Neuvolassa neuvottua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Tuli just mieleen... kävin tällä viikolla ekaa kertaa neuvolassa tämän raskauden tiimoilta. Ja täti kyseli, että syönkö mitään vitamiineja. Sanoin, että en tällä hetkellä, niin täti sanoi että hyvä, ei kannatakkaan. Nyt rupesin, miettimään, että mitäs niin hyvää siinä sitten on. Eikö mitään vitamiineja sitten olekkaan hyvä syödä raskausaikana?

Tarpeeksi monipuolinen ruokavalio riittää takaamaan vitamiinit. Ja oliko siinä myös joku sellainen ettei ennen viikkoa 12 kannata edes popsia mitään ylimääräisiä vitamiineja tai rautaa.

Niin mutta kun öh ja köh, kun tuo ruokavalio on vähän mitä sattuu... alas menee se mitä menee ja loppu jää kaappiin. Mutta viikkoja tosiaan nyt se 9 että voihan se olla sit sitäki... Kun olen kuitenkin kuullut että toisille suositellaan (niinku Pessillekkin) noita vitamiineja...

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Mulle on joka raskaudessa sanottu, että jos syö monipuolisesti niin vitamiinit on turhia. En ole syönyt.

Mulla sama ja täysin terveitä lapsia on tullut =)

Niin no en mä niitä terveitä lapsia epäilekkään. Kaks on tervettä vaikka en oo muuta ku rautaa lopppuraskaudesta joutunut syömään. Aattelin vaan, että onko tässäkin jotain neuvolakohtaisia juttuja. :)

Yhteistyössä