hei! pitää sen verran kertoa että odotin viime vuonna 3 lastani ja kävin brahen neuvolassa odotusajan sekä ekat kuukaudet lapsen syntymän jälkeen,mitään "normaalia" toimintaa en suurimmaksi osaksi saanut

ei voi sanoa että yksi ihminen toimi vaan väärin vaan niitä oli useampia ikävä kyllä

en ole saanut vastauksia toiminnalle vieläkään,vaikka kysynyt useasti ja turun kaupungilta tullut vaan "höpö"vastauksia,ei itse asiaa tai vastauksia kysymyksiin mitä olen halunnut

ja brahe oli missä käytiin.musta on aina ollut neuvoloissa kiva käydä tätä ennen,ja aina pystynyt puhumaan ja kysymään mutta nyt meni yli hilseen mullakin.eka täti kirjannu väärin asioita ja miten tykkää koneelle,selvisi vasta kuukausien jälkeen pikkuhiljaa,otin osastohoitajaan mieheni kanssa yhteyttä,kerrottiin että terveystarkastuksia jättää ottamatta,ja on väärinkirjauksia oikastiin ne,ja saatiin neuvolatäti vaihdettua.mutta kas omituinen homma jatkui,lähetteitä lähetteitten perään,lääkärikäyntejä mistä ei tiedetty minkä takia jne.oli lähetteitä tehty mutta "unohdettiin" kertoa meille niistä,eikä kukaan muukaan tiennyt niistä mitään koko talossa vaikka samaa konetta katsoivat ja tietoja,vaikka ihmeteltiin.eikä siinä mutta niskaturvotustuloksia odotettiin 1,5kk,lopulta saatiin kotiin paperilla et ultrassa ei ole todettu poikkeavuutta :O allekirjotin kyllä luolavuoressa että ottavat verinäytteen samasta vielä,neuvolasta sanottiin että eivät ole varmaan ottaneet sitä :O ja jälkeenpäin sanottiin että oli vaan koneelle jäänyt kirjaamatta :O eikä noi ollu ainoita,monta putkea virtsaa käsityöläiskadulle vein,niin myöhemmin sanottiin että jossain ollu epäpuhtautta,mutteivat ole lähettäneet tutkimuksiin jostain syystä,eipä ollut kiire mennä uutta näytettä viemään neuvolan mielestä vaikka oli ollut tutkimatta :O meille sanottiin tyksissä että lapsessa voi olla jotain vikaa(ei ollut meille kyllä todettu sihen mennessä),silti tuloksilla ei ollut kiire tai niitä ei saanut niin että oltiin hermoheikkoja.ei kertaakaan että neuvolatäti olisi kerrasta verenpaineeni saanut,niin paljon hermostutti muo joka ikinen kerta.milloin oli eloton lapsi milloin mitäkin prkl.silti ei rutiinitarkastuksia edes hoitanut,hänen mielestään tämä toiminta oli mun parasta ajatellen jota en ymmärtänyt no en todellakaan eikä kukaan muukaan joka kuuli sen sanomiset tai jolle kerroin.ei se sihen loppunu osastonhoitaja ei ollut puuttunut asioihin,ja ne ei mulle kuulemma kuulu vaikka merkillinen toiminta jatku sen jälkeenkin.ok soitti joka kirjeen ja sähköpostin jälkeen mulle aluksi siellä käynnin jälkeen,kehtasi ku kaks kuukautta odotusta jäljellä sanoa että onko lapsi edes toivottu,et enkö voisi keskittyä odotukseen :O millä helvetillä olisin sen rallin keskellä pystynyt,en tottapuhuakseni pystynyt valmistautumaan lapsen syntymään,kekittymään normaaleihin asioihin,olemaan stressaamatta heidän touhuaan,koska kukaan ei puuttunut niihin (luultiin että tämä osastonhoitaja hoitaa asiansa),eikä kukaan neuvonut mihin otan yhteyttä jolleivät voi itse hoitaa asioita,oli ihan käsittämätöntä.lopulta kertoi että laittaa asiani esimiehelleen eli pesi kätensä ns.koko asiasta. mikseiköhän tätä heti tehnyt jollei puuttunutkaan niihin vaikka sanoi menevänsä samalla viikolla braaheen.kipua ne aiheutti kipeiden supistusten muodossa mulle,kipua juoksutuksista jotka kostautu kropassa,univaikeuksia,henkistä ja fyysistä pahaa oloa,riitoja kotona ja suuttumusta mieheni ja mun välille näistä asioista ym ym kaikki menot jouduttiin sopimaan mieheni arkivapaille joita on rajoitetusti,se niistä vapaapäivistä ja ylitöitten ottamisesta niiden väleihin vaikka talous olisi vaatinut,yhdessäolosta rauhassa vielä kaksin ja omat menot mitkä oltaisiin haluttu mennä joita ei loppuraskaudessa voi enään tai ihan vauvan kanssa halua tai pysty jäivät sitten ,turhien juoksutusten takia.joka viikko oli useampi käynti jossain päin turkua neuvolan takia.parasta oli kun mieheni tuli taas kerran yötuurista töistä aamulla ja melkeen heti lähdettiin taas yhdelle tämän neuvolan lähete ajalle,niin aikaa ei saanu peruutettuu muka,siirtäminenkin oli vaikeaa,niin 2 bussilla mentiin,väärä talo eri kadulla joka sanottiin ja lapussa luki,ei ollut sellainen aika edes mitä lapussa luki lääkäriä tai ultralaitetta ei ollut vastassa,oli aivan eri terveydenhuollon ihminen joka sanoi että ei tiedä miksi ollaan siellä :O mitenköhän sekin oli mahdollista tänä päivänä?brahen neuvolassa kyllä.jossain mättää sen talon toiminta ja pahasti,en tiedä onko heillä tapana toimia kaikkien kanssa näin nykypäivänä,mutta en kokenu normaaliksi juuri mitään tai hyvin vähän siellä asioidessani. juu tuetaan perheitä,rikkoa ne meijän ainakin yritti parhaansa mukaan,ei meilläkään meijän lappuja koskaan käsitelty,masennuslaputkin otettiin parin kuukauden jälkeen sinne,vaikka niitä kysyttiin siellä ja tarjosin sanottiin et vie seuraavalla käynillä tietylle ihmiselle ja kyselyt yleensä viikon aikasista mielialoista.aika myöhästä puuttua masennukseen siinä vaiheessa enää.ei voitu ku ihmetellä,jos totta puhutaan olin odotusaikana masentunu heijän toiminnan takia,ja synnytyksen jälkeen myös heidän toiminnan takia ja että joudun vielä selvittelemään niitä asioita,itkin usein pää tyynyssä että kiitosta vaan heille.meijät huolestutettiin tyksissä myös ei sekään toiminta ollut ihan "normaalia" joka ihmiseltä läheskään

