Neuvokaa mua - huutisostajasta asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kiitos

Vieras
Mulla oli huutiksessa myynnissä yksi isompi tavara jonka arvo on useampi sata euroa. Sen osti joku jolla on vaikka kuinka paljon nega palautteita lunastamattomista huudoista. Nyt tämä ostaja otti yhteyttä ja toivoo että laittaisin tavaran matkahuollossa menemään niin, että hän maksaa sekä huutosumman että kuljetuskulut sitten kun tavara on siellä perillä. Mua vähän epäilyttää, uskaltaako niin tehdä? Jos se ei lunastakaan sitä tavaraa niin kuljetuskulut eestaas tulee varmaan mulle??? Mä laitoin sille kohteliaasti, että mä haluan ensin huutosumman tilille ja sitten laitan tavaran menemään. Teinkö väärin??

No eihän nyt kukaan ole niin pahvi, että luovuttaa tavaran ENNEN kuin on saanut maksun. Ota selville paljonko kuljetuskustannukset ovat ja ilmoita ostajalle, että huutosumma+kuljetuskustannukset tilille, niin tavara lähtee sen jälkeen postiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huutonetin käyttäjä;23935541:
Teit juuri oikein, seuraavalla kerralla muista laittaa käyttäjän vähimmäis palaute 0 isommalle:D Ei tule kyseiseisiä junkkareita valeostamaan.

Kyllä tällä oli aika iso pistemäärä, vaikka niitä negoja olikin paljon. Jos laittaisin noin ison pistemäärän alarajaksi kuin mikä tällä ostajalla on, niin moni hyvä ostajaehdokas jäis rannalle ruikuttamaan. Itselle on ainakin osunu kohdalle useita uusia huutiksen käyttäjiä joilla ei vielä oo pisteitä kuin muutama mutta silti ovat olleet oikein asiallisia ja hyviä kauppakumppaneita. Että siinä mielessä vaikeaa. En haluaisi menettää sitten noita ostajaehdokkaita ja siksi en oo laittanu vähimmäispalautetta isommaksi kuin 0. Mulla henk koht eka kertaa tällänen ostajaehdokas joka vänkää tälleen. kerran on aiemmin ollu yks vastaava tilanne, mutta siinä ostaja kysyi tuota asiaa jo ennenkuin huusi tavaraa ja kun kieltäydyin niin ei sitte huutanut ollenkaan. Saa nyt nähdä mitä tästä tulee, mutta tavaraa en kyllä lähetä ennenkuin on rahat tilillä. Kuljetusmaksua en vaadi etukäteen koska itse voin laittaa tavaran menemään maksamattaa siitä latiakaan, ostaja sitten lunastaa sen matkahuollosta mikäli lunastaa, ja maksaa kulut siinä vaiheessa.

Olen laittanu mailia ostajaehdokkaan kanssa, hän kieltäytyy maksamasta etukäteen rattaita, haluaa kuulemma tarkistaa ne ennenkuin maksaa :o :O siis eihän sen niin pitäis olla, kun on huutiksesta ostanut osta heti- hinnalla tuotteen niin sehän on sitova juttu, siis tarkoitan että on sitoutunut tuotteen ostamaan?? Ostajalla on yli kymmenen negatiivista palautetta lunastamattomista huudoista joten en todellakaan uskalla hänelle laitta matkahuollossa kärryjä ennenkuin oon saanu rahat. jos ei lunastakaan niin joudun maksaa kuljetuskulut varmaan molempiin suuntiin... laittoi että häntä pelottaa laittaa tuollainen summa etukäteen. Kuitenkin mulla on 100% positiiviset palautteet(toisin kuin ostajalla...), kaikki kaupat on sujuneet aina hyvin puolin ja toisin ja aina sillä periaatteella että kun rahat on tilillä niin tavara lähtee kohti ostajaa. neuvokaa mua, mitä teen? Jos ostaja ei suostu maksamaan tuotetta etukäteen niin voinko minä perua kaupat ja laittaa tuotteen uudelleen myyntiin huutikseen? Meillä on muutto kohta edessä ja haluaisin noista eroon ennen sitä ettei enää uuteen kämppään tarvii viedä niitä. Mitä teen? Ostaja laittoi että hän EHKÄ voi HARKITA että maksais etukäteen mutta ei ole varma. Eli jos nyt kieltäytyy niin sanonko että kaupat sitte peruuntuu vai miten te ootte tehneet? Mulle ei oo ikinä käyny tällästä ongelmaa, aina kaikki menny hyvin ja asiallisesti. palautteiden takia ostajan ehdotelmat vähä haiskahtaa... :(

