Nielurisaleikkas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Heips!
Oisko täällä ketään, kenen lapselta leikattu nielurisat? Pojaltani (5-vee) leikattiin ma nielurisat ja on ollu todella kipeä. En ole uskaltanu pestä häneltä vielä hampaita leikkauksen jälkeen. Miten muut? Pesittekö heti leikkauksen jälkeen hampaat? Käytittekö hammastahnaa? Sairaalasta saaduissa ohjeissa ei lukenu mitään hampaan pesusta.
Kiitos jos joku viitsii vastata!

Ei hampaita pitäis aristaa. Totta kai harjaat. Enkä mä muista että mitään syömästäkään olis kielletty. Ehkä soittasin lääkäriin huomenna ja kysyisin neuvoa. Yksilöllistä tuo kipu ja sattuminen.

Multa iteltä leikattiin olin jo teini eikä mulla ollu oikeestaan ollenka kipeä. Muistan et vahvaa kipulääkettäkään en halunnut enää yöksi ottaa mitä ne sairaalassa tuputti. Yks luokkakaveri taas ei pystyny viikkoon kunnolla puhumaankaan. Mut kysyisin sinuna heti huomenissa, jos ette oo saanu kunnon neuvoja. Oon vaan ymmärtäny että pienillä lapsilla paranis nopeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja myöhäinen:
Ei hampaita pitäis aristaa. Totta kai harjaat. Enkä mä muista että mitään syömästäkään olis kielletty. Ehkä soittasin lääkäriin huomenna ja kysyisin neuvoa. Yksilöllistä tuo kipu ja sattuminen.

Multa iteltä leikattiin olin jo teini eikä mulla ollu oikeestaan ollenka kipeä. Muistan et vahvaa kipulääkettäkään en halunnut enää yöksi ottaa mitä ne sairaalassa tuputti. Yks luokkakaveri taas ei pystyny viikkoon kunnolla puhumaankaan. Mut kysyisin sinuna heti huomenissa, jos ette oo saanu kunnon neuvoja. Oon vaan ymmärtäny että pienillä lapsilla paranis nopeesti.

en mä ajatellutkaan et hampaita aristais vaan kurkkua.. jos ei esim kärsi suutaan kunnolla avata. multa leikattiin ne kun olin 16 ja ai piru miten olin kipee miltei viikon..

"Ei hampaita pitäis aristaa. Totta kai harjaat. Enkä mä muista että mitään syömästäkään olis kielletty. Ehkä soittasin lääkäriin huomenna ja kysyisin neuvoa. Yksilöllistä tuo kipu ja sattuminen.

Multa iteltä leikattiin olin jo teini eikä mulla ollu oikeestaan ollenka kipeä. Muistan et vahvaa kipulääkettäkään en halunnut enää yöksi ottaa mitä ne sairaalassa tuputti. Yks luokkakaveri taas ei pystyny viikkoon kunnolla puhumaankaan. Mut kysyisin sinuna heti huomenissa, jos ette oo saanu kunnon neuvoja. Oon vaan ymmärtäny että pienillä lapsilla paranis nopeesti."

Poikani ei pysty suutaan kunnolla avaamaan, myös puhuminen vaikeaa, eikä puheesta saa oikein selvää. Kyllä lapsetkin voivat olla todella kipeitä. Käskettiin antaa säännöllisesti viikon ajan kipulääkkeitäkin ja senkin jälkeen tarvittaessa. Myös kylmää ja soseutettua ruokaa kehotettiin antamaan kahden viikon ajan.
Pojallani olivat vielä nielurisat todella kookkaat, joten haavapinta iso. Samalla häneltä leikattiin myös kitarisat+ putkitettiin korvat.

Aamulla ja illalla ollaan nyt pesty varovaisesti hampaat ilman hammastahnaa.

Kiitos vastauksista!

Yhteistyössä