat ja jos pönttö on rosoinen, niin veikkaisin kyseesä olevan kalkkisaostumia, jotka pitäis lähtee tuolla tökötillä. Meillä lähti tapetti pois hyvin, kun kasteltiin vanha tapetti vedellä ja sit sellasella lastalla kaavittiin pois ja ku oli tarpeeksi märkä, ni lähti ihan käsin repimällä. Pääsisittekö helpommalla jos laittaisitte uudet kipsilevyt vai mitäköhän ne on, ni siihen seinään. Ei tarvias koko seinää kitata.

Yhteistyössä