Neuvolan "tuomio". Mitä luulette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Syntyykö tää ilman käynnistystä vai ei?

Tilanne on se että huomenna laskettuaika.
Vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt.

Paikat olivat reilusti sormelle auki ja kanavaa ehkä 1cm.

Supistuksia on kyllä ollut mut ei tositoimiin saakka.

Esikoinen meni 2viikkoa yli. Tilanne käynnistyksessä täysin epäkypsä. Ei ollut edes laskeutunut.

jotenkin minä en jaksa uskoa/luottaa siihen et tää täältä omin avuin tulee.

Terkka sanoi et sisäätutkimus saattaa ärsyttää paikkoja ja käynnistää synnytyksen. Ronkli oikein kunnolla.

Mutta kysymys kuuluu jos jollakin tuo sisätutkimus käynnistänyt synnytyksen kauanko tosta tutkimuksesta meni et jotain alko tapahtuu?

Olen havainnut pari supparia samanlaisia kuin aijemminkin mut ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syntyykö tää ilman käynnistystä vai ei?

Tilanne on se että huomenna laskettuaika.
Vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt.

Paikat olivat reilusti sormelle auki ja kanavaa ehkä 1cm.

Supistuksia on kyllä ollut mut ei tositoimiin saakka.

Esikoinen meni 2viikkoa yli. Tilanne käynnistyksessä täysin epäkypsä. Ei ollut edes laskeutunut.

jotenkin minä en jaksa uskoa/luottaa siihen et tää täältä omin avuin tulee.

Terkka sanoi et sisäätutkimus saattaa ärsyttää paikkoja ja käynnistää synnytyksen. Ronkli oikein kunnolla.

Mutta kysymys kuuluu jos jollakin tuo sisätutkimus käynnistänyt synnytyksen kauanko tosta tutkimuksesta meni et jotain alko tapahtuu?

Olen havainnut pari supparia samanlaisia kuin aijemminkin mut ei muuta.

Mulla meni vajaa 15min kätilön kovakouraisen tutkimuksen jälkeen lapsivedet, samalla alko järkyt supistukset. Viikkoja oli tasan 39.

Niin, ja mulla oli muistaakseni kahdelle sormelle auki ja kanavaa muistaakseni 1cm. Mutta terkkari tosin sanoi kokeiltuaan että paikat on niin kypsät kuin yleensä vasta uudelleensynnyttäjällä vaikka oli vasta esikoinen tulossa..

Lähde nyt lenkille ja sitten painelet kuumaan kylpyyn ja istut kauan. Eiköhän ala tulla. Meinasin muuten kirjoittaa neiti! Jännää, tiedätkö kumpi vauva on?

Mulla ainakin toi sisätutkimus käynnisti toisen synnytyksen. mulla oli neuvolassa käydessä paikat auki reilusti parille sormelle ja viikkoja oli tasan 38.
Mulla oli nla aamulla ja parin tunnin päästä alkoi supistella harvakseltaan. Poika syntyi samana iltana 11 maissa.

Sisätutkimus tehtiin 41+6, vauva syntyi 42+2. Tilanne oli melko lailla sama kuin sulla, eli oli kiinnittynyt, saman verran auki jne. Esikoinen oli mennyt 11 päivää yli lasketun ajan. Eli kun pe aamulla tutkittiin, su illalla käynnistyi synnytys :)

Alkuperäinen kirjoittaja lenkille:
Lähde nyt lenkille ja sitten painelet kuumaan kylpyyn ja istut kauan. Eiköhän ala tulla. Meinasin muuten kirjoittaa neiti! Jännää, tiedätkö kumpi vauva on?

no mä kävelin neuvolasta pois. lisäks tultiin tärinä kyytiä linja-autolla mummin luonta pois.

iksi tässä hieman toiveikkaana kun esikoinen tosiaan noin epäkypsä tilanne ja tässä supparit saanu aikaankin jotain. Esikoisessa ei ees supparin supparia ennen synnytystä.

