Niin megaluokan stressi, että tuntuu et sydän tulee kohta rinnasta ulos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
Mies teki työsopparin ja hänen työnsä alkaa vuodenvaihteessa. Muutto siis toiselle paikkakunnalle. Meillä Ok-talo joka ollut nyt 1/2 v. myynnissä ja hiljaista on:/ Nyt paniikissa sitten etsitään tähän edes vuokralaisia, jotta päästäis kaikki muuttamaan samaan aikaan. Tuntuu ettei niitä vuokralaisiakaan ole tyrkyllä missään.:(
Pitäis alkaa soittelemaan koulupaikkoja lapsille ja kaikkea muuta käytännön asiaa alkaan hoitamaan. Mutta , jos tähän taloon ei kukaan ole tulossa, ei tätä voi tyhjäksikään jättää, joten joudu jäämään lasten kanssa sitten tänne:(
Tää on niiiin kamalaa ja ahdistavaa että:(:( Itku tulee kohta....

Oon lukenu sun alotuksen tästä aiemminki, ikävää ettei asiat oo vieläkään selvinny. : (

Jos nyt niin kävis, että joudutte itse jäämään ja mies vaihtaa paikkakuntaa, kyllä sitäkin varmaan jonkin aikaa jaksaa! Olisiko uudella paikkakunnalla niin läheisiä tuttuja, että mies voisi siellä yöpyä, ettei tarvitsisi siellä asumisesta / majoittumisesta maksaa (niin paljoa)? Ja jos sit vaikka viikonlopuiksi ainakin kotiin,,,

ja myytävää asuntoa voisi koittaa joko itsenäisesti tai ammattilaisen avulla stailata myyntikuntoon?

[QUOTE="hmm";24872133]Oon lukenu sun alotuksen tästä aiemminki, ikävää ettei asiat oo vieläkään selvinny. : (

Jos nyt niin kävis, että joudutte itse jäämään ja mies vaihtaa paikkakuntaa, kyllä sitäkin varmaan jonkin aikaa jaksaa! Olisiko uudella paikkakunnalla niin läheisiä tuttuja, että mies voisi siellä yöpyä, ettei tarvitsisi siellä asumisesta / majoittumisesta maksaa (niin paljoa)? Ja jos sit vaikka viikonlopuiksi ainakin kotiin,,,

ja myytävää asuntoa voisi koittaa joko itsenäisesti tai ammattilaisen avulla stailata myyntikuntoon?[/QUOTE]

Joo, olen mä aikasemminkin tästä tänne avautunut.... Ei hyvältä tosiaan näytä:( Ei miellä ole siellä tulevalla paikkakunnalla ketään tuttuja:/ Ja rahat on tiukassa , niin ei ole paljoa ns. pelivaraa mihinkään.
Se nyt on selvää, ettei tää talo mene kaupaksi ennen vuodenvaihdetta, sen uskon. Mutta sais edes me mukavat vuokralaiset joksikin aikaa! Ja tutut aina niin kehuu meidän taloa, että kuinka ihana tää on... Mutta ei täällä sitten näemmä kukaan halua OK- talon vuokralle just nyt:(

Mies teki työsopparin ja hänen työnsä alkaa vuodenvaihteessa. Muutto siis toiselle paikkakunnalle. Meillä Ok-talo joka ollut nyt 1/2 v. myynnissä ja hiljaista on:/ Nyt paniikissa sitten etsitään tähän edes vuokralaisia, jotta päästäis kaikki muuttamaan samaan aikaan. Tuntuu ettei niitä vuokralaisiakaan ole tyrkyllä missään.:(
Pitäis alkaa soittelemaan koulupaikkoja lapsille ja kaikkea muuta käytännön asiaa alkaan hoitamaan. Mutta , jos tähän taloon ei kukaan ole tulossa, ei tätä voi tyhjäksikään jättää, joten joudu jäämään lasten kanssa sitten tänne:(
Tää on niiiin kamalaa ja ahdistavaa että:(:( Itku tulee kohta....

