Neuvola Turussa?

• Viestiketjun aloittaja Suututtaa niin että itkettä
  • Ensimmäinen viesti
Suututtaa niin että itkettä
Nyt meni neuvola vaihtoon - en ole alkuunkaan, ollenkaan tyytyväinen neuvolaamme ja nyt loppui kärvistely. Äitiysneuvolakäyntejä ei montaa olisikaan tarjolla, kun kuitenkin viikkoja jo paria päivää vajaa 34. Mutta siis, suositelkaa! Missä Turussa olette saaneet hyvää neuvolapalvelua? Tarkoitan tällä sitä, että neuvolan th ei vaihdu koko ajan, joku on kiinnostunut raskautesi etenemisestä ja perhevalmennukset ovat olleet hyviä?

Minä en ole tavannut meidän omaa neuvolatätiä kuin kerran ja kaikilla muilla kerroilla meillä on ollut sijainen, yleensä aina eri sijainen. Kenelläkään ei ole siis mitään kokonaiskuvaa meidän tilanteestamme. Entäs jos meille tulisi joku hätä? Minä vaikka masentuisin synnytyksen jälkeen tms.? Suututtaa!

Lisäksi meillä peruuntui perhevalmennus juuri ja meille ei siitä etukäteen edes ilmoitettu. Ja nyt kehottelivat soittamaan muihin neuvoloihin, jos niillä vaikka alkaisi ryhmiä. Siis täh? Ensimmäisen lapsen kanssa tuntuisi jotenkin tärkeältä, että joku kertoisi miten se otus edes pidetään hengissä. Ja olisin olettanut, että meille hoidetaan se uusi ryhmä ilman, että tarvitsee itse soitella ympäriinsä.

Eli ehdotuksia? Minkä neuvolan olen kokenut hyväksi?

turussa asuessani kävin mäntymäen äitiysnlassa. oli sama täti kahdella ekalla lapsella, sitten vaihtui ja kolmannella oli sama kuin kakkosella lopussa.. =) kesä on vaan sitä aikaa että tulee sijaisia.

pula
Mulla oli ihan samanlaista koko raskausajan. 5 eri tätiä tai tyttöä. Mun tietoja oli osittain kirjattu väärin Ja osittain tärkeitä tietoja oli jäänyt kokonaan kirjaamatta. Kukaan ei kuunnellut mitä Mulla oli sanottavaa. Jos turussa olisi yksityinen neuvola niin olisin valmis maksamaan siitä.

ketjun aloittaja
Mä tapasin siis meidän th:n ensimmäistä kertaa nyt kesällä. Koko kevät meni sijaisten kanssa ja nyt siis taas alkaa sijaisrumba. Ei siinä muuten mitään, mutta sijaiset eivät ole kyllä olleet ihan tehtäviensä tasalla. Kyseessä on siis erityisraskaus mun fyysisen sairauden vuoksi ja olisin kyllä ihan oikeasti kaivannut sen suhteen tarkempaa seurantaa ja ihan tukeakin. Olen hankkinut sitä sitten muualta, mutta... Viimeinen pisara oli vain tuo perhevalmennuskuvio, kun meille selvis vasta kun sen olisi pitänyt alkaa, että se on peruttu. Meille ei kukaan siis soittanut, että ei tarvitse tullakaan. Mies oli joutunut järjestämään työkuvioitaan uusiksi tuon takia.

Ja kaikki käynnit ovat olleet sellaisia, että mies on jätetty täysin syrjään ja lomakkeet, joita on pyydetty täyttämään ovatkin olleet "teidän kahdenkeskisiä keskusteluitanne varten". Kyllä meillä osataan puhua ilman lomakkeitakin. Ja mitä hittoa sellaiset lomakkeet pitää sitten neuvolaan palauttaa, jos niitä ei siellä edes käydä läpi.

Mäntymäestä olen kuullut ihan hyvää muualtakin. Kirkkotiekin kiinnostaisi lähinnä sijaintinsa takia, mutta en tunne ketään, joka olisi siellä käynyt.