tuli sellainen olo että en ole oikeutettu turussa julkiseen edes minkäänlaiseen terveydenhuoltoon,inhimillisestä,turvallisesta,luottamuksellisesta puhumattakaan vaikka oli viaton vauva vatsassa.sen myönnän että ihan loppuraskaudessa en jaksanut kuunnella yhtään enää tai kattoa sitä touhua sanomatta veemäisesti takasin,oli huoli lapsesta ja hirvitti se "turvallinen ammattitaito",tuli jo kiukku masennuksen tilalle niin törkeetä oli koko touhu.piti lapsen syntymän jälkeen kysyä jopa mieheltä että pitäisikö mun oikeesti taas huolestua jostain lapsen terveyteen liittyvästä vaikka en tunne tarvetta ja musta kaikki niinkuin kuuluu.sanoi että ei.sanoin että tunnen itteni jo tyhmäksi ku en enää hermostu tai huolestu vaikka ne lietso siellä edelleen.ei lapsessa mitään vikaa ole vielä ainakaan todettu missään ja toivottavasti ei tulekkaan täysin terve "jääräpää" meillä <3 välikadun neuvola oli ihana,moision neuvola oli ihana,ja paattisten odotusneuvola myös,muutaman kerran jäkärlässä käynyt olen kesäaikana.ei mul oo ikinä tollast kohteluu ja toimintaa vastaan tullu,ei koskaan enkä voinu kuvitellakkaan.kyllä muuttu käsitys neuvoloista ja terveydenhuollosta ylipäätänsä tämän rumban jälkeen.jos sanoin ettei laittaneet särkevää suuta kuntoon hammaslääkärissä,niin mulle todettiin että hyvä että asia on hoidossa :O sanoin että ei varmaan ole jos edelleen särkee :O huoh... suuri huoh.en suosittele kyseistä neuvolaa ainakaan itseni kokemusten osalta kenellekkään,ei juuri ollut samaa ihmistä ikinä vastassa meilläkään käynneillä,on ennenkin ollut kesälomasijaiset neuvolassa mutta että jatkuvasti vaihtuu kaikki jopa lääkärit :O pilasivat odotuksen ja vauva-ajan ilman mitään järkeenkäypää selitystä,tai vastausta ja ilman syytä ainakin meiltä,mikä on todella törkeetä,ei noita aikoja saa takaisin oli raskas odotus fyysisesti rankin aikakin mulla tähän asti muutenkin,niin tämä vielä päälle.olis pitäny häihinkin joskus kutsua olisivat saaneet pilata kaikki onnelliset tapahtumat elämässä samalla.ikinä en unohda näitä sanomisia ja toimia terveydenhuollossa mikään ei korvaa näitä,niitä ei voi korvata millään.mutta se että en saa edes vastauksia kysymyksiin miksi noin toimittiin monelta taholta meijän kohdalla on todella törkeää.kyllä hirvitti oikeasti niitten käsissä terveys silloin,ja tyksissä jatku,vaikka sanoin että ette voi ku synnytyksen pilata enää,et muo ei tänne laitokseen saa enään jollei ole aivan pakko.ja synnytyssalissa en olisi saanut miehelleni soittaa edes,että tulee sinne taksilla joka kesti tilata vielä ym eli meni aikaa,saapumisesta puoli tuntia oli tilanne päällä,sydänäänet hävis ym olin hysteerinen ja kauhuissani siellä.että näin täällä turussa nykyään hoidetaan odotukset ja synnytykset jne.tossa oli nyt vaan osa tapahtumista tämän viimisen raskauden osalta,niitä ikävä kyllä riitti koko ajan

enää ei asioida siellä luojan kiitos,mutta ei siellä asioihin puutu kukaan hoitajien laiminlyönteihin ym terveysasioissa,tai väärin kirjauksissa,tai lääkärin lähetteisiin josta meille "unohdettiin" kertoa tai mihinkään muuhunkaan.mitään ei tapahtunu muutosta koko aikana kun asiakkaina oltiin.eli sama meno jatkuu vaikka sanot epäkohdista

aika turhauttavaa oikeestaan ,ja sääli niitä kohtaan jotka siellä tulevat asioimaan tulevaisuudessa jollei homma muutu!