Neuvooko puolisosi ihan yksinkertaisissa ajotilanteissa?

Mies oli mun kyydissä. Jotenkin alkoi pänniä kun mun piti peruuttaa yhdeltä pihatieltä pois, niin tää vaivihkaa höpötti ja viittoili ulkopuolella "juu mä näytän mistä tuut" ja sitten kun liityttiin isompaan tiehen ja olin kääntymäs vasemmalle, se kattoi oikealle "ei tuu ketään täältä."

Mitenhän mut voi pistää koskaan yksin koskaan rattiin? Kas kun kolareitta selvisin ennen miehen tapaamista. :cautious:
 
Oletko itse hiljaa kun mies on ratissa?

Jos olet niin ehkä on aika avata sanainen arkkusi. :sneaky:
Ja ylidramaattisena syöksyt viittomaan joka kerta kun miehesi peruuttaa. :D
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: m.e.k. ja Echo
Oletko itse hiljaa kun mies on ratissa?

Jos olet niin ehkä on aika avata sanainen arkkusi. :sneaky:
Ja ylidramaattisena syöksyt viittomaan joka kerta kun miehesi peruuttaa. :D
Siis mun tekemä neuvominenhan on aiheesta, kun taas mies neuvoo aiheetta, kuin isä lastaan, vaikka olen hyvä kuski.

Siis mun mies on huippu peruuttamaan (ei sit aatella kaksmielisiä), mun ei tartte siinä sitä neuvoa.
Mutta
-ennakoiva ajo sillä = "Mikäs idioootti autokuski tuohon nyt kurvasi?"
-Ajonopeudet (hyvällä säällä): "Juu ei meillä ole mihinkää kiire, tää 80 km/h riittää satasen alueella oikein hyvin, ja ihan varmasti tuo edellä oleva paku kääntyy kohta Mynämäelle."(ei sit käänny vaan körötellään 20 km sen hiturin takana ja kiva kun myöhästyttiin taas)
 
Siis mun tekemä neuvominenhan on aiheesta, kun taas mies neuvoo aiheetta, kuin isä lastaan, vaikka olen hyvä kuski.

Siis mun mies on huippu peruuttamaan (ei sit aatella kaksmielisiä), mun ei tartte siinä sitä neuvoa.
Mutta
-ennakoiva ajo sillä = "Mikäs idioootti autokuski tuohon nyt kurvasi?"
-Ajonopeudet (hyvällä säällä): "Juu ei meillä ole mihinkää kiire, tää 80 km/h riittää satasen alueella oikein hyvin, ja ihan varmasti tuo edellä oleva paku kääntyy kohta Mynämäelle."(ei sit käänny vaan körötellään 20 km sen hiturin takana ja kiva kun myöhästyttiin taas)
Hyvä että mies ajaa rauhallisesti. Itse nappasin ylinopeussakot just...
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Siitä nyt on turha ottaa itseensä, jos pelkääjän puolella ollut kertoo tuleeko autoja risteyksessä. Sehän on vaan hyvä kun se matkustaja blokkaa kuitenkin vartalollaan näkyvyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Mies oli mun kyydissä. Jotenkin alkoi pänniä kun mun piti peruuttaa yhdeltä pihatieltä pois, niin tää vaivihkaa höpötti ja viittoili ulkopuolella "juu mä näytän mistä tuut" ja sitten kun liityttiin isompaan tiehen ja olin kääntymäs vasemmalle, se kattoi oikealle "ei tuu ketään täältä."

Mitenhän mut voi pistää koskaan yksin koskaan rattiin? Kas kun kolareitta selvisin ennen miehen tapaamista.
Meillä tuppasi myös tulemaan joskus hiukan kränää eukon neuvomisen vuoksi. Nykyään olen ratkaissut asian niin että hän ajaa. Jos ei ole mitään hankalia peruutuksia, hän on vähintäänkin yhtä hyvä kuski,mitä minäkin.
Ja siinä mielessä varmempikin, että ei pitkien ajomatkojen aikana nuku rattiin niinkuin minulla on tapana tehdä.
Minulla ei siis ole mitään syytä neuvoa häntä ellei hän itse neuvoja pyydä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Meillä tuppasi myös tulemaan joskus hiukan kränää eukon neuvomisen vuoksi. Nykyään olen ratkaissut asian niin että hän ajaa. Jos ei ole mitään hankalia peruutuksia, hän on vähintäänkin yhtä hyvä kuski,mitä minäkin.
Ja siinä mielessä varmempikin, että ei pitkien ajomatkojen aikana nuku rattiin niinkuin minulla on tapana tehdä.
Minulla ei siis ole mitään syytä neuvoa häntä ellei hän itse neuvoja pyydä.
Sä osaat arvostaa vaimos taitoja. (y)

Mä oon saanu mun isoveljen "160 km/lasissa" -autokoulutuksen nuorena.
Ikinä ei nuorena kolaroinu, nyt ei hurjastele. Tosi hyvä kuski.

Siinä kyydissä sain semmosen MikaHäkkis-pikakoulutuksen että siitä on hyvä laskea nopeuksia, ja perstuntuma tiehen säilyy kurveissakin.
Tiedän mistä nopeudesta ja kallistuksesta oikeesti meinaa mennä ojaan ja mistä ei.
 

Yhteistyössä