• Tykkää
Reactions: Salla07
ketjun aloittaja
Eli Brahe ja Mäntymäki... Täytyy soitella huomenna, kun olen vähän rauhoittunut taas näistä uusimmista käänteistä. Mutta siis, miten voi olla mahdollista, että äitiysneuvolajärjestelmää kehutaan? Eihän tässä touhussa ole päätä ei häntää.

"noh"
Mutta siis, miten voi olla mahdollista, että äitiysneuvolajärjestelmää kehutaan? Eihän tässä touhussa ole päätä ei häntää.
Sulla on kokemusta tasan yhdestä neuvolasta yhden raskauden osalta. Yleisesti ottaen suomalainen äitiysneuvolajärjestelmä on laadukas ja tehokas, vaikkei se sinun kohdallasi tässä yksittäistapauksessa olekaan sitä ollut. Tsemppiä sulle, toivottavasti löydät sopivan neuvolan, jossa homma toimii!

Brahe oli hyvä
Saako sen neuvolan sitten itse vaihtaa? Mulla muutaman vuoden takaa kokemusta, ja silloin ainakin tiukasti kuuluttiin yhden ja ainoan neuvolan piiriin. Onneksi se olikin hyvä, Brahen neuvola ja siellä ihana Merja.

Mäntymäessä käynyt 2 raskauden aikana, pelkkää hyvää sanottavaa. Ei oo ollut sijaisiakaan kuin kerran: tänä kesänä ns. vauvakäynnillä, oman th:n ollessa lomalla, ja tuokin sijainen ihan oikea terkka eikä mikään opiskelijanplanttu (saman nlan vakituinen th).

Ruotsinkielisessä äitiysneuvolassa kävin ekaa odottaessa, ei rutisemista siitäkään.

Toisaalta...en ole mahdottomia vaativaa sorttia, enkä herkästi herneet vetävä. Eli siinä missä mä koen kaiken toimivan tosi hyvin, saattaa joku muu odottaa ihan jotain muuta, ja olla kovinkin näreissään kun toiveet ja realiteetit ei kohtaa.

kirkkotie
Muista antaa palautetta ylemmällekin tasolle.
Mitäs tossa mitkään palautteet auttaa ? Laupunki sille mitään voi, että vusoilomat, sairaslomat, eläköitymiset, luonnolliset vaihdot ym. vaikuttaa henkilöiden vaihtumiseen. Kai se kaupungin omakin halu olisi, ettei jatkuvasti tarvitsisi miettiä rekryä ja sijaisuuksien sujumista ???

Itse kävin Kirkkotiellä, eri naama joka kerta ja muutenkin aika heppoiseslta tuo neuvolatouhu vaikutti ensiodottajan näkökulmasta. Loppuun tämä kliseinen, että syntyy/on syntynyt niitä lapsia ilman neuvolaakin.

"kahden äiti"
Paattisilla ja Maariassa ainakin hyvät terveydenhoitajat, eivätkä vaihdu koko ajan. :) (olisikohan minulla kerran ollut kummassakin raskaudessa joku sijainen yhdellä neuvolakäynnillä) Toki jos keskustan suunnalla asuu, niin olisi hieman pitkä matka...

"vieras"
Et siellä äitiysneuvolan puolella enää synnytyksen jälkeen käy kuin kerran vauvan kanssa ja sitten jälkitarkastuksessa, minkä tekee lääkäri. Periaatteessa olet useamman kuukauden synnytyksen jälkeen äitiysneuvolan asiakas, mutta ei siellä käydä kuin ongelmatapauksissa.Muuten siirryt lastenneuvolan asiakkaaksi ja se ei välttämättä ole edes samassa paikassa kuin äitiysneuvola ja vaikka olsii, voi olla, että täysin eri henkilökunta hoitaa sen puolen.

Eipä siellä perhevalmennuksessa mitään ihmeitä opeteta, esikoisen kohdalla se tuntui täysin ajan hukalta, seuraavien kanssa sitä ei sitten enää edes tarjottu. Äitysneuvoloita on paljon eri puolella kaupunkia, olisitko sitten mukisematta hyväksynyt minkä tahansa ajan missä päin tahansa? Helpompi se on sinun itsesi selvitellä teille sopiva paikka ja aika.