[QUOTE="aapee";23938197]Olen laittanu mailia ostajaehdokkaan kanssa, hän kieltäytyy maksamasta etukäteen rattaita, haluaa kuulemma tarkistaa ne ennenkuin maksaa :o :O siis eihän sen niin pitäis olla, kun on huutiksesta ostanut osta heti- hinnalla tuotteen niin sehän on sitova juttu, siis tarkoitan että on sitoutunut tuotteen ostamaan?? Ostajalla on yli kymmenen negatiivista palautetta lunastamattomista huudoista joten en todellakaan uskalla hänelle laitta matkahuollossa kärryjä ennenkuin oon saanu rahat. jos ei lunastakaan niin joudun maksaa kuljetuskulut varmaan molempiin suuntiin... laittoi että häntä pelottaa laittaa tuollainen summa etukäteen. Kuitenkin mulla on 100% positiiviset palautteet(toisin kuin ostajalla...), kaikki kaupat on sujuneet aina hyvin puolin ja toisin ja aina sillä periaatteella että kun rahat on tilillä niin tavara lähtee kohti ostajaa. neuvokaa mua, mitä teen? Jos ostaja ei suostu maksamaan tuotetta etukäteen niin voinko minä perua kaupat ja laittaa tuotteen uudelleen myyntiin huutikseen? Meillä on muutto kohta edessä ja haluaisin noista eroon ennen sitä ettei enää uuteen kämppään tarvii viedä niitä. Mitä teen? Ostaja laittoi että hän EHKÄ voi HARKITA että maksais etukäteen mutta ei ole varma. Eli jos nyt kieltäytyy niin sanonko että kaupat sitte peruuntuu vai miten te ootte tehneet? Mulle ei oo ikinä käyny tällästä ongelmaa, aina kaikki menny hyvin ja asiallisesti. palautteiden takia ostajan ehdotelmat vähä haiskahtaa... :([/QUOTE]

Laitat vaan, että rahat ensin ja sit rattaat lähtee tulemaan sinnepäin. Josko asia ei ostajalle käy niin voit laittaa uudelleen huudettavaksi. Ystävällisesti, mutta jämäkästi :)

[QUOTE="vieras";23938225]No ilmotat ykskantaan että ellei raha ole tilillä torstaina kello 17.00 mennessä, aktsot kaupan purkautuneeksi ja laitat rattaat uudelleen myyntiin, simple.[/QUOTE]

Tässä on ajatusta. Jos kerta teillä on muuton takia kiire niin ilmoittaisin senkin ja laittaisin nimenomaan jonkun takarajan, jonka jälkeen sun on pakko ne pistää uudestaan myyntiin.

Tässä on ajatusta. Jos kerta teillä on muuton takia kiire niin ilmoittaisin senkin ja laittaisin nimenomaan jonkun takarajan, jonka jälkeen sun on pakko ne pistää uudestaan myyntiin.

Joo, täytyy tehdä niin. Viikon voi oottaa ja sitte kyllä laitan myyntiin takaisin. Kyse on kuitenkin useamman satasen arvoisesta tuotteesta niin en todellakaa ala summissa riskillä lähettelemään minnekään, varsinkaan ihmiselle jolla on lunastamattomia huutoja pilvin pimein. Mitenkä sitten palautteen kanssa, annanko negan tästä sitten?

vielä tosta mun tuotteesta niin laitoin sinne toimitusehtoihin että ensisijaisesti toivon että tuote noudetaan mutta ostajan toiveesta voin laittaa matkahuollon kautta mutta silloin kuljetuskulut ja vastuu lankeaa ostajalle. Huutaja on toiselta puolen suomea, tuskin lähtee noutamaan. Että kun ärsyttää. Tuote on sellainen jonka saisin tosi nopsasti kaupaksi kun laittaisin uudelleen myyntiin. Pitää vissiin laittaa joku minimipalauteraja vaikka se sitte karsii ne hyvät, uudet ostajaehdokkaatkin pois. Vai voiko huutiksessa laittaa niin että vain joku tietty nimimerkki ei saa huutaa mutta muut saa?

