Niinkö se tosiaan on, sekaroituisen koiran hinta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dogi

Vieras
Sekaroituisesta koiresta pyydetään lähes poikkeuksetta 500-700e :o Joo joo, hullu on se joka maksaa, ei se, joka pyytää. Mutta siis ihan tosissaanko joku maksaa sekaroituisesta ton verran? Jos koirassa on 2 "hienoa, kallista" rotua, voidaan siitä helposti pyytää yli puolet siitä hinnasta, mitä kasvattajat pyytävät puhdasroituisesta?! Siis esim. chihuahua-toyterrieri (mikä venäjän toyterrieri nyt onkaan) mix maksaa sen 700e, puhdasrotuisesta chihuahuasta pyydetään n. 1200e (okei 1000-1400) ja puhdasrotuisesta venäjän toyterrieristä n. 1000e paikkeilla, joten niiden sekoitus on sitten 700e?

Onko teistä ok? Näinkö se hinnoittelu tosiaan menee?

Mitä pienempiä rotuja koirassa on, sitä enemmän niistä pyydetään (useinmiten 2 rotua näissä, tai toinen vanhemmista puhdas, toinen 2 rodun sekoitus, joten pentu on 2/3 jotain rotua? ).

Isommista sekarotuisista pyydetään usein vain 500e.

Miekin aika järkyttynyt noista pienten sekarotuisten hinnoista. Rahastuksen makua.

itsellämme ollut yhteensä kolme isompaa sekarotuista ( yksi siis tällähetkellä talossa ) ja ilmaiseksi saatu jokainen.

Mun järjellä sekarotuiset ovat niitä vahinkoja joille tahdotaan vai löytää hyvä koti.

Mutta näitä minisekoituksia tehdään vissiin ihan tarkoituksella ja rahaa pyydetään.

Joo no ei se oo tyhmä joka pyytää :D Mut aika outoo on juu. Mun sisko osti paperittoman kiinanharjakoiran joka siis ei ole sekoitus ja makso siitä 300€ joku 5v sitte. Että aika paljo pyydetää sekoituksista kyllä.
Onko tuo siis ihan yleinen pyynti tuo summa vai jonkun tietyn ilmoituksen? Ootko laajemmin asiaa siis kartottanu :D?

Jep, näin se on. Pienten rotujen sekoituksilla tehdään reipasta bisnestä. Saadaan hyvät tulot ilman mitään rotukoirilta vaadittavia menoeriä kuten vanhempien ja pentujen silmätutkimuksia, polvikuvauksia jne.

[QUOTE="hii";22041307]Joo no ei se oo tyhmä joka pyytää :D Mut aika outoo on juu. Mun sisko osti paperittoman kiinanharjakoiran joka siis ei ole sekoitus ja makso siitä 300€ joku 5v sitte. Että aika paljo pyydetää sekoituksista kyllä.
Onko tuo siis ihan yleinen pyynti tuo summa vai jonkun tietyn ilmoituksen? Ootko laajemmin asiaa siis kartottanu :D?[/QUOTE]

Ihan olen päivittäin katsellut ja seuraillut jo pidemmän aikaa (vuosi, reilu?). Ja ihan yleisesti, tietenkin todella harvoja ilmoituksia lukuunottamatta, on pyynnit noiden hintojen välillä, jotka laitoin. On toki niitäkin, jotka jopa ilmatteeksi antavat, tai pyytävät 50-150e (tuo on siltä väliltä, että voisin itsekin maksaa sekarotuisesta, ihan maksimissaan 200e. ).

vielä jokunen vuosi sitten kennelliitto määritteli sekarotuisen hinnaksi 200e. mutta saahan sitä tietysti pyytää mitä haluaa.

Saa toki pyytää, ihan vapaasti. Meneeköhän noi lukuisat (etenkin tätä mainitsemaani chihuahua-toymixiä on todella paljon liikkeellä nyt) pennut tuohon hintaan kaupaksi, löytävätkö uuden kodin. Aikamoista tehtailua kyllä :/

[QUOTE="xxx";22041292]Mun järjellä sekarotuiset ovat niitä vahinkoja joille tahdotaan vai löytää hyvä koti.Mutta näitä minisekoituksia tehdään vissiin ihan tarkoituksella ja rahaa pyydetään.[/QUOTE]

Kyllä nykypäivänä näitä sekarotuisia yhdistelmiä tehdään ihan puhtaasti rahan vuoksi. Ja niin kauan kuin kysyntää on, on varmasti myös tarjontaa. Samoin paperittomista 'puhtaista' pennuista pyydetään aivan tähtitieteellisiä summia, vaikka käytännössähän tämmöinen koira rinnastetaan sekarotuiseen.

Koiran hankitaa harkitsevan tulisi kantaa vastuunsa tässä pentutehtailussa ja jättää ostamatta. Olen ihan mielenkiinnosta seurannut Apulaa, joka tuntuu olevan 'pentutehtailijoitten' suosima sivusto ja kyllä noista pienistä mikseistä aika järjestäin pyydetään ihan kohtuuttomia summia. :mad:

Viimeksi muokattu:
Sitten kun on niin paljon niitä pentuja (just pieniä koiria), jotka jo kuvissa näyttävät sairailta :( Silmät on punaiset ja rähmivät, turkki huonokuntoisen näköinen... Ne ne vasta kauheita pentutehtailijoita on! Samalla tyypillä jos jonkinlaista pienikokoista koiranpentua. Huh huh.

Sitten kun on niin paljon niitä pentuja (just pieniä koiria), jotka jo kuvissa näyttävät sairailta :( Silmät on punaiset ja rähmivät, turkki huonokuntoisen näköinen... Ne ne vasta kauheita pentutehtailijoita on! Samalla tyypillä jos jonkinlaista pienikokoista koiranpentua. Huh huh.

Osa näistä saattaa olla tullut Virosta, tms. ulkomailta suoraan pentutehtaista liian nuorena emosta vieroitettuna :(

Yhteistyössä