Ja se raskautesi eteneminen löytyy kyllä koneelta. Tujossa vaiheessa tuskin saat mitään pysyvää äitiysneuvolahoitajaa, todennäköisesti saat eri henkilöt lopuillekin käynneillesi, jos noilla viikoilla vaihdat paikan. Kesällä vakkarit tahtovat olla lomalla.

vierailija
hei! pitää sen verran kertoa että odotin viime vuonna 3 lastani ja kävin brahen neuvolassa odotusajan sekä ekat kuukaudet lapsen syntymän jälkeen,mitään "normaalia" toimintaa en suurimmaksi osaksi saanut :( ei voi sanoa että yksi ihminen toimi vaan väärin vaan niitä oli useampia ikävä kyllä :( en ole saanut vastauksia toiminnalle vieläkään,vaikka kysynyt useasti ja turun kaupungilta tullut vaan "höpö"vastauksia,ei itse asiaa tai vastauksia kysymyksiin mitä olen halunnut :( ja brahe oli missä käytiin.musta on aina ollut neuvoloissa kiva käydä tätä ennen,ja aina pystynyt puhumaan ja kysymään mutta nyt meni yli hilseen mullakin.eka täti kirjannu väärin asioita ja miten tykkää koneelle,selvisi vasta kuukausien jälkeen pikkuhiljaa,otin osastohoitajaan mieheni kanssa yhteyttä,kerrottiin että terveystarkastuksia jättää ottamatta,ja on väärinkirjauksia oikastiin ne,ja saatiin neuvolatäti vaihdettua.mutta kas omituinen homma jatkui,lähetteitä lähetteitten perään,lääkärikäyntejä mistä ei tiedetty minkä takia jne.oli lähetteitä tehty mutta "unohdettiin" kertoa meille niistä,eikä kukaan muukaan tiennyt niistä mitään koko talossa vaikka samaa konetta katsoivat ja tietoja,vaikka ihmeteltiin.eikä siinä mutta niskaturvotustuloksia odotettiin 1,5kk,lopulta saatiin kotiin paperilla et ultrassa ei ole todettu poikkeavuutta :O allekirjotin kyllä luolavuoressa että ottavat verinäytteen samasta vielä,neuvolasta sanottiin että eivät ole varmaan ottaneet sitä :O ja jälkeenpäin sanottiin että oli vaan koneelle jäänyt kirjaamatta :O eikä noi ollu ainoita,monta putkea virtsaa käsityöläiskadulle vein,niin myöhemmin sanottiin että jossain ollu epäpuhtautta,mutteivat ole lähettäneet tutkimuksiin jostain syystä,eipä ollut kiire mennä uutta näytettä viemään neuvolan mielestä vaikka oli ollut tutkimatta :O meille sanottiin tyksissä että lapsessa voi olla jotain vikaa(ei ollut meille kyllä todettu sihen mennessä),silti tuloksilla ei ollut kiire tai niitä ei saanut niin että oltiin hermoheikkoja.ei kertaakaan että neuvolatäti olisi kerrasta verenpaineeni saanut,niin paljon hermostutti muo joka ikinen kerta.milloin oli eloton lapsi milloin mitäkin prkl.silti ei rutiinitarkastuksia edes hoitanut,hänen mielestään tämä toiminta oli mun parasta ajatellen jota en ymmärtänyt no en todellakaan eikä kukaan muukaan joka kuuli sen sanomiset tai jolle kerroin.ei se sihen loppunu osastonhoitaja ei ollut puuttunut asioihin,ja ne ei mulle kuulemma kuulu vaikka merkillinen toiminta jatku sen jälkeenkin.ok soitti joka kirjeen ja sähköpostin jälkeen mulle aluksi siellä käynnin jälkeen,kehtasi ku kaks kuukautta odotusta jäljellä sanoa että onko lapsi edes toivottu,et enkö voisi keskittyä odotukseen :O millä