[QUOTE="aapee";23938261]Joo, täytyy tehdä niin. Viikon voi oottaa ja sitte kyllä laitan myyntiin takaisin. Kyse on kuitenkin useamman satasen arvoisesta tuotteesta niin en todellakaa ala summissa riskillä lähettelemään minnekään, varsinkaan ihmiselle jolla on lunastamattomia huutoja pilvin pimein. Mitenkä sitten palautteen kanssa, annanko negan tästä sitten?

vielä tosta mun tuotteesta niin laitoin sinne toimitusehtoihin että ensisijaisesti toivon että tuote noudetaan mutta ostajan toiveesta voin laittaa matkahuollon kautta mutta silloin kuljetuskulut ja vastuu lankeaa ostajalle. Huutaja on toiselta puolen suomea, tuskin lähtee noutamaan. Että kun ärsyttää. Tuote on sellainen jonka saisin tosi nopsasti kaupaksi kun laittaisin uudelleen myyntiin. Pitää vissiin laittaa joku minimipalauteraja vaikka se sitte karsii ne hyvät, uudet ostajaehdokkaatkin pois. Vai voiko huutiksessa laittaa niin että vain joku tietty nimimerkki ei saa huutaa mutta muut saa?[/QUOTE]

Aivan turhaan mitään rajoja sinne laitat, jos sama sitten vielä ne huutaa, teet ylläpidolle ilmotuksen niin antavat sille huomautuksen. Normi ilmotus vaan ja älä anna liian kauan nyt sille ostajalle aikaa, laita vähintään että perjantaihin mennessä, muuten se maksaa viime hädässä ja sitten joudut vielä pari päivää odottamaan että tiedät varmasti onko maksanut vai ei.

Ja palautteisiin laitan negan, saman saat varmasti takasin mutta elämä on... selität että ostaja osti heti hinnalla ja sen jälkeen yrittää sopia tuotteen maksamisesta lähetyksen jälkeen, et lähetä ennen maksua ja sellaset asiat sovitaan etukäteen.

*huokaus* onko tollaisia ostajia siellä enemmänkin, mulle tosiaan eka kerta kun tällästä vääntöä täytyy harrastaa, tähän asti ollu aina hyviä ostajia, ovat maksaneet parin päivän sisään tuotteen ja minä vastaavasti laittanu samantien tavaran postiin ja molemmat osapuolet on olleet tyytyväisiä. Myöskään tuotteen kunnosta ei ole kellään koskaan ollut sanomista kun olen myynyt. Myös tämä tavara on tasan siinä kunnossa minkä oon ilmoittanu että en todellakaan lähetä kärryjä että ostaja voi sen tarkistaa. Jos se päättäiskin ettei ne oo hyvät ja laittaa takas tuleen niin kelleköhän kuljetuskulut lankeaa... :( toivottavasti seuraava ostaja toimii kuten on sovittu.

Noist aettä onko paljonkin muita vastaavia. Mulla on myyntiä yli 200 kpl ja ainut älykääpä o tullut siten vastaan että hän haluaisi ostaa minulta korun, mutta ei tietenkään sillä hinnalla millä se on mulla myynnissä, on lähetellyt haukkumaviestejä sähköpostiin ja siihen julkisesti kommentoinut ja kysellyt kaikkea typerää. Olen ylläpitoon siitä ilmottanut ja sai varotuksen käytöksestään ja vaihtoi sitten vain toiseen nimimerkkiin jolla pommitti. En sitten vastannut yhtään mitään lopulta, on sitten ilmeisesti lopettanut.

Yhteistyössä