Neuvola ja ultrakäynneistä

27.06.2012
93
1
6
Kymenlaakso
Olen nyt rv 6. Neuvola ajan sain heinäkuun puoleen väliin. Siellä kuulemma keskustellaan ja täytetään lappuja.

koskas sitten ensimmäinen ultra on? Mietin yksityiseltä ultran tilaamista, voiko sinne mennä jo ennen tuota heinäkuun puolta väliä ? Paljonko ultra yksityisellä maksaa noin?

Kuinkas monta kertaa neuvolassa käydään raskauden aikana?

muistaakseni noin rv 10 on eka beuvolalääkäri ja silloin siis myös eka ultra.... rv 12 on np ultra, sitten on rakenneultra (en muista koska) ja neuvolalääkäri vielä 2x jolloin ultraa (näin ainakin meillä, en tiedä onko kuntakohtasia eroja)

hirveän aikasin ei kannata ultraan änkeä, koska ei siellä välttämättä juuri mitään näy, saattaa vaan lisätä tuskaa....

Edellisen kanssa meni samanlailla.
Yksityiselle menemisestä sanoisin myös, että ei kannata mennä ainakaan ennen np-ultraa. Mielummin jos haluat niin np- ja rakenneultrien välissä, silloin on varmasti jo katseltavaakin :) Np-ultrassakin vauva on vielä aika alussa kehitysvaiheissa. Maksaa mielestäni jotain plusmiinus 200-300e.
Onnea!

Ensimmäinen neuvolakäynti on n. rv 8-10. Neuvolalääkäri on kuntakohtainen, vähän joka paikassa eri systeemit. Itse olen nyt rv 25 eikä ole ollut ainuttakaan lääkärineuvolaa... :(
Np-ultra on n. rv 12, rakenneultra n. rv 20. Neuvolassa käydään noin kerran kuussa, loppuraskaudessa useammin.
Jos haluat yksityiselle alkuraskauden ultraan, ei kannata mennä ennen kuin rv 7 on täynnä. Silloin syke jo näkyy jos on näkyäkseen. Voit mennä ennen neuvolakäyntiä ultraan, itse kyselin talvella yksityisen hintoja, olisi maksanut n. 120€, en sitten käynyt kuitenkaan