Ja limaa on valutellut PALJON :x

Mulla kaksi synnytystä saanut vauhtia ronkinnasta (lääkäri päivystyksessä/äitipolilla). Eka synnytys oli 41+6 (41+4 ronkittiin) ja toinen 40+6 (ronkittiin 40+4). Molemmilla kerroilla alkoi tuntua tukalammalta jo samana päivänä ja eteni hissukseen.

Minulla ronklattiin paikkoja pari kertaa viikossa kolmen viikon ajan.Ja aina alapään tilanne vähän eteni,eli ronklaaminen auttoi.
Vauva syntyi 6h sisätutkimuksen jälkeen.Olin tuona aamuna kolmelle sormelle auki.
Toinen raskaus meni melkein samoin.Sisätutkimus käynnisti synnytyksen viikolla 40.Reilut kaksi tuntia ja vauva oli sylissäni.
Kolmas käynnistyi jo sitten ihan omia aikojaan.Sisätutkimuksia tehtiin kyllä tuolloinkin,ja kyllä ne aina vähän auttoivatkin.Vauva syntyi viikon ennen laskettua.

Alkuperäinen kirjoittaja kovasti ronkilittiin:
Minulla ronklattiin paikkoja pari kertaa viikossa kolmen viikon ajan.Ja aina alapään tilanne vähän eteni,eli ronklaaminen auttoi.
Vauva syntyi 6h sisätutkimuksen jälkeen.Olin tuona aamuna kolmelle sormelle auki.
Toinen raskaus meni melkein samoin.Sisätutkimus käynnisti synnytyksen viikolla 40.Reilut kaksi tuntia ja vauva oli sylissäni.
Kolmas käynnistyi jo sitten ihan omia aikojaan.Sisätutkimuksia tehtiin kyllä tuolloinkin,ja kyllä ne aina vähän auttoivatkin.Vauva syntyi viikon ennen laskettua.

voikohan tollasta ronklimista tehdä itse?

entäs seksi? jos paikat auki saako sitä sekstailla?

Kuulostaa, et käynnistyis itsenäisesti. Mulla on kahdessa raskaudessa irrotettu kalvoja, eli tehty se ronski sisätutkimus. Molemmilla kerroilla synnytys käynnistyi siitä ronkkimisesta kahden päivän päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja kovasti ronkilittiin:

voikohan tollasta ronklimista tehdä itse?

entäs seksi? jos paikat auki saako sitä sekstailla?

Neuvolan kannustuksesta,ja kätilön "määräyksestä" harrastimme aika tiheään seksiä:D
Tulihan sitä kohdunsuuta itsekin kokeiltua noiden kahden viimeisen raskauden aikana.Kolmannen kohdalla mies lähti hakemaan kesken seksin liukkaria kun lapsivedet hulahtivat.Ronklailu siis auttoi joiltain osin sillonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Kuulostaa, et käynnistyis itsenäisesti. Mulla on kahdessa raskaudessa irrotettu kalvoja, eli tehty se ronski sisätutkimus. Molemmilla kerroilla synnytys käynnistyi siitä ronkkimisesta kahden päivän päästä.

mikähän luokitellaan ronskiksi?

kaikki kun sanoo että se sattuu mut mulla ei oo koskaan sattunut. eli onkoo se sitte ollut täysin hyödytöntä?

tuntui ikävälle mut ei sattunut niinkuin useat sitä kokemusta kucailevat.

Mulla oli ainokaisen loppuraskaudessa sisätutkimus tiistaina. Illalla tuli muutama kipeämpi supistus, mitä oli aiemmat ikinä olleet. Aamuyöstä klo 4 maissa heräsin säännölliseen kipeään supisteluun. Klo 18 maissa keskiviikkona syntyi rv 39+4. Tuossa sisätutkimuksessa tutki ensin gyne ja sitten vielä kansi ja naureskelivat, että laitetaan vähän vauhtia...

Yhteistyössä