Neuvolakysymys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuinka helposti saa ns. ylimääräisen ultran neuvolasta varattua? Siis jos ei ole vuotoa, eikä muutakaan sellaista.. kun minulla on eka neuvola nyt alkavalla viikolla. Ja seuraava ultra olis kai rv12 tai sinnepäin ja odotusta siihen olisi vielä yli kolme viikkoa. On vain itsellä sellainen tunne, että kaikki ei ole nyt oikein :(

Onks teillä siis ultra neuvolassa? Jos on niin luulis et aika helposti, mut meillä esim ei ollut eikä sillon ultraan olis päässy vain siksi et on "sellanen tunne", yksityiselle olis joutunu menee.

monessa neuvolassa (ainakin meidän ja muiltakin oon kuullut ) on ultra jolla voivat tarkistaa perusasiat kuten sykkeen ja sen onko siel ylipäätään mitään.
muuhun tarvitaan kokenut lääkäri, eikä sellaista ihan hevillä tossa vaiheessa lähetetä koska jos menis kesken, ei mitään voida tehdä.

öö ensinnäkään harvassa neuvolassa on ultravehkeitä. Onko teidän?

Toiseksi, molella on se pelko ettei kaikki ole hyvin, eti ole yksin ajatuksinesi.

Jos pelottaa, mene yksityiselle

No ainahan voi mennä käymään neuvolassa, jos siltä tuntuu. En tiedä alkavatko ultrailemaan, tuskimpa. Mee yksityiselle käymään ultrassa, niin minäkin tein noilla viikoilla.

ei tuolla perusteella saa, oletan että suurimmalla osalla äideistä on alku vaiheessa tuo olo "kaikki ei oo hyvin" tulis vähän hintavaks jokanen päästää sillon ultraan kun haluaa,sitä varten on yksityiset :)

kuulemma neuvolassa on ultrausvehkeet, mutta kylässä vain yksi osaava ultraaja :( Menisinhän mä yksityiselle, mutta ei täällä ole semmostakaan. Ja tuo np- ultra on keskussairaalassa. Ja tämä on ihan hirveetä tämä tiedottomuus, kun näitäkin tehtiin tosi monta vuotta, eikä näinoleen jos km tulee, helpota tieto yhtään että voi yrittää uutta. En ymmärrä miten kukaan voi iloita raskaudesta!! Ainoat kaksi päivää olin aika iloinen, kun näin ultrassa kaksi pientä sykkivää sydäntä. Ja siitäkin on jo viikkoja.

Pojan 1v neuvolassa kerroin että kesällä hänestä tulee isoveli, JOS tulee. Oli siis tunne että kaikki ei välttämättä oo ok. Terkkari sitten totes että tuolla perusteella ei taida ultraan päästä, vaikka en sitä edes kysynyt.

Mutta veikkaan siis että ei muuallakaan tuolla perusteella siihen pääse, vaan täytyy mennä yksityiselle.

Yhteistyössä