helvetillä olisin sen rallin keskellä pystynyt,en tottapuhuakseni pystynyt valmistautumaan lapsen syntymään,kekittymään normaaleihin asioihin,olemaan stressaamatta heidän touhuaan,koska kukaan ei puuttunut niihin (luultiin että tämä osastonhoitaja hoitaa asiansa),eikä kukaan neuvonut mihin otan yhteyttä jolleivät voi itse hoitaa asioita,oli ihan käsittämätöntä.lopulta kertoi että laittaa asiani esimiehelleen eli pesi kätensä ns.koko asiasta. mikseiköhän tätä heti tehnyt jollei puuttunutkaan niihin vaikka sanoi menevänsä samalla viikolla braaheen.kipua ne aiheutti kipeiden supistusten muodossa mulle,kipua juoksutuksista jotka kostautu kropassa,univaikeuksia,henkistä ja fyysistä pahaa oloa,riitoja kotona ja suuttumusta mieheni ja mun välille näistä asioista ym ym kaikki menot jouduttiin sopimaan mieheni arkivapaille joita on rajoitetusti,se niistä vapaapäivistä ja ylitöitten ottamisesta niiden väleihin vaikka talous olisi vaatinut,yhdessäolosta rauhassa vielä kaksin ja omat menot mitkä oltaisiin haluttu mennä joita ei loppuraskaudessa voi enään tai ihan vauvan kanssa halua tai pysty jäivät sitten ,turhien juoksutusten takia.joka viikko oli useampi käynti jossain päin turkua neuvolan takia.parasta oli kun mieheni tuli taas kerran yötuurista töistä aamulla ja melkeen heti lähdettiin taas yhdelle tämän neuvolan lähete ajalle,niin aikaa ei saanu peruutettuu muka,siirtäminenkin oli vaikeaa,niin 2 bussilla mentiin,väärä talo eri kadulla joka sanottiin ja lapussa luki,ei ollut sellainen aika edes mitä lapussa luki lääkäriä tai ultralaitetta ei ollut vastassa,oli aivan eri terveydenhuollon ihminen joka sanoi että ei tiedä miksi ollaan siellä :O mitenköhän sekin oli mahdollista tänä päivänä?brahen neuvolassa kyllä.jossain mättää sen talon toiminta ja pahasti,en tiedä onko heillä tapana toimia kaikkien kanssa näin nykypäivänä,mutta en kokenu normaaliksi juuri mitään tai hyvin vähän siellä asioidessani. juu tuetaan perheitä,rikkoa ne meijän ainakin yritti parhaansa mukaan,ei meilläkään meijän lappuja koskaan käsitelty,masennuslaputkin otettiin parin kuukauden jälkeen sinne,vaikka niitä kysyttiin siellä ja tarjosin sanottiin et vie seuraavalla käynillä tietylle ihmiselle ja kyselyt yleensä viikon aikasista mielialoista.aika myöhästä puuttua masennukseen siinä vaiheessa enää.ei voitu ku ihmetellä,jos totta puhutaan olin odotusaikana masentunu heijän toiminnan takia,ja synnytyksen jälkeen myös heidän toiminnan takia ja että joudun vielä selvittelemään niitä asioita,itkin usein pää tyynyssä että kiitosta vaan heille.meijät huolestutettiin tyksissä myös ei sekään toiminta ollut ihan "normaalia" joka ihmiseltä läheskään :( tuli sellainen olo että en ole oikeutettu turussa julkiseen edes minkäänlaiseen terveydenhuoltoon,inhimillisestä,turvallisesta,luottamuksellisesta puhumattakaan vaikka oli viaton vauva vatsassa.sen myönnän että ihan loppuraskaudessa en jaksanut kuunnella yhtään enää tai kattoa sitä touhua sanomatta veemäisesti takasin,oli