Niin surullista. Kumpa vanhemmat tietäis mitä niiden lapset tekee.

Ei mitään maata kaatavaa mutta eipä iloistakaan asiaa:

Olin yksi päivä tytön kanssa hesessä. Oli aamupäivä. Kassalla mua ennen oli kaksi murkku ikäistä poikaa. Tilasivat kouluruuan asemesta heseaterian ja toinen pojista veti rainbowin sidua siinä reteesti :eek: . Kassat nauroi ja sanoi et onko koulussa puuropäivä.
Istuin pöydän ääressä ja näin, että Citymarketin puolelta tuli joukko teinejä joilla läpinäkyvässä pikkupussissa myös jotain ihme aterioita ja sidutölkit.

Tänään menin aamulla lähikauppaan. Joku murkkupoika taas mun perässä ja oli reppu selässä menossa kouluun, mutta ostipa reppuun sitä ennen puolentoista litran Pepsin, karkkipussin, karkkipötkön ja ison suklaalevyn :eek: :eek: :eek: ja sit pyörän päälle ja koulua kohti.

:eek: :eek: :eek: |O

Ja kouluruokahan maistui sen pläjäyksen jälkeen varmaan??? Sitten ihmetellään lasten huonoa vointia, keskittymisvaikeuksia, ylivilkkautta jne. Juu, kotoahan se paha olo ja huono malli jo muutenkin lähtee etupäässä mutta on tuokin oire jostain, ettei välitetä ym. Osa saa potkua toki seurasta, MUTTA harvoin hyvän mallin ja oikeanlaisen kasvatuksen saanut tekee noita valintoja. :|

Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli empä usko että nuo nuoret nukkuu kovin hyviä yöuniakaan jne,ja kierre on valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ai juku.
onhan sulla ihan tietyllä tapaa asia pointti, mutta jotenkin kävi ärsyttää silti joku täs tekstissä :ashamed:
Varmaan se kun aina niin tunteen palolla sanon asiani :whistle: . mutta varmasti aivan liian moni lapsi ja teini tekee juuri tuota ja se ei ole kovin hauska ja leikin asia. :/

... vaikka kaikkeni yritän, niin koko ajan ei voi perässä kulkea. Kasvatettukin on ja yleensä käyttäytyy hyvin. Mutta mutta kun joukossa se tyhmyys tiivistyy ja varsinkin pojilla sosiaaliset paineet ja näyttämisen tarve on kova. Oikeasti teinin äitiä voi vasta ymmärtää sitten kun on itse ollut teinin äiti.
Minä ainakaan en viisastele sillä miten lapsia kuuluu kasvattaa, samasta perheestä samalla kasvatuksella tulee aika hurjankin erilaisia aikuisia tulokseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Missäköhän vaiheessa siitä on tullut ihan normaalia että koulussa ei syödä vaan käydään jossain hesessä. Silloin kun minä olin koulussa, ei koulun alueelta saanut edes poistua. :whistle:
Periaatteessahan ei saisi poistua koulun alueelta, mutta esim. yläasteella ei kukaan vahdi minne menet. Tai ei ainakaan meillä vahtineet!

clivia
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä en usko että murkkuikäset saa vetää siideriä hesessä henkilökunnan siihen puuttumatta.
? No mitä ne siinä voi tehdä kun ottavat annokset mukaansa. Kyllä mä tiedän miltä rainbowin sidutölkki näyttää.
Sä oot silti nähny väärin.Ne on ollee jotain muita tölkkejä kun siideritölkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Missäköhän vaiheessa siitä on tullut ihan normaalia että koulussa ei syödä vaan käydään jossain hesessä. Silloin kun minä olin koulussa, ei koulun alueelta saanut edes poistua. :whistle:
Ei meilläkään saanut poistua ennen kuin yläasteella ja vain ruokatunnilla. Niin ne ajat muuttuu.

Kyllä nykyään yläasteella saa poistua koulun alueelta. Koska eivät enää saaneet sitäkään sääntöä pätemään. Opetellaan vain palaamaankin sinne sitten ajoissa, siinä on hyvä kasvatuksen paikka täsmällisyysoppia.

Kyllä omakin poikani varmasti niitä Hesen aterioita välitunneilla söi, mutta minä en niitä kustantanut itse tienasi rahansa siihen tarkoitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkoholin myyminen alaikäisille ei ole sallittua.
Miksi en puuttunut? :LOL: mä istuin hesessä taaperon kanssa ruoka suussa kun näin ikkunasta että teinejä meni siellä ja olivat tulleet cittarista.
mutta eikö sun edessä kassajonossakin joku reteesti vedelly sidukkaa ? :) vai ymmärsinkö mie väärin ?

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
mites sulla oli varaa käydä hesessä, kun ei oo varaa ostaa vaatteitakaan ees kirppikseltä?? Prioriteettia, hyvä nainen!!!
Arvasin että joku puuttuu tähän ja voin kertoa ;) . Cittarissa oli hyviä ruokatarjoukia, sinne on n. 30min kävelymatka. Menin tytön kanssa rattailla. Se oli sellainen aika, ainoa jolloin pääsee, että olisi lounasaika. Ruokaa ei voi taikoa mukaankaan meille joten kaivoin lompakosta yhden tarjouskupongin jolla ostin tytölle ja mulle aterian ja yhet ranskiksen päälle, puoliksi :D . Ateria oli se peruspieni hamppariateria joka tarjouksella oli jtn 3,50? Että ihan jos haluat tietää :wave: jotta saatiin syyä kun käytiin hyödyntämässä ruokatarjoukset.

Yhteistyössä