nielurisaleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maikku

Jäsen
24.09.2004
89
0
6
Poikamme ( 3,5v) on menossa nielurisaleikkaukseen. Miten teidän lapsenne siitä parantuivat? Kauanko olivat kipeitä, koska voivat ulkoilla, mitä suostuivat syömään leikkauksen jälkeisinä päivinä? Pitääkä paikkansa, että ulkoilua + muuta liikkumista pitää välttää 2 viikkoa leikkauksen jälkeen? Kiitos!

anteeksi,en tiedä vastausta mutta minulla on neljä vuotias tyttö ja olen ruvennut epäilemään oisiko hänelläkin suurentuneet nielurisat.oireita on todella pahanhajuinen hengitys ja kaulasta hän on niin herkkä etten voi pitää hänellä kun tosi avarakauluksisia paitoja ja hattua jossa menee naru kaulan alta,ei voi kuvitellakaan kaulurista puhumattakaan..heti alkaa yökkimään ja varmasti lopulta oksentaisi jos en äkkiä ota pois!!mitä oireita yleensä on ja täytyisikö minun olla huolissaan?
sen verran muistan omasta lapsuudesta että minulta leikattiin nielu ja kitarisat kuusi vuotiaana ja kurkku oli sen jälkeen kipeä noin viikon..kannattaa välttää riehumista ja itkemistä(jos pystyy)syöttää haaleita sosemaisia tai pehmeitä ruokia ja jäätelöä ja tosiaan ottaa rauhallisesti!itse en sillon aikoinaan niin tehnyt ja haavat aukesivat..mutta se oli silloin ja nyt on nyt,nykyisen se on päivän homma,silloin olin monta yötä sairaalassa!onnea ja rauhallista mieltä niin äidille kuin pojallekin!!ja pikaista toipumista leikkauksesta! :hug:

Meidän tyttö leikattiin kun hän oli n. 3 vuotias. Leikkaus meni hyvin, mutta kipeä hän oli kaksi viikkoa. Lääkkeitä siis särkylääkkeitä annetaan leikkauksen jälkeen säännöllisesti kotonakin tuo kaksi viikkoa, ilman niitä ei olisi pärjätty. Aivan oikeassa olet tuon liikunta rajoitteen kanssa, rauhallisesti pitäisi ottaa eikä ainakaan mitään rehkimistä ja riehumista. Meillä aluksi maistuivat muistaakseni jogurtit, haalea puuro ja muut pehmeät ruoat, mitään kovaa ei saa edes tarjota ja ruoka hyvin jäähdytettynä mielellään ihan haaleana. Saatte kyllä tarkat ohjeet kotiin paluuta varten osastolta. Toivottavasti kaikki menee teilläkin hyvin.

Kiitos vastauksista! Siirsimme varmuuden vuoksi leikkauksen talviloman jälkeen, ettei pojalta mene koko loma sisälläolemiseen ja sairasteluun. lääkäri hyväksyi siirron täysin, ei kuulemma ole viikon väliä. Jännitän kylläkin nyt jo.

Yhteistyössä