huoli lapsesta ja hirvitti se "turvallinen ammattitaito",tuli jo kiukku masennuksen tilalle niin törkeetä oli koko touhu.piti lapsen syntymän jälkeen kysyä jopa mieheltä että pitäisikö mun oikeesti taas huolestua jostain lapsen terveyteen liittyvästä vaikka en tunne tarvetta ja musta kaikki niinkuin kuuluu.sanoi että ei.sanoin että tunnen itteni jo tyhmäksi ku en enää hermostu tai huolestu vaikka ne lietso siellä edelleen.ei lapsessa mitään vikaa ole vielä ainakaan todettu missään ja toivottavasti ei tulekkaan täysin terve "jääräpää" meillä <3 välikadun neuvola oli ihana,moision neuvola oli ihana,ja paattisten odotusneuvola myös,muutaman kerran jäkärlässä käynyt olen kesäaikana.ei mul oo ikinä tollast kohteluu ja toimintaa vastaan tullu,ei koskaan enkä voinu kuvitellakkaan.kyllä muuttu käsitys neuvoloista ja terveydenhuollosta ylipäätänsä tämän rumban jälkeen.jos sanoin ettei laittaneet särkevää suuta kuntoon hammaslääkärissä,niin mulle todettiin että hyvä että asia on hoidossa :O sanoin että ei varmaan ole jos edelleen särkee :O huoh... suuri huoh.en suosittele kyseistä neuvolaa ainakaan itseni kokemusten osalta kenellekkään,ei juuri ollut samaa ihmistä ikinä vastassa meilläkään käynneillä,on ennenkin ollut kesälomasijaiset neuvolassa mutta että jatkuvasti vaihtuu kaikki jopa lääkärit :O pilasivat odotuksen ja vauva-ajan ilman mitään järkeenkäypää selitystä,tai vastausta ja ilman syytä ainakin meiltä,mikä on todella törkeetä,ei noita aikoja saa takaisin oli raskas odotus fyysisesti rankin aikakin mulla tähän asti muutenkin,niin tämä vielä päälle.olis pitäny häihinkin joskus kutsua olisivat saaneet pilata kaikki onnelliset tapahtumat elämässä samalla.ikinä en unohda näitä sanomisia ja toimia terveydenhuollossa mikään ei korvaa näitä,niitä ei voi korvata millään.mutta se että en saa edes vastauksia kysymyksiin miksi noin toimittiin monelta taholta meijän kohdalla on todella törkeää.kyllä hirvitti oikeasti niitten käsissä terveys silloin,ja tyksissä jatku,vaikka sanoin että ette voi ku synnytyksen pilata enää,et muo ei tänne laitokseen saa enään jollei ole aivan pakko.ja synnytyssalissa en olisi saanut miehelleni soittaa edes,että tulee sinne taksilla joka kesti tilata vielä ym eli meni aikaa,saapumisesta puoli tuntia oli tilanne päällä,sydänäänet hävis ym olin hysteerinen ja kauhuissani siellä.että näin täällä turussa nykyään hoidetaan odotukset ja synnytykset jne.tossa oli nyt vaan osa tapahtumista tämän viimisen raskauden osalta,niitä ikävä kyllä riitti koko ajan :( enää ei asioida siellä luojan kiitos,mutta ei siellä asioihin puutu kukaan hoitajien laiminlyönteihin ym terveysasioissa,tai väärin kirjauksissa,tai lääkärin lähetteisiin josta meille "unohdettiin" kertoa tai mihinkään muuhunkaan.mitään ei tapahtunu muutosta koko aikana kun asiakkaina oltiin.eli sama meno jatkuu vaikka sanot epäkohdista :( aika turhauttavaa oikeestaan ,ja sääli niitä kohtaan jotka siellä tulevat asioimaan tulevaisuudessa jollei homma muutu!

