Niin ohuet hiukset, etten halua kohta lähteä kotoa ulos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kestä enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En kestä enää

Vieras
Kävin tänään kampaajalla. Inhoan harvaa asiaa yhtä paljon. Se puoli tuntia istua siinä tuolissa, kun joku keskittyy hiuksiini, on käsittämättömän nöyryyttävää. Käyn siksi leikkauttamassa hiukset kerran vuodessa ja istun tuolissa silmät kiinni, koska en kestä sitä näkyä. Nyt vielä kampaaja leikkasi aivan liian lyhyeksi hiukset, enkä pysty mitenkään peittämään hiusten ohuutta.

Harvoin näen kellään yhtä ohuita hiuksia kuin minulla on. Ponnari olisi lyijykynän paksuinen. Mulla ei ole koskaan ollut paksut hiukset, mutta sentään joten kuten siedettävät (muut naiset olisivat kauhuissaan niinkin ohuista hiuksista, mutta mä tekisin mitä vaan saadakseni edes ne takaisin).

Oon nyt 31. Viime vuonna tuli avioero ja hiuksia on siitä lähtien lähtenyt älyttömästi, en tajua, miten on enää edes mistä lähteä. Vielä 8-9 vuotta sitten hiukset olivat vähän paremmat. Sitten tuli ahdistus- ja paniikkikohtaukset, syömishäiriö ja siirryin täysin kasvisruokaan (lähes vegaaniseen).

Nyt oon valmis tekemään mitä vaan, koska en kestä enää. Mitä voin tehdä, että hiukset vielä palautuisivat 8 vuoden takaiseen? Voiko auttaa, jos alan taas syödä kanaa ja kalaa? Mitä muuta? Auttaako liikunta, lisäravinteet, proteiinipirtelöt....? Olisi ihanaa jos joku osaisi antaa ohjeita ja toivoa :'(

Hamppuöljyä ruokalusikallinen tai enemmänkin päivässä! Joka päivä!

Ja siirry lihaan jos haluat hiuksesi takaisin. Et varmasti osaa kasvisyöjänä tai vegaanina syödä niin että saat kaikki mahdolliset, koska hiuksesikin/pääsi oireilee. Eli tarvitset nyt vitamiineja ja B12 varsinkin.

Hop hop. KANANMUNAA sitä joka päivä myös. Ja mielelllään raakana. Niin klisee kuin se onkin.

Hamppuöljyä ruokalusikallinen tai enemmänkin päivässä! Joka päivä!

Ja siirry lihaan jos haluat hiuksesi takaisin. Et varmasti osaa kasvisyöjänä tai vegaanina syödä niin että saat kaikki mahdolliset, koska hiuksesikin/pääsi oireilee. Eli tarvitset nyt vitamiineja ja B12 varsinkin.

Hop hop. KANANMUNAA sitä joka päivä myös. Ja mielelllään raakana. Niin klisee kuin se onkin.

Niin ja lisätäkseni.. Muista että olet kokonaisuus, sun pitää hoitaa toi stressi pois. Muuten ei pelkkä syönti auta. Aloita vaikka meditointi tai yooga tai ihan mikä nyt mieltäsi rentouttaa.

Ja älä keskity nyt vähänaikaan hiuksiisi ettet ressaa vain lisää :D

Kaljukin on ihan kelpo.

Mutta tyrniöljyä suosittelen minä jos haluaa haivenista tuheammat.

Tyrnikin hyvä. Mutta hamppuöljyssä enemmän hiustenkasvua edistäviä rasvoja yms.

Hamppuöljy sisältää paljon terveellisiä ja ihmiselle välttämättömiä omega-3-, omega-6-, ja omega-9-rasvahappoja. Hampunsiementen monityydyttymätön ja paljon rasvahappoja sisältävä rasva koostuu pääosin linolihaposta (LA, omega-6), jota on siementen rasvapitoisuudesta noin 55 prosenttia ja alfalinoleenihaposta (ALA, omega-3) jota on 20–25 prosenttia. Hampunsiemenet sisältävät myös erittäin harvinaista ja terveellistä gammalinolihappoa (GLA, omega-6) neljä prosenttia ja stearidonihappoa (SDA, omega-3) suunnilleen kaksi prosenttia.[3][4] Sen on myös todistettu lievittävän atooppisen kuivan ihon oireita.[3]

Kylmäpuristusprosessin sivutuotteena syntyvää hamppurouhetta on myös ehdotettu valkuaisrehuksi lypsylehmille.[5] Aiemmin soijapavun luultiin olevan kasvikunnan eniten aminohappoja sisältävä jäsen, sillä se sisältää jopa 18 aminohappoa kahdestakymmenestä proteiinisynteesissä tarvittavasta aminohaposta. Kuitenkin uudempien tutkimusten mukaan hampunsiemenet sisältävät kaikki ihmisen terveydelle välttämättömät 20 aminohappoa.[6]

Ootko miettiny kaljua? Näyttää joillain naisilla tosi hyvältä! Tai jokin hippihuivitsydeemi väliaikaisratkaisuksi? Kuulostaa, että sulla on jotain hormonihäikkää. Kannattaa käydä lääkärillä. Ja koita jotenkin hoitaa tota stressiä pois.