Ja mitäs kamalaa siinä on, jos mies asuu viikot toisella paikkakunnalla? Mun isä on ollut reissuhommissa 20-vuotta, vain viikonloput ollu kotona. Meitä on 4 sisarusta ja ei mitään pahaa sanottavaa siitä, että isä reissutöitä tehnyt.

[QUOTE="niin";24872160]Ja mitäs kamalaa siinä on, jos mies asuu viikot toisella paikkakunnalla? Mun isä on ollut reissuhommissa 20-vuotta, vain viikonloput ollu kotona. Meitä on 4 sisarusta ja ei mitään pahaa sanottavaa siitä, että isä reissutöitä tehnyt.[/QUOTE]

Tää ei vaan ole kaikkien näkemys perhe-elämästä. Ei esim mun, pakon edessä ehkä - mutta ei vapaaehtoisesti

Ja itse olen tehnyt repputyötä ennen lapsi, niin suomessa kuin ulkomailla ja niissä piireissä eroprosentit on aika hurjia. Toki on perheitä joille tuo kuvio sopii (perheen äiti haluaa olla yksin lasten kanssa viikot) mutta hyvin,hyvin helposti hiertää. Eikä kaikki isätkään halua olla viikkoja erossa lapsistaan ja vaimosta.

Aika pitkään ollut talo myynnissä. Missäpäin teillä se on ja onko kiinteistövälittäjä sitä käynyt aktiivisesti näyttämässä ostajaehdokkaille. Onko tullu edes yhtään ostotarjousta?

[QUOTE="Vieras";24872207]Aika pitkään ollut talo myynnissä. Missäpäin teillä se on ja onko kiinteistövälittäjä sitä käynyt aktiivisesti näyttämässä ostajaehdokkaille. Onko tullu edes yhtään ostotarjousta?[/QUOTE]

Uudellamaalla. pienellä paikkakunnalla..... SEkin vaikuttaa asiaan. Täällä taloja nyt pilvinpimein myynnissä, niin tarjontaa on paljon. Välittäjä on pitänyt näyttöjä n. 2-3vko. välein. Pari katsojaa vaan käynyt, ei yhtäkään ostotarjousta.:/ ja ei, hinnassa ei vikaa, eikä missää muussakaan sellaisessa. Tää on vaan niin p.keleen tuppukylä!

Tää ei vaan ole kaikkien näkemys perhe-elämästä. Ei esim mun, pakon edessä ehkä - mutta ei vapaaehtoisesti

Ja itse olen tehnyt repputyötä ennen lapsi, niin suomessa kuin ulkomailla ja niissä piireissä eroprosentit on aika hurjia. Toki on perheitä joille tuo kuvio sopii (perheen äiti haluaa olla yksin lasten kanssa viikot) mutta hyvin,hyvin helposti hiertää. Eikä kaikki isätkään halua olla viikkoja erossa lapsistaan ja vaimosta.

Me ollaan myös niin tiivisperhe, ettei todellakaa haluta asua erossa... Pikkuhetki on ok, mutta ei pidemmänopäälle ei kiitos.

Me taas kuumeisesti etsitään omakotitaloa vuokralle, mutta tuntuu, ettei niitä meiltä päin löydy. Tietysti vuokralaisen saamista voi hidastaa sekin, että jos tiedossa on talon mahdollinen myynti, ei taloa ihan helposti tule vuokrattua, varsinkaan jos perheessä on lapsia. Tarkoittaisihan se uutta muuttoa ja asunnon etsimistä myös vuokralaisellekin.

Yksi vaihtoehtohan on soittaa yrityksiin, joilla on keikkatyöläisiä teidän paikkakunnalla, rakennusfirmat tms. puljut vuokraavat omakotitaloja juurikin työntekijöidensä väliaikaisiksi asunnoiksi.

Yhteistyössä