vierailija
Joo, pystyin vähän samaistumaan edellisen kirjoittajan pitkään tarinaan neuvolan kohtelusta. Kyllä näissä neuvoloissa ainakin on saanut todella huonoa kohtelua. Omaa tarinaani en jaksa nyt alkaa kertomaan kokonaisuudessaan. On sen verran pitkä tarina. Mutta lyhyesti sanottuna jotenkin näin. Epäasiallinen käytös alusta asti minua kohtaan ja käyntikerroista kirjattu vääriä tietoja ja asioita, joita en edes ole sanonut tai mitkä eivät pidä paikkaansa. Eli siis terkkari siellä keksinyt ja vääristellyt asiat omasta päästään näyttämään mahdollisimman huonolta, jostain syystä. Tämä siis alkoi ollessani raskaana ja tapauksen tullessa ilmi minulle pyysin saada kaikki minusta kirjoitetut asiat nähtäväksi ja joo sainkin 2kk odottelun jälkeen. Tein niihin sitten korjaukset ja soitin potilasasiamiehelle, jolta pyysin myös apua tilanteeseeni. Lopulta, kun kaikki korjaukset oli tehty lähetin ne ja jäin odottelemaan vastausta. Taas monen viikon odottelun jälkeen vastaukset tulivat vasta kun soitin ensin potilasasiamiehelle ja sitä kautta sain ne. Lopputulos oli, että yhtään mikään asia minkä halusin korjata potilasasiakirjoihin ei mennyt läpi. Joten monen kuukauden asioiden läpikäynti oli siis aivan turha. Lisäksi käytiin keskustelu neuvolassakin monien tahojen ollessa paikalla. Siellä pahoilteltiin kyllä sitten tapahtunutta. Mutta itse en ole tyytyväinen vieläkään, sillä näiden väärin kirjoitettujen potilasasiakirjojen takia olen joutunut joka kerta lääkäreissä ja jopa synnytyksen jälkeisenä päivänä selittelemään tapahtumia, koska potilasasiakirjoissa lukee suoraan sanoen täyttä paskaa mikä ei pidä paikkaansa. Ja on vaan jotenkin uskomatonta ettei väärää tekstiä sieltä suostuttu korjaamaan. EI YHTÄKÄÄN KOHTAA. Perustelu siihen oli se, että terkkarin näkökulma asiaan on ollut juuri sellainen sillä hetkellä eikä sitä voi muuttaa. Potilasasikirjoissa luki siis väärin jopa ammattini. No olen vienyt tässä äitiyslomani aikana kuitenkin asian mahdollisimman pitkälle, jotta loppuisi se ihme kysely näistä kirjatuista tiedoista joka kerta kun menen eri lääkäreissä käymään. Eli muistutuksen tein myös neuvolasta. Ja vastaus oli myös vain pahoitteleva ja tälläistä sattuu joskus. Harmittaa ettei terkkari joudu mihinkään vastuuseen ja vähättelee tapahtunutta. Myös kantelun aiheesta tein. Siihen nyt ei otettu kantaa, koska asia oli jo käsitelty neuvolassa. Mutta kyllä ne alkavat tutkia jos useampi tekee kantelun samasta henkilöstä. Eli ainakin nyt kantelu tehty tästä terveydenhoitajasta ja toivon, että moni muukin tekee, joka kokee huonoa kohtelua niin saadaan tälläiset ammattiinsa sopimattomat pois alalta. Vaikka onhan tässä iso työ ja vielä kun pitäisi keskittyä raskauteen ja vauvaan.

