niille joille on tehty lääkkeellinenraskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Hei!

En tiedä onko tämä edes oikea palsta kysellä näitä asioita, kun tämähän on kai lähinna tarkoitettu niille, jotka eivät tee aborttia...

Mutta minun tilanteeni siiis on nyt tämänlainen: viime maanantaina tehtiin raskauden keskeytys lääkkeellinen sellainen. Eli ensin otettiin se tabletti suunkautta. Ja sitten kotiin ja keskiviikkona 4 cytotec tablettia emättimeen. Vuoto alkoi 4 tunnin kuluttua tablettien laitosta, ja sitä kesti sitten se 4-5 tuntia. Ja sen jälkeen se alkoi hiipua. No nyt käytännössä ei tule verta enää ollenkaan, ja soitinkin naistenpolille. Sanoivat, että jos ei ala vuotamaan enempää ,keskiviikkona verikokeille, että selviää onko raskaus keskeytynyt?

Nyt kysyisinkin, onko verenvuodon väheneminen aina merkki siitä, että raskaus ei olekaan keskeytynyt vaan jatkuu vai onko jollain ollut näin "helppo" keskeytys, muutamassa tunnissa sikiö ulos ja sitten vaan jatkuu normaali elämä...

Luonnollisesti pahoinvointia on edelleenkin jonkin verran, en vaan tiedä onko se hormonaalista vai lääkkeistä johtuvaa? Kaikki hajut jokseenkin kuvottaa, mikää ei maistu millekään jne. raskausoireita siis riittää edelleenkin. MIten nopeassa tahdissa niiden pitäisi häipyä?

JOs vaan joku osaisi vastata, on niin epätietoinen olo!!

keskiviikkoa sun sit vaan tarttee oottaa. Millä viikoilla olit? Ei se kovin montaa tuntia se runsas vuoto kestä. Mulla oli km vähän aikaa sitten, ja muutama tunti oli pahinta vaihetta. Seuraavana päivänä pärjäs tavallisella siteellä ja sit ei tullutkaan paljon mitään. Noita lääkkeitäkin otin, muttei auttaneet mulla enempää. Mut kai olis hyvä ultratakin sit viimeistään jälkitarkastuksessa?

No voi itku. Mulla on juuri alkanut opinnot ja tämä sotkee kyllä niin pahasti tätä. On jo tehnytkin, mutta jos vielä sattuu olemaan niin ettei olekaan keskeytynyt, niin juma...a. Ja sitten vielä on sellainenkin pelko, kun mulla on/oli kierukka, mutta sitä ei nähty ultrassa, niin lääkäri laittoi lähetteen röntgeniin, että varmistetaan, ettei kierukka varmasti ole enää sisällä, vaikka vatsaontelossa. Se on sitten vasta ens perjantaina.

Voikohan kierukan poiston ja kaavinnan tehdä yhtäaikaa. Hitsi kun menee vaikkeeksi tää mun elämä...

Joo tuli kyllä sellaisia lönttejä montakin silloin isoimman vuodon aikana, mutta tiedä sitten oliko se sikiö vai mitälie...MUtta jokatapaukseesa hyytymiäkin tuli, nyt sitten ei oikeestaan yhtään mitään vaikka puhuttiin vuotopäivistä ja 2-4 viikkoa kestää VUOTOA???

Uusimmat

Yhteistyössä