Tässä jotain esimerkkejä tyylikkäistä huiviturbaanihässäkistä.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a5/d5/6b/a5d56b36f360f028d627914963caa864.jpg
a5d56b36f360f028d627914963caa864.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/6d/b4/6e/6db46ee11ffe12e3f9326090aea08b90.jpg
6db46ee11ffe12e3f9326090aea08b90.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/fd/2f/e1/fd2fe1f4649c77f307ea06e09f4a7487.jpg
fd2fe1f4649c77f307ea06e09f4a7487.jpg

Mites olisi peruukki..? Tosi luonnolliden näköisiä peruukkeja oikealla hiuksella saatavana. Tummaihoisista esim jenkeissä merkittävä osa käyttää peruukkia kunnosa hius toivotonta säkkärää.
Tuttavallani lähti kaikki hiukset kun rupesi kadvissyöjäksi eivätkä ole palanneet vaikka nykyisin syö myös lihaa ja kilpirauhaslääkityskin on. Köyttänyt jo 10v peruukkia, ihanan helppoa kun ei tarvi joka ilta pestä sitä tukkaa..

Kiitos tuosta hamppuöljyvinkistä! Ostan heti huomenna sitä!

Kalju mulle ei sopisi, kun on "kuoppainen" pää, eikä mitenkään kovin naiselliset piirteet. Jotakin huivia oonkin joskus käyttänyt niin että oon tehnyt siitä nutturan. Mutta kyllä mä vaan haluaisin niitä hiuksia myös takaisin enkä vain peittää päänahkaa :(

Mites olisi peruukki..? Tosi luonnolliden näköisiä peruukkeja oikealla hiuksella saatavana. Tummaihoisista esim jenkeissä merkittävä osa käyttää peruukkia kunnosa hius toivotonta säkkärää.
Tuttavallani lähti kaikki hiukset kun rupesi kadvissyöjäksi eivätkä ole palanneet vaikka nykyisin syö myös lihaa ja kilpirauhaslääkityskin on. Köyttänyt jo 10v peruukkia, ihanan helppoa kun ei tarvi joka ilta pestä sitä tukkaa..

En ainakaan vielä ole henkisesti valmis peruukkiin...

Itse varmaan leikkauttaisin loputkin pois ja hankkisin peruukin(peruukkeja). Siinä on ainakin se hyvä puoli, että voi vaihtaa kampausta sekä pitempään, että lyhyempään malliin halutessaan.

Mulla hiusten kasvaminen räjähti käsiin karppaamisen myötä. Sen lisäksi syön päivittäin C-vitamiinia ja Magnesiumia, missä on myös sinkki lisänä.

Aluksi tuli ruokavaliovinkkejä, kiitos niistä! Tämä on tosiaan vaikea asia tämä ruokavalio, kun punaista lihaa olen syönyt viimeksi varmaan 13-vuotiaana ja kanaa silloin joskus 8 vuotta sitten. Kalaa myöskään en käytännössä oikeastaan ollenkaan. Kananmunia oonkin nyt lisännyt ruokavalioon viime aikoina ja niistä tykkään.

Mutta se liha. Pakko olisi kai kanasta aloittaa. Kauhea kynnys laittaa palastakaan kanaakaan suuhun, koska oon kasvissyöjä siksi, etten oo koskaan tykännyt lihasta (eli eettiset tms. syyt eivät ole mulle etusijalla).

Kävin tänään kampaajalla. Inhoan harvaa asiaa yhtä paljon. Se puoli tuntia istua siinä tuolissa, kun joku keskittyy hiuksiini, on käsittämättömän nöyryyttävää. Käyn siksi leikkauttamassa hiukset kerran vuodessa ja istun tuolissa silmät kiinni, koska en kestä sitä näkyä. Nyt vielä kampaaja leikkasi aivan liian lyhyeksi hiukset, enkä pysty mitenkään peittämään hiusten ohuutta.

