Niin paljon laskuja ja vippejä että kohta kupla puhkeaa... Mitä seuraa luottotietojen menetyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää olla aika hyvät takaajat että saat pankista lainaa.
Yksityiset vuokrafirmat eivät varmaankaan anna vuokra- asuntoa, kaupungeilla saattaa olla jotain ehtoja.
Puhelinliittymää et saa omiin nimiin, etkä vakuutuksia. Etkä postimyynnistä mitään laskulle, etkä välttämättä lehtiäkään voi tilata. Nuo nyt tulivat ensimäisenä mieleen.

Meillä oli just vähän sama tilanne... Lopulta haettiin pankista laina ja maksettiin kaikki velat ja visat veke. helpompaa lyhentää 1 lainaa jonka kk. erä on pienempi kuin maksais kaikkia lainojaan yhtäaikaa. Mä sain lainan meidän tutusta pankista jotka tunsi meidät kyllä.... Ei takaajia tarvittu.

Huomenna varaat heti ajan pankkiin ja yrität neuvotella lainan millä maksat laskut ja vipit pois. Sitten lyhentelet sitä lainaa. Ja teet sen kiellon, ettei mikään taho voi sulle nyt myöntää vippejä tai osamaksumyyntejä niin et pääse ainakaan tekemään tuota velkaa lisää. En nyt muista mikä tuo kielto on oikealta nimeltään, kertokoon joku joka tietää.

Luottotietojen menettämisestä voi tulla monia ongelmia, joita ei äkkiseltään tule edes ajatelleeksi. Kaikki pankit eivät suostu avaamaan tiliä, puhelin- tai nettiliittymää ei saa (prepaidina toki onnistuu), mitään osamaksusopimuksia ei voi tehdä, vuokranantajat yleensä tsekkaa luottotiedot eli vuokrakämpän hankkiminen voi olla vähän ongelmallista, lainaa ei saa jne.

Omalla miehelläni on luottotiedot mennyt nuorempana ja tyhmempänä, nyt hän on 23-vuotias ja kaikki velat maksettu pois ja odotellaan, että maksuhäiriömerkintä poistuu. Hän on kyllä saanut joitain asioita sumplittua, kun on toimittanut todistuksen siitä, että kaikki velat on maksettu pois. Esimerkiksi opintolainaa saa nostaa. :)

Olen pankissa töissä ja tosiaan luottotiedoton ei saa avata tiliä eikä verkkopalvelua. Vakuutuksia ei myöskään saa. Lainasta nyt puhumattakaan.

Vuokra-asuntoa voi olla vaikea saada. Puhelinliittymää ei saa auki. Ongelmia tulee ihan hirveästi, jos menetät luottotiedot. Koitahan saada asiat ap kuntoon pikaisesti.

Läheskään kaikki pankit ei avaa tiliä. Ja verkkopankkitunnuksiakaan ei kaikkialta saa luottotiedottomana.

Tuosta vakuutusasiasta unohdin mainita: meillä on kaikki vakuutukset mun nimissä juuri siksi, että mies ei niitä saa otettua.

Op, Nordea, S-pankki ja Aktia ainakin avaa. Itse olen saanut kaikkiin noihin pankkeihin tilin ja verkkopankkitunnukset vaikka olen luottotiedoton.

Yhteistyössä