NEuvokaa pliis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peikkomuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peikkomuori

Vieras
Alan olla huolissani vauvastamme, joka nyt on 5 kk. Nyt muutamana yönä hän on huutanut (itkenyt) kovaa, mutta unissaan. "Hieroo" päätä patjaan ja koittaa kääntyä vatsalleen, eikä herää huutoonsa. Aikaisemmin puhuin tästä neuvolassa (aikaisemmin ollut samantapaista, mutta huomattavasti vähemmän ja harvemmin) ja sanoivat siellä ettei ole nälkää kun ei kerran herää ja että näkee varmaankin vain pahaa unta. No, välillä olen antanut tuttia, välillä olen ottanut vain syliin ja laskenut takaisin sänkyyn, muutaman kerran olen vienyt vaipanvaihtoonkin (johon vauva herännyt) ja sitten syöttänyt. Vauva kyllä sitten herätessään on syönyt suht hyvin, mutta nälkää tuskin on, koska huuto jatkuu taas hetken päästä. Vatsavaivoja ei ole, ei ole ainakaan ilmavaivoja ja kakkaa tulee päivisin ilman suurempia ähistelyjä. Nyt on myös ruokailuissa tapahtunut muutosta: Aikaisemmin söi useimmiten 200 ml kerralla, n. puolessa välissä röyhtäytettiin ja sitten jatkettiin. Nykyään menee juurikin se puolet yleensä, mutta sitten tuleekin stoppi. Vauva kääntää päänsä pois, eikä huoli enää pulloa suuhunsa. Ja vaikka ottaisi pullon suuhun, niin ei ala imeä vaan katselee muualle tai alkaa jutella pullo suussa. Tai sitten alkaa kauheasti kiemurrella, johon auttaa taas tutti. Tutilla rauhoittuu ja lopettaa yleensä kiemurtelun ja joskus hetken tuttia lutkutettuaan huolii taas pullon ja syö lisää. Joskus taas menee puoli tuntia kun loput maidosta maistuu, joskus tunti. Aamulla vauva saa velliä, samoin illalla ja päivällä maistellaan soseita. Yhteensä maitoa menee silti vielä aika reippaasti, maitoa ja velliä menee päivässä yhteensä n. 1 l. Voisko joku selittää mitä tää on ja tämä alkoi jo ennen helteitä. Lisäisin vielä sen että vauva saa välillä semmoisia "kohtauksia" että tuntuu olevan energiaa vaikka kuinka ja heiluu vimmatusti, vaikea selittää...

en tiiä onko meillä ihan tuollaista, mutta tämän illan oon taistellut pojan kans, kun alkaa huutaan unissaan ja herää toki siihen, mutta ei rauhoitu millään. Itkee vaan ja nälkä ei ole eikä varmaan mahakipuja. Toki nyt on ollut hieman flunssanen, mutta ei pahasti..
Enkä ole keksinyt kyllä itekään mikä sitä vaivaa..

Meillä kans on tosi energinen kossi päivisin kyllä. Riehuu minkä ehtii, ei kyllä vielä liiku eteenpäin, kääntyilee vain.

Eipä tästä varmaan paljon apuja sulle ollut..

Hampaita mäkin veikkaisin ja uuden oppimista. Meillä alkoi pari kk sitten just samanlainen kiukuttelu ja kesti hetken ja nähtävästi pari pvä sit alkoi uudestaan :D tyttö nyt siis 7½kk

Kuinka paljon syötte soseita- Maidon määrä siihen kuulostaa aika huimalta, laskitko vellin nesteeksi? Oletko harkinnut puuron antamista vellin sijaan ja esim. soseen jälkeen 100 ml vaan maitoa eikä koko purkkia?

Miksi syö niin paljon, onko nälkäinen, tylsistynyt, imeekö hammas tms.. kipuunsa?

MUOK. luin vielä ajatuksella. Mä en sinuna huolestuisi, jos syö noin paljon. Ehkä se itse määrittää nyt sitä omaa tarvettaan. Eli siis jos ei syö niin en pakosta syöttäisi, kun muutenkin maitoa menee niin paljon.

Hampaita mäkin veikkaisin ja ikeniä olen koittanut kattella. Ei ne ainkaan punoita, eikä siltä vielä ainakaan näy pilkistävän mitään. Voiskohan laittaa vaikka 60 mg supon yösks varmuudeks, jos sit nukkuis paremmin? Oon kyllä tota "varmuudeks" antamista vastaan, mut näkis ainakin auttaako se..

Noniin suppo nyt annettu, katsotaan auttaako. Niin hampaan alkuja ei vielä näy. Soseita ollaan maisteltu, mutta tänään annoin sosetta jo puoli purkkia, koska tosiaan tuota maitoa menee niin hurja määrä. Ja tuossa 1 litraan sisältyy vellit. Aikaisemmin olen tehnyt maito-vellisekoituksen, mutta tänään annoin vellin vellinä, kun ajattelin että pitäis paremmin nälkää ja maitoa menis vähemmän. Näin ei kuitenkaan käynyt. Vauvalla on sellainen viilentävä purulelu käytössä, mutta eipä ole siitä erityisemmin innostunut.

Kovasti olisin kiitollinen jos joku vielä neuvoisi että miten paljon tosiaan tuota sosetta kannattaa antaa. Vielä ei olla maisteltu kun 5 eri makua (ihan hyvin näyttää maistuvan kyllä) eikä oireita ole tullut mistään. Tuota maitomäärää pitäisi saada hiukan vähemmäksi. Vähän aikaa sitten tuo maitovellisekoitus näytti pitävän hyvin nälkää, mutta ei enää :(

Yöllä tuommoisia itkukohtauksia ei tullut YHTÄÄN, mutta alkoivat kyllä sitten kun aamusyötön jälkeen mentiin takaisin maate. Vauva nukkui nyt koko yön n. 22-05.50 ja takaisin nukkumaan n. 6.30... Vastaisko joku ainakin noista soseista...?

Yhteistyössä