Harvoin näen kellään yhtä ohuita hiuksia kuin minulla on. Ponnari olisi lyijykynän paksuinen. Mulla ei ole koskaan ollut paksut hiukset, mutta sentään joten kuten siedettävät (muut naiset olisivat kauhuissaan niinkin ohuista hiuksista, mutta mä tekisin mitä vaan saadakseni edes ne takaisin).

Oon nyt 31. Viime vuonna tuli avioero ja hiuksia on siitä lähtien lähtenyt älyttömästi, en tajua, miten on enää edes mistä lähteä. Vielä 8-9 vuotta sitten hiukset olivat vähän paremmat. Sitten tuli ahdistus- ja paniikkikohtaukset, syömishäiriö ja siirryin täysin kasvisruokaan (lähes vegaaniseen).

Nyt oon valmis tekemään mitä vaan, koska en kestä enää. Mitä voin tehdä, että hiukset vielä palautuisivat 8 vuoden takaiseen? Voiko auttaa, jos alan taas syödä kanaa ja kalaa? Mitä muuta? Auttaako liikunta, lisäravinteet, proteiinipirtelöt....? Olisi ihanaa jos joku osaisi antaa ohjeita ja toivoa :'(
Stressi saa aikaan hiustenlähtöä, samoin vegaaninen ruokavalio. Siirry sekaruokavalioon, pääse irti avioeron aiheuttamasta stressistä ja hakeudu lääkärille.

Aluksi tuli ruokavaliovinkkejä, kiitos niistä! Tämä on tosiaan vaikea asia tämä ruokavalio, kun punaista lihaa olen syönyt viimeksi varmaan 13-vuotiaana ja kanaa silloin joskus 8 vuotta sitten. Kalaa myöskään en käytännössä oikeastaan ollenkaan. Kananmunia oonkin nyt lisännyt ruokavalioon viime aikoina ja niistä tykkään.

Mutta se liha. Pakko olisi kai kanasta aloittaa. Kauhea kynnys laittaa palastakaan kanaakaan suuhun, koska oon kasvissyöjä siksi, etten oo koskaan tykännyt lihasta (eli eettiset tms. syyt eivät ole mulle etusijalla).

Usko pois, tuohon osaan jopa samaistua. Jouduin itse aloittamaan lihan uudestaan ja myös eron jälkeen kun stessi ja masennus söi kaiken lihan kehosta ja samoin todella suuren osan hiuksista päästä:)

Mutta kannatti! Nyt olen kunnossa :) Kaksi vuotta meni ennenkuin suht normaali elämä lähti pyörimään.

Jos syöt muute stressin takia huonosti niin ajasta kännykkääsi ruokailut äläkä luista niistä kertaakaan vaikkei olisi nälkä. Mahalaukku kasvaa ja huomaat miten ajan kuluessa alat voida paremmin ja hyvä ruoka tosiaan tekee paremman mielen ja laskee stressiä.

Pystyisitkö kalaa syömään paremmin? Sekin on hyväksi hiusten kasvuun:)

Jos ei mistään kalapuikoista puhuta :D

Usko pois, tuohon osaan jopa samaistua. Jouduin itse aloittamaan lihan uudestaan ja myös eron jälkeen kun stessi ja masennus söi kaiken lihan kehosta ja samoin todella suuren osan hiuksista päästä:)

Mutta kannatti! Nyt olen kunnossa :) Kaksi vuotta meni ennenkuin suht normaali elämä lähti pyörimään.

Jos syöt muute stressin takia huonosti niin ajasta kännykkääsi ruokailut äläkä luista niistä kertaakaan vaikkei olisi nälkä. Mahalaukku kasvaa ja huomaat miten ajan kuluessa alat voida paremmin ja hyvä ruoka tosiaan tekee paremman mielen ja laskee stressiä.

Pystyisitkö kalaa syömään paremmin? Sekin on hyväksi hiusten kasvuun:)

Jos ei mistään kalapuikoista puhuta :D

Uups.. Sanoit juuri ettet syö kalaa :D

Hiusten keratiinit ovat proteiineja. Mistä proteiineja helpoimmin saa monipuolisesti? Aivan, lihasta, munista, maitotuotteista ja kalasta.

Mutta tuskin sinun tarvitsee mihinkään karppausmättöön ryhtyä. Kohtuullisesti hyviä proteiineja, palautumisvaiheessa kalaöljyä, b- ja d-vitamiineja sekä sinkkiä purkista, siitä se tukka lähtee tuuhenemaan. Valitse b-vitamiinivalmiste, jossa mukana paljon b7-vitamiinia eli biotiinia.

Yhteistyössä