Neuvolan valmennuksessa sanoivat ettei vauvaa enää suositelle nukutettavan selällään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumma

Vieras
Vaan kyljellään, ettei yöllä puklaile selällään.
Mä olen aina ajatellut että selällään olisi paras vauvan nukkua.
Eikö ole aika hankala asettaa toinen kyljelleen niin että on mukavasti eikä kierähdä selälleen tai mahalleen siitä?
Miten te ootte vauvan laittaneet nukkumaan (vastasyntyneen)

Me pistettiin aina kyljelleen nukkumaan. Ihan pieni ei niin osaa kääntyillä, joten pieni tyyny tai peiton taiteltu reuna piti kyljellään. Sit syötön jälkeen laitoin toiselle kyljelle.

Te jotka ootte kyljellään nukuttanut, varmaan tyhmä kysymys mutta miten ootte asetelleet vauvan. Päällimmäinen jalka vähän koukkuun toisen yli? Tuntuuko että alimmainen käsi jää mukavasti? Jotenkin tuntuu että jos joku alkaisi mua itseä asettelemaan kyljelleen niin ei voisi päätyä niin että mun on hyvä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Johan noita vauvoja on synnärilläkin pidetty vain kyljellään kätilöiden toimesta, ainakin vuosina -96, -99, -00 ja -01 :)

Joo, samoin -05, ja välillä suositeltiin vaihtamaan kylkeä ettei tule yhdeltä puolelta lättänä pää...

:laugh:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vauvojen+k%C3%A4tkytkuolemat+v%C3%A4heniv%C3%A4t+uuden+nukkumasuosituksen+my%C3%B6t%C3%A4/1135243962993

Meillä nukkui kyljellään vauva. Ilmeisesti kannattaa välttää tuota mahallaan nukkumista. Kyljellään uskoakseni sama kuin selällään, paitsi kyljellään on helpompaa vauvalla, jos tulee puklausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Johan noita vauvoja on synnärilläkin pidetty vain kyljellään kätilöiden toimesta, ainakin vuosina -96, -99, -00 ja -01 :)

Joo, samoin -05, ja välillä suositeltiin vaihtamaan kylkeä ettei tule yhdeltä puolelta lättänä pää...

:laugh:

Mikäs tuossa suosituksessa niin naurattaa?
Ei se lapselle varmaan kovin kivaa ole jos toinen puoli päästä on lätty.
Tuttavani lapsella nimittäin sellainen pää on.Eikä edes naurata.

Jos noin ahdistaa niin kapaloi lapsi ja pistä kapalo nojaamaan siihen sängyn reunaan, ei ihan kohtisuoraan kyljelleen vaan silleen todella vähän takakenoon. Ja siis älä sitä mieti mimmoseen asentoon, ei ne välitä onko toinen jalka koukussa ja toinen miten.. Ja ihan vastasyntynyt ei suorassa oiskaan, eli kippurassahan nuo on.

Yhteistyössä