Neuvola ei antanut lähetettä erääseen vasta-ainetestiin!!

  • Viestiketjun aloittaja pippinen
  • Ensimmäinen viesti
pippinen
Ei katsonut tarpeelliseksi otattaa minulta testiä (olen raskaana) Vaikka kyseinen parasiittitauti voisi olla sikiölle kohtalokas mikäli olisin sairastunut. Minulla muuten olisi edellytykset kyseiseen tautiin.
En tarkoituksella nyt vielä kerro mistä on kyse, ennenkun te muut sanotte puolueettomasti tietämättä tautia, että toimiko neuvola oikein??
 
"a.p"
Kyllä ja meillä on kissa, joka käy ulkona ja olen vaihdellut hänen hiekkistään. Lisäksi jos mennään hysteerian puolelle niin olen myöskin syönyt raakaa lihaa (vahingossa) Ravintolassa söin pitkään medium-pihviä ennenkun tajusin että mokoma on sisältä tosiaan raaka.. ei edes ollut medikka vaan paskasti tehty puoliraaka pihvi.
Olisin oman mielenrauhan vuoks halunnut testiin
 
"enni"
vaikka joku olisi vauvalle kohtalokas (niitä on PALJON) niin ei niitä noin vaan rueta testailemaan, vaan koska on teoreettinen mahdollisuus ollut sairastaa se! Aika kalliiksi tulisi yhteiskunnalle jos jokaiselta testattaisiin noin vaan mitä mieleen itsellä juolahtaa.
 
"a.p"
[QUOTE="vierailee";23999724]No tähän kysymykseen on kyllä ihan mahdotonta vastata mitään järkevää,jos ei tiedä mikä testi kyseessä![/QUOTE]

Älä vastaa ollenkaan jos et jaksa lukee ketjua jossa olen saattanut jo kertoa mikä testi on kyseessä.. hohhoijjaa
 
"enni"
no ei tossa tapauksessa tosiaan rueta testailemaan. Mitäs söit pihvin ja tossa tapauksessa kaikilta kissan omistajilta pitäs ottaa. varmuuden vuoksi vielä sellasiltakin joitten pihalla voi liikkuu kissoja..:D
 
"vierailee"
[QUOTE="a.p";23999741]Älä vastaa ollenkaan jos et jaksa lukee ketjua jossa olen saattanut jo kertoa mikä testi on kyseessä.. hohhoijjaa[/QUOTE]

No kommentoin aloitusviestiin,enkä siihen selventävään viestiisi. Jota en siis ehtinyt lukea ennen kommentointiani.
 
"a.p"
[QUOTE="enni";23999743]no ei tossa tapauksessa tosiaan rueta testailemaan. Mitäs söit pihvin ja tossa tapauksessa kaikilta kissan omistajilta pitäs ottaa. varmuuden vuoksi vielä sellasiltakin joitten pihalla voi liikkuu kissoja..:D[/QUOTE]

Mitäs söin pihvin? Niin, söin osan siitä ja siksi koska tilasin pihvin, niin söin normaalisti tilaamaani annosta ravintolassa. Eikös jokainen tee niin, harva tuonne ravintolaan menee tilaamaan ruokaa ja istuu sitten sen edessä syömättä sitä?? Loogista, eikös?
 
"Vieras"
No ei ainakaan tehnyt "IHAN VÄÄRIN", koska kaikkia odottavia, joilla kissa joiden hiekkistä vaihtaneet ja jotka syöneet ravintolassa verestävää pihviä ei Suomessa rutiinomaisesti ja automaattisesti toksoplasmoosin suhteen testata, varsinkaan kun ei ole oireita.
Toisaalta, aina voi käyttää harkintaa sen mukaan, haluaako odottavaa rauhoittaa ja sillä perusteella vasta-aineet katsoa, mutta sinun neuvolasi on päättänyt ettei ole aihetta, joten se siitä.
Jos välttämättä haluat sen testin, voithan pyytää sen yksityislääkäriltä ja maksaa sen itse.
 
"a.p"
Kylläpä vaan monet (KAUPUNKILAISET) ovat saaneet testin vaikka kotona köllöttelis vaan sisäkissa. Täällä maalla ei edes tiedetty koko taudista, ei osannut edes lausua sen nimeä oikein joten eiköhän se ihan liity juurikin siihen että asun maalla.
 
"Vieras"
[QUOTE="a.p";23999783]Mitäs söin pihvin? Niin, söin osan siitä ja siksi koska tilasin pihvin, niin söin normaalisti tilaamaani annosta ravintolassa. Eikös jokainen tee niin, harva tuonne ravintolaan menee tilaamaan ruokaa ja istuu sitten sen edessä syömättä sitä?? Loogista, eikös?[/QUOTE]

Ehdit syödä koko pihvin ennenkuin huomasit ettei se ollutkaan medium vaan "paskasti tehty puoliraaka"?
Ihan asiallisesti ja mielenkiinnosta kysyn.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";23999796]Kylläpä vaan monet (KAUPUNKILAISET) ovat saaneet testin vaikka kotona köllöttelis vaan sisäkissa. Täällä maalla ei edes tiedetty koko taudista, ei osannut edes lausua sen nimeä oikein joten eiköhän se ihan liity juurikin siihen että asun maalla.[/QUOTE]

Voi luoja, tän on pakko olla provo!
 
"enni"
No varmaan sinulta ap löytyi sen verran järkeä ettet syönyt pihviä enää sitten kun näit että alkaa veri tirskua...:D Haloo, älä tee asiasta noin suurta numeroa. Jotkut th:t ovat höllempiä ja antavat testin hysteerisille, mutta ei todellakaan kannata rueta kaikilta ottamaan joilla kissa....!!
 
"a.p"
[QUOTE="Vieras";23999806]Ehdit syödä koko pihvin ennenkuin huomasit ettei se ollutkaan medium vaan "paskasti tehty puoliraaka"?
Ihan asiallisesti ja mielenkiinnosta kysyn.[/QUOTE]

Tykkäät lukea varmaan jokatoisen rivin, kuten sanoin niin söin OSAN siitä. En kastikkeiden ja paholaisen hillon alta huomannut heti että pihvi on niinkin raakaa, kypsänä toki tilasin sen.
 
ttppii
No mitäs ajattelit sillä testaamisella olevan vaikutusta? Etenkin, kun pelkkien vasta-aineiden olemassa ololla ei ole mitään merkitystä miltään kannalta. paitsi ehkä siltä kannalta, että asiasta ei enää tarvitse olla huolissaan, kun kerran on jo taudin sairastanut. Haittaa on vain joskus sen tartunnan saa juuri raskauden aikana.
 
terkkari
Jos olet syönyt "paskasti tehdyn puoliraa´an pihvin" ja sattunut siivoomaan kissanhiekkoja just kun olet sattunut plussaamaan niin ei todellakaan oteta mitään vasta-ainekokeita. Järkikäteen.

Ihan turhaan vauhkoot täällä kun toimivat neuvolassa just oikein!
 

Yhteistyössä