Nice. Missä viipyy mun palkkani.

Ei tullut ei! |O

Elämäni toinen palkka ja heti kävi näin.

Ensinnäkin sopparissa lukee että palkkapäivä olis ollut viime viikon perjantai, mutta firma tekeekin käytännössä siten että puolet väestä saa sinä päivänä kun sovittu, toinen puoli parin päivän päästä.

Ahha. Vai niin. Selvä.

Mutta mun palkkani oli oleva tänään tilillä- perjantaina tätä nimittäin tiedustelin jo.

No kun ei ole

Ja tietenkin oikein nyt illalla sitä tarkistin, kun laskuja aioin maksaa :kieh:

Hra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24267882:
Nevö.

Mähän olen tähän saakka työllistänyt itse itseni (eli tavallaan olen kyllä oppinut palkkoja odottelemaan :D)
Myönnän olevani hyvinkin pihalla monesta asiasta.

Odotusajan palkka

Palkka on maksettava palkanmaksukauden viimeisenä päivänä, jollei toisin sovita. Työsuhteen päättyessä päättyy myös palkanmaksukausi, joten työsuhteesta johtuneet saatavat on maksettava työsuhteen lakatessa. Jos saatavien suoritus viivästyy, työntekijällä on oikeus saada korkolaissa tarkoitetun viivästymiskoron lisäksi täysi palkkansa odotuspäiviltä, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä.

Jos työsuhteesta johtuva saatava ei ole selvä ja riidaton tai jos viivästyminen on johtunut laskuvirheestä tai laskuvirheeseen rinnastettavasta erehdyksestä, työntekijällä on oikeus odotuspäivien palkkaan vain, jos hän on huomauttanut viivästymisestä työnantajalle kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä eikä työnantaja ole suorittanut saatavaa kolmen arkipäivän kuluessa huomautuksesta.

Miten mie nyt tuollasita kehtaan /osaan vaatia?

Soitan palkkatukeen ja tiedustelen että missä viipyy saatava ja uhkaan tuolla vai?

:O

Vai pyydän että kohteliaimmin saisiko maanantailta palkan tuplana, kiitos. :flower:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24267882:
Nevö.

Mähän olen tähän saakka työllistänyt itse itseni (eli tavallaan olen kyllä oppinut palkkoja odottelemaan :D)
Myönnän olevani hyvinkin pihalla monesta asiasta.
Perehtyisin soppariin ja tessiin jos firmassa tuollaisia käytäntöjä. Voivat myös maksaa väärää palkkaa tai väärältä tuntimäärältä (tietoisesti tai vahingossa), joten senkin laskisin kun kuitti tulee. Pidemmän päälle ei kannata jäädä jos eivät saa hommaa kuntoon.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24267925:

Soitan palkkatukeen ja tiedustelen että missä viipyy saatava ja uhkaan tuolla vai?

Vai pyydän että kohteliaimmin saisiko maanantailta palkan tuplana, kiitos. :flower:
Ihan asiallisena kannattaa aina pysyä. Järeämmäksi vasta sitten, kun he sanovat ei käy. Ja voi jösses, miten niin et kehtaa pyytää? Kyse on sun palkoista, jos ne jää kehtaamisen takia saamatta niin oma on ongelmas. Tuollaiset firmat luottaa nössöihin työntekijöihin, jotka ei tiedä oikeuksiaan. Kyllä nekin kehtaa olla maksamatta sulle palkkapäivänäsi.

ootko varma,että sun työsoppari on mennyt palkanlakijalle asti?kuulin tapauksen,missä esimies oli unohtanut muutamat sopparit lähettää eteenpäin,niin jäipä sit palkat saamatta..muistaakseni joutuivat 3 arkipäivää rahoja odottamaan sitten..

Siis mä sitä tarkoitin, että miten kehtaan sen muotoilla puhelimessa.....

Mä olen ujo oikeesti:ashamed: ja puhelimessa vallankin. JA asiallinen. Räyhään itsekseni ja sitten kun olen viilentynyt niin hoidan asian oikeasti ja rauhallisesti :D

Tuli niin yllättävänä tietona tuo odotusajan palkka, että meni kerralla ajatus sekaisin :D

Hra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24267925:

No, tuo odotusajan palkka käsittää myös viikonlopun, eli palkkasi piti olla perjantaina joten äkkiistään laskettuna sitä olisi kertyny jo kolmelta päivältä.
Asiahan pitäisi edetä esimiehesi kautta, kunhan esität asian. Toisaalta jos alat rettelöimään ja vaatimaan tuota odotusajan palkkaa niin voi työsuhde katketa nopeaankin. Toisaalta sittenhän kyseeseen saattaa tulla perusteeton työsuhteen purku, jolloin taas voi syntyä tilanne, jolloin voit vaatia työnantajalta korvauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Palkaton haamutyöntekijä?;24268071:
Mikä ala? Kuulostaa siivousalan oksettavalta touhulta.
No siivouspa hyvinkin :D

Tähän saakka kaikki mennyt hyvin ja sovitusti, voihan se olla jokin inhimillinen erreyskin... tai tämän 100% idioottivarmasti toimivan sähköisen tiedonsiirron joku klikki.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24268087:
No siivouspa hyvinkin :D

Tähän saakka kaikki mennyt hyvin ja sovitusti, voihan se olla jokin inhimillinen erreyskin... tai tämän 100% idioottivarmasti toimivan sähköisen tiedonsiirron joku klikki.
Juu, ja aina ne inhimilliset erehdykset on firmaan päin :D se on niin kumma sattuma se. Ei ole tähän mennessä ikinä käynyt niin päin, että olisivat vahingossa liian ajoissa tai liikaa maksaneet!

Hra Majuri
Nykyaikoina täytyy tavallisen duunarinkin olla lähes juristi, että kykenee pitämään kiinni oikeuksistaan. Nykyisin on niin perhanan paljon työntekijöitä kusettavia yrityksiä, jotka kaikin mahdollisin keinoin pyrkivät kusettamaan duunaria ja saamaan lähes ilmaista työvoimaa.

Yhteistyössä

Kotimaista laatusisältöä evästeiden avulla​

Keräämme yhdessä kumppaneidemme (56) kanssa eväste- ja tunnistetietoja esimerkiksi vierailluista sivuista, IP-osoitteista ja laitteiden ominaisuuksista. Tietoja kerätään, jotta voimme tarjota kävijöillemme parempia sisältöjä ja palveluita sekä kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Tietoja hyödynnetään myös kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Hyväksymällä evästeet sallit tietojesi käsittelyn em. tarkoituksiin. Voit muuttaa valintojasi milloin tahansa evästeasetuksistasi näytön alalaidassa olevan linkin kautta.

Lue tarkemmin, mihin tarkoituksiin tietojasi käytetään:

Tällä välilehdellä voit antaa suostumuksesi evästeiden ja vastaavien teknologioiden käyttöön painamalla Hyväksy kaikki tai valitsemalla yksityiskohtaisesti, mihin tarkoituksiin annat suostumuksesi ja painamalla Hyväksy valitut. Jos valitset Estä kaikki tai et tee muokkauksia ja valitset sen jälkeen Hyväksy valitut, evästeitä tai muita vastaavia teknologioita ei hyödynnetä. Suostumuksesi vaaditaan myös siihen, että Toimittajat -välilehdellä luetellut yhteistyökumppanit saavat käsitellä tietojasi. Huomaathan, että sivuston ja palvelun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.

Tarkoitukset

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Mainonta ja sisältö voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa ja sisältöä varten. Mainosten ja sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla "Asetukset" linkkiä.

Tietosuoja