vierailija
Voin allekirjoittaa äskeisen. Neuvoloiden toimintaan täysin tyytymätön myöskin.

Joo, pystyin vähän samaistumaan edellisen kirjoittajan pitkään tarinaan neuvolan kohtelusta. Kyllä näissä neuvoloissa ainakin on saanut todella huonoa kohtelua. Omaa tarinaani en jaksa nyt alkaa kertomaan kokonaisuudessaan. On sen verran pitkä tarina. Mutta lyhyesti sanottuna jotenkin näin. Epäasiallinen käytös alusta asti minua kohtaan ja käyntikerroista kirjattu vääriä tietoja ja asioita, joita en edes ole sanonut tai mitkä eivät pidä paikkaansa. Eli siis terkkari siellä keksinyt ja vääristellyt asiat omasta päästään näyttämään mahdollisimman huonolta, jostain syystä. Tämä siis alkoi ollessani raskaana ja tapauksen tullessa ilmi minulle pyysin saada kaikki minusta kirjoitetut asiat nähtäväksi ja joo sainkin 2kk odottelun jälkeen. Tein niihin sitten korjaukset ja soitin potilasasiamiehelle, jolta pyysin myös apua tilanteeseeni. Lopulta, kun kaikki korjaukset oli tehty lähetin ne ja jäin odottelemaan vastausta. Taas monen viikon odottelun jälkeen vastaukset tulivat vasta kun soitin ensin potilasasiamiehelle ja sitä kautta sain ne. Lopputulos oli, että yhtään mikään asia minkä halusin korjata potilasasiakirjoihin ei mennyt läpi. Joten monen kuukauden asioiden läpikäynti oli siis aivan turha. Lisäksi käytiin keskustelu neuvolassakin monien tahojen ollessa paikalla. Siellä pahoilteltiin kyllä sitten tapahtunutta. Mutta itse en ole tyytyväinen vieläkään, sillä näiden väärin kirjoitettujen potilasasiakirjojen takia olen joutunut joka kerta lääkäreissä ja jopa synnytyksen jälkeisenä päivänä selittelemään tapahtumia, koska potilasasiakirjoissa lukee suoraan sanoen täyttä paskaa mikä ei pidä paikkaansa. Ja on vaan jotenkin uskomatonta ettei väärää tekstiä sieltä suostuttu korjaamaan. EI YHTÄKÄÄN KOHTAA. Perustelu siihen oli se, että terkkarin näkökulma asiaan on ollut juuri sellainen sillä hetkellä eikä sitä voi muuttaa. Potilasasikirjoissa luki siis väärin jopa ammattini. No olen vienyt tässä äitiyslomani aikana kuitenkin asian mahdollisimman pitkälle, jotta loppuisi se ihme kysely näistä kirjatuista tiedoista joka kerta kun menen eri lääkäreissä käymään. Eli muistutuksen tein myös neuvolasta. Ja vastaus oli myös vain pahoitteleva ja tälläistä sattuu joskus. Harmittaa ettei terkkari joudu mihinkään vastuuseen ja vähättelee tapahtunutta. Myös kantelun aiheesta tein. Siihen nyt ei otettu kantaa, koska asia oli jo käsitelty neuvolassa. Mutta kyllä ne alkavat tutkia jos useampi tekee kantelun samasta henkilöstä. Eli ainakin nyt kantelu tehty tästä terveydenhoitajasta ja toivon, että moni muukin tekee, joka kokee huonoa kohtelua niin saadaan tälläiset ammattiinsa sopimattomat pois alalta. Vaikka onhan tässä iso työ ja vielä kun pitäisi keskittyä raskauteen ja vauvaan.

sapettaa
Kantelu tehty myös. Asiatonta käytöstä neuvolassa. Potkut tuollaisille työntekijöille!!!!!! Olen puhunut.

vierailija
Meillä oli neuvola ja terkkari aivan ihana! ...mutta ylityöllistetty.
1. raskauden aikana meni muuten hyvin, mutta mm. perhevalmennusta ei ollut. Ei myöskään kotikäyntiä!!! Siis meidän 1. lapsi kyseessä ja oltiin hänen kanssaan kotona 10 vrk ihan keskenään. Aivan hukassa ja loppu, kaikki 3. Apua ei saanut mistään, vaikka koitti soittaa sinne tänne, (koko ajan) itkevä rääpäle kainalossa.
Myöhemmin alkuraskauden keskenmenon aikaan neuvolasta sanottiin: ei ole meidän asia, soita terveyskeskukseen. Ja terveyskeskuksesta sanottiin: ei ole meidän asia, soita neuvolaan. Kukaan ei osoittanut mitään sympatiaa. Mistään ei saanut keskusteluapua.
On kieltämättä täysin mennyt luotto äitiysneuvolaan...
Toki, ei lastenneuvolastakaan saatu mitään apua vatsakipujen selvittelyyn.

Yhteistyössä