Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Neuvola tekee raskaudesta masentavaa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="vierailija, post: 31970953"]</p><p>Onko kellään muilla samanlaisia fiiliksiä neuvolasta?</p><p></p><p>Odotan ensimmäistä lastani. Olen perusterve, normaalipainoinen, liikunnallinen, ei sairauksia tai allergioita eikä muutakaan mainitsemisen arvoista. Raskaus alkoi luomusti ja on jatkunut normaalisti. Olen raskausviikolla 29. Olen käynyt kaikki tarjotut seulonnat, kaikki on ollut niissä hyvin. Olen siis onnekas, ja minusta raskauden soisi olevan ihanaa aikaa.</p><p></p><p>Pienenä ongelmana tämän onnellisuuden rinnalla on neuvola, tai ainakin vaikutelma jonka saan sieltä. Ensisynnyttäjän joudun siellä käymään melko useasti vaikken olekaan missään ihmeemmässä seurannassa, ja olen jo alkanut karsastaa käyntejä. Ensinnäkin henkilökunta puhuu minulle kuin vajaaälyiselle kolmevuotiaalle, ("Miten me nyt ollaan voitu? Ollaanko me muistettu syödä niin kuin on ohjeistettu?") mikä nyt alkuun jaksoi huvittaa mutta alkaa jo käydä vähän hermoon.</p><p></p><p>Toisekseen neuvoloiden välillä voin hyvin ja nautin raskaudesta, mutta neuvolan jälkeen olen hermostunut ja epävarma ja huolestun siitä pitäisikö tässä olla jostain huolissaan. Neuvolassa maalaillaan koko ajan uhkakuvia siitä kuinka kohta ollaan ongelmissa vaikkei vielä ollakaan. Ensimmäisellä käynnillä kerroin kuinka olen voinut hyvin, johon todettiin että niin, no sulla ei vielä ole se huono vointi alkanut. Toisella kerralla kerroin että olen voinut hyvin, todettiin että hienoa että olet kuitenkin yrittänyt jaksaa töissä olla vielä ainakin tässä vaiheessa. Kolmannella kerralla kerroin että olen voinut hyvin, kerrottiin että niin, monella se pahoinvointi alkaa vasta myöhemmillä viikoilla. Ja niin edelleen.</p><p></p><p>Nt-ultraan käskettiin olla säikähtämättä huonoja uutisia, koska kuitenkin valtaosa ikäisistäni (olen 32) joutuu jatkotutkimuksiin. En joutunut, johon neuvolassa todettiin että eivät kaikki ongelmat vielä nt-ultrassa näy, rakenneultra vasta tulossa. Kun sekin meni hyvin, todettiin että hienoa että vielä tässä vaiheessa ei ole löydetty mitään, toivotaan ettei nyt sitten tule yllätyksiä synnytyksessä. Raskausdiabeteksella on peloteltu koko ajan, vaikka sukuriskiä ei ole, verensokeri on kunnossa, olen normaalipainoinen. Joka kerta kun teen neuvolassa pissatestin ja se on puhdas, muistutetaan että kaikki tulehdukset eivät näy siinä ja ne voivat aiheuttaa keskenmenoja, joten heti pitää olla yhteydessä jos on oireita. Jos niitä ei ole, muistutetaan ettei niitä aina olekaan. Kun käyn selälleni sydänäänien kuuntelua varten, käsketään hyvä asento kun voi kuulemma joskus mennä tuntikin ettei kuulla mitään. Kun sikiö liikkui kuuntelun aikana ja syke nousi muutamia lyöntejä, kerrottiin että liikkumisen lisäksi se voi olla merkki sydänongelmista.</p><p></p><p>En oikeasti enää haluaisi edes mennä neuvolaan masentumaan. Jos en olisi käynyt, ei olisi käynyt mielessäkään huolehtia asioista jotka nyt mietityttävät.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="vierailija, post: 31970953"] Onko kellään muilla samanlaisia fiiliksiä neuvolasta? Odotan ensimmäistä lastani. Olen perusterve, normaalipainoinen, liikunnallinen, ei sairauksia tai allergioita eikä muutakaan mainitsemisen arvoista. Raskaus alkoi luomusti ja on jatkunut normaalisti. Olen raskausviikolla 29. Olen käynyt kaikki tarjotut seulonnat, kaikki on ollut niissä hyvin. Olen siis onnekas, ja minusta raskauden soisi olevan ihanaa aikaa. Pienenä ongelmana tämän onnellisuuden rinnalla on neuvola, tai ainakin vaikutelma jonka saan sieltä. Ensisynnyttäjän joudun siellä käymään melko useasti vaikken olekaan missään ihmeemmässä seurannassa, ja olen jo alkanut karsastaa käyntejä. Ensinnäkin henkilökunta puhuu minulle kuin vajaaälyiselle kolmevuotiaalle, ("Miten me nyt ollaan voitu? Ollaanko me muistettu syödä niin kuin on ohjeistettu?") mikä nyt alkuun jaksoi huvittaa mutta alkaa jo käydä vähän hermoon. Toisekseen neuvoloiden välillä voin hyvin ja nautin raskaudesta, mutta neuvolan jälkeen olen hermostunut ja epävarma ja huolestun siitä pitäisikö tässä olla jostain huolissaan. Neuvolassa maalaillaan koko ajan uhkakuvia siitä kuinka kohta ollaan ongelmissa vaikkei vielä ollakaan. Ensimmäisellä käynnillä kerroin kuinka olen voinut hyvin, johon todettiin että niin, no sulla ei vielä ole se huono vointi alkanut. Toisella kerralla kerroin että olen voinut hyvin, todettiin että hienoa että olet kuitenkin yrittänyt jaksaa töissä olla vielä ainakin tässä vaiheessa. Kolmannella kerralla kerroin että olen voinut hyvin, kerrottiin että niin, monella se pahoinvointi alkaa vasta myöhemmillä viikoilla. Ja niin edelleen. Nt-ultraan käskettiin olla säikähtämättä huonoja uutisia, koska kuitenkin valtaosa ikäisistäni (olen 32) joutuu jatkotutkimuksiin. En joutunut, johon neuvolassa todettiin että eivät kaikki ongelmat vielä nt-ultrassa näy, rakenneultra vasta tulossa. Kun sekin meni hyvin, todettiin että hienoa että vielä tässä vaiheessa ei ole löydetty mitään, toivotaan ettei nyt sitten tule yllätyksiä synnytyksessä. Raskausdiabeteksella on peloteltu koko ajan, vaikka sukuriskiä ei ole, verensokeri on kunnossa, olen normaalipainoinen. Joka kerta kun teen neuvolassa pissatestin ja se on puhdas, muistutetaan että kaikki tulehdukset eivät näy siinä ja ne voivat aiheuttaa keskenmenoja, joten heti pitää olla yhteydessä jos on oireita. Jos niitä ei ole, muistutetaan ettei niitä aina olekaan. Kun käyn selälleni sydänäänien kuuntelua varten, käsketään hyvä asento kun voi kuulemma joskus mennä tuntikin ettei kuulla mitään. Kun sikiö liikkui kuuntelun aikana ja syke nousi muutamia lyöntejä, kerrottiin että liikkumisen lisäksi se voi olla merkki sydänongelmista. En oikeasti enää haluaisi edes mennä neuvolaan masentumaan. Jos en olisi käynyt, ei olisi käynyt mielessäkään huolehtia asioista jotka nyt mietityttävät. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Kuinka paljon kello on?"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Aloittaako Trump sisällissodan? Pentagon huolissaan Trumpin puhdistuksista – ”Woke-armeijaa ei voi olla”
Tänään 21:23
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
2.
🇺🇲MAGA🇺🇲
Tänään 20:23
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Miehille todella kauniita ja asiallisia kuvia eri maiden naisista kansallisasuissaan 😍
Tänään 20:08
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ruåtsi on ihan paska ja hajalla
Tänään 19:51
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Tänään 19:45
vierailija
19 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Tänään 19:40
vierailija
10 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Tuulivoimaloita OrpoPurran ministereiden olohuoneisiin?
Tänään 19:05
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Venäjän tuonti 42 miljardia vuodessa.
Tänään 19:02
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Tänään 09:33
Luettu: 239
Aihe vapaa
2.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Tänään 08:12
Luettu: 191
Aihe vapaa
3.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Tänään 10:04
Luettu: 159
Aihe vapaa
4.
Ten points (10) sinulle Mikke Jungner 🎯 Täyttä asiaa 👍
Started by vierailija
Tänään 15:10
Luettu: 141
Aihe vapaa
5.
"Irak aikoo laskea laillisen suostumusiän 18 vuodesta yhdeksään, jotta miehet voivat mennä naimisiin pienten lasten kanssa."
Started by vierailija
Tänään 13:59
Luettu: 121
Aihe vapaa
6.
HelsinGIN juoppo-konsertti -Keskeytetään jos joku sanoo Jeesus tai soittaa klassista? Ne ei sovi EU-MONIKULTTUURIIN. Virallinen keskustelu ketju
Started by vierailija
Tänään 02:21
Luettu: 110
Aihe vapaa
7.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Started by vierailija
Tänään 19:45
Luettu: 110
Aihe vapaa
8.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Started by vierailija
Tänään 19:40
Luettu: 99
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.