neuvokaa nyt ensimmäistään odottavaa, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Eka asia on rinnat. Olen vasta viikolla 5+1, mutta rinnat on jo kasvaneet niin, että osa liiveistä ei enää mahdu päälle. Ne ovat myös todella kipeät. Itkua melkein väännän kun aamulla sängystä nousen. Niin hirveä vihlonta käy, kuin nännit repeäisivät, kun tissit kiristävät niin kovin. Eivät pysy kasvuvauhdissa. Onko tääkin nyt ihan normaalia?

Toinen asia on nälkä. Miten voi olla näin kamala nälkä, vaikka alkio nyt ei vielä mitään kuluta? Jos ei syö, niin tulee järkyttävän huono olo ja oksentaa.

Kolmanneksi selkäkipu. Pelkään, että menee kesken, kun selkää särkee niin kovasti. Sanokaa nyt, että jollakulla on ollut samaa vaivaa ja silti on saanut terveen, täysiaikaisen vauvan. Menkkakivun tapaista särkyä on joskus, hetken kerrallaan.

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä on ummetus. Vatsa on todella kovalla ja ilmaa täynnä. Millä sitä helpottaisi, kun luumut ei auta?

Kiitoksia, jos joku viitsii vastailla. Näitä tulee varmasti vielä tuhansia lisää. Kun ei oikein ole ketään, jolta näitä voisi kysyä ja joka näistä tietäisi.

Tuo selkäsärky ei tunnu tutulta oireelta, rintojen turpoaminen ja nälkä taas ovat tuttuja.

Oletko syönyt paljon lanttulaatikkoa, hernekeittoa tai hiilihappopitoisia juomia viime aikoina, niillä saa ilmavaivoja helposti. Samaten ummetus voi johtua joulun herkuttelusta.

Ihan normaaleja oireita kaikki.
-Rintojen turvotus tulee joillekin vain.
-Nälkäkin kuuluu asiaan: Syö pieniä annoksia usein niin pahoinvointi pysyy loitolla ja nälkäkään tuskin tulee. Kannattaa esim. ottaa aina ulos mennessä banaani tai välipalapatukka ulottuville jos vaikka alkaa nälättää.
-Selkäkivut johtuvat kohdun kasvusta (luultavasti, tai sitten olet vain nukkunut huonossa asennossa)
-Ummetukseen en osaa ohjeita antaa mutta tiedän sen kuuluvan myös raskauden oireisiin.

Olen kyllä saattanut nukkuakin huonossa asennossa, kun tissit on niin arat. Ja toisaalta, selkä on särkenyt jo yli viikon ja ollut välissä pahempanakin, eli kai se olisi jo ulos tullut jos tullakseen olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Olen kyllä saattanut nukkuakin huonossa asennossa, kun tissit on niin arat. Ja toisaalta, selkä on särkenyt jo yli viikon ja ollut välissä pahempanakin, eli kai se olisi jo ulos tullut jos tullakseen olisi?

En usko, että tuo selkäsärky olisi oire keskenmenosta, sullahan tuntuu kuitenkin noita raskausoireita olevan aika paljon? Usein ne loppuvat keskenmenoon. Mulla oli alkuraskaudessa kamala nälkä kokoajan, ja painoa tulikin ihan alussa 5kg, eikä sitten sen jälkeen juuri ollenkaan enää.

Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Eka asia on rinnat. Olen vasta viikolla 5+1, mutta rinnat on jo kasvaneet niin, että osa liiveistä ei enää mahdu päälle. Ne ovat myös todella kipeät. Itkua melkein väännän kun aamulla sängystä nousen. Niin hirveä vihlonta käy, kuin nännit repeäisivät, kun tissit kiristävät niin kovin. Eivät pysy kasvuvauhdissa. Onko tääkin nyt ihan normaalia?

Toinen asia on nälkä. Miten voi olla näin kamala nälkä, vaikka alkio nyt ei vielä mitään kuluta? Jos ei syö, niin tulee järkyttävän huono olo ja oksentaa.

Kolmanneksi selkäkipu. Pelkään, että menee kesken, kun selkää särkee niin kovasti. Sanokaa nyt, että jollakulla on ollut samaa vaivaa ja silti on saanut terveen, täysiaikaisen vauvan. Menkkakivun tapaista särkyä on joskus, hetken kerrallaan.

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä on ummetus. Vatsa on todella kovalla ja ilmaa täynnä. Millä sitä helpottaisi, kun luumut ei auta?

Kiitoksia, jos joku viitsii vastailla. Näitä tulee varmasti vielä tuhansia lisää. Kun ei oikein ole ketään, jolta näitä voisi kysyä ja joka näistä tietäisi.

Normaalia on ja mitä enemmän luet raskautta käsittelevää kirjallisuutta tai / ja keskustelupalstoja, sitä enemmän vaivoja ilmaantuu ;).

vinkki: jos sun on vaikea kääntyä yöllä niin laita satiini tai muu liukas kangas peruksen alle. Jos kääntyminen sujuu. Mulla oli vaivana liitoskivut ja liukas alunen auttoi kovasti kun yöllä tuskaisasti pyrin kääntymään.

Yhteistyössä