nikotiinipurukumi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ode83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ode83

Vieras
Heippa!
Olen polttanut tupakkia n. 10v. ja yrittänyt lopettaa muutamaan otteeseen. Nikotiinipurukumin avilla olen pystynytkin olemaan polttamatta parhaimmillaan n.2v ellei enemmänkin. Aina sortunut uudestaan ja stressi ollut pääsyy..

Nyt on kuukautiset myöhässä. Viimeisistä kuukautisista on kulunut ja 35pvää. Normaali kierto on 30-32 pvää ja aiemmin on ollut säännöllinen kierto. Nyt vatsaa turvottaa kovasti ja vilunväristyksiä esiintyy. Kuvottava olokin tullut ja kestää pahimmillaan koko pvän.
Tupakoinnin tahtoisin lopettaa, mutta ilman apua pelkään etten siihen pysty vaikka vatsassa uusi asukki olisikin. Nyt olisi hyvä syy lopettaa :)

Kysymykseni koskee siis,-Voiko turvallisesti käyttää nikotiinipurukumia siihn asti, kun tuntee ettei enää sitä tarvitsisi?

Milloin myös kannattaisi tehdä testi? Onko turhan aikaisin eikä anna välttämättä oikeaa tulosta?

kyllä todella provolta tälle palstalle... Mutta anti olla.

Testin voi tehdä sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Jos testi näyttää negaa, eikä menkat kuitenkaan vielä ala, niin tee uusi testi vaikka muutaman päivän tai viikon jälkeen. Jos ei parissa viikossa siltikään ala, niin voit soittaa terveysasemalle.

Nikotiini purkka on raskausaikana pienempi paha kuin tupakka kuten muulloinkin. Jos ei siis voi olla tupakoimatta, niin mieluummin kuitenkin purkka. Kyllä sitä pystyy oikeasti lopettamaan kun vaan päättää lopettaa. Ei kukaan ole vielä ainakaan tietääkseni kuollut siihen, että on ollut vain tupakoimatta. ;) Musta tuntuu, että kuvittelet vain ettet pysty, mutta siihen tosiaan ei kuole... Sen sijaan ei tiedetä kuinka huonosti lapselle voi käydä jos jatkat. Ne vieroitusoireet kuuluu asiaan eikä himo välttämättä lopu piiitkään aikaan, mutta jos et itse päätä olla tupakoimatta raskausaikana, et sitä varmaan sitten aio ollakaan. Päätös on sinun, mutta joku toinen saattaa oikeasti joutua siitä tilille